Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maxreif

Gdzie jest jakiś pin na którym znika napięcie podczas rozruchu

Recommended Posts

Witam

Panowie proszę o możliwie szybką odpowiedź bo auto w rozsypce:

Skąd wziąć +12V po stacyjce w VB 2.0 DTH '97r. w komorze silnika? Z którego złącza i jakigo pinu.

Zależy mi na tym aby w momencie rozruchu silnika pin z napięciem12V był odcinany aby nie uszkodzić świateł dziennych.

Pozdrawiam

maxreif

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jestem pewnien ale chyba u mnie w chwili kręceia rozrusznika przestawała kręcić się dmuchawa nawiewu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim dieslu nic się chyba nie wyłącza ale na forum czytałem, że w jakimś złączu w komorze silnika jest możliwość znalezienia +12 V, które chwilowo się wyłącza podczas rozruchu silnika. Może ktoś z doświadczonych w elektryce samochodowej się wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W komorze silnika znajdziesz +12V po zapłonie w kilku miejscach, ale będzie ono zarówno w pozycji II jak i III kluczyka, a więc również w momencie rozruchu.

Jeśli natomiast szukasz miejsca gdzie napięcie jest tylko w pozycji II to, jak zauważył kolega

Please login or register to see this link.

taką właściwość ma jedynie instalacja klimatyzacji/nawiewu, czyli urządzenia w obwodach zasilanych przez bezpieczniki F2 i F40 (

Please login or register to see this link.

).

Tak więc jeśli chcesz aby światła gasły w momencie kręcenia rozrusznika, to musisz wpiąć się w tą właśnie instalację, chociaż moim zdaniem nic się nie stanie jeśli na czas rozruchu dostaną nieco niższe napięcie ...

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie

Pisałem o złączu z opcją pojawiającego się i podczas rozruchu znikającego napięcia ponieważ przeczytałem o tym pod tym linkiem

Please login or register to see this link.

post nr 2.

A gdzie szukać przewodzików łączących się z bezpiecznikami F2 i F40? W którym złączu i gdzie tego złącza szukać?

Pozdrawiam

maxreif

Edited by maxreif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy czy Masz klimę.

Z napięcia po bezpieczniku F2 możesz korzystać pod warunkiem że nie ma klimy.

W wersji z klimą bezpiecznik F2 jest podpięty cały czas pod zasilanie, a dmuchawę rozłącza dodatkowy przekaźnik.

Napięcie z F40 jest pod maską, ale dla kilku silników benzynowych oraz DTI bez klimy.

Najwygodniej pod maską jest podłączyć się pod złącze X3 pin 11.

Napięcie tam jest po zapłonie i wyłączane w momencie kręcenia rozrusznikiem.

Dotyczy to wszystkich wersji poza Z22SE z ręczną klimą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dzięki Kolego.

Auto mam z klimą manualną DTI 2.0 na silniku DTH.

Oczywiście złącze X3 jest przed aku i jest koloru białego, tak? Powiedz mi jeszcze jak wyciągnąć wtyczkę ze złącza X3. Próbowałem to zrobić i za nic nie mogę jej wyciągnąć. Trzeba coś nacisnąć czy podważyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedys ja demontowałem i też się namęczyłem

nie wiem dokładnie jak to zrobiłem ale udało mi sie to rozmontować chyba od dołu z kanału. zdjołem ją z zaczepu i kąbinowałem.

ona sie przekręca i wysówa jedna z drugiej. jak by się nie dąło to mozesz od góry ten plastik na siłe pociągnąc góry i się rozejdzie bo jest skąłdany z dwóch połówek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na złączu jest nakrętka.

Przekręć w lewo i podnieś do góry.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie, jutro będę próbował.

Pozdrawiam

maxreif

NOOO Wielkie dzieki Panowie!!! Elektrykę VB macie obeznaną.

To się nazywa fachowa i konkretna pomoc. Wszystko działa jak miałem w zamyśle, czyli światełka na czas rozruchu się wyłączają i o to mi chodziło.

Jeśli mogę jeszcze skorzytać z Waszej wiedzy to proszę o poradę w następującej kwestii:

Jak nie ma kluczyka w stacyjce i są włączone chociażby światła postojowe to przeciemnienie wnętrza działa prawidłowo. Jeśli włączę zapłon i np. postojówki to wnętrze się sciemnia oprócz wyświetlacza TID. Ten świeci się na maxa. Gdzie szukać błędu?

Pozdrawiam

maxreif

PS Pisałem o tym problemie w innych wątkach ale nikt nic nie poradził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy moglby ktos wrzucic zdjecie ktory to jest dokladnie kabelek, do ktorego trzeba sie wpiac (+ po stacyjce, obojetne mi to jestt czy beda sie zapalaly przed rozruchem). jestem kompletnie zielony z elektorniki w aucie, a juz szczegolnie w VB bo dopiero kupilem to auto i je poznaje:) z gory dziekuje:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...