Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
erot

sprzeglo:(

Recommended Posts

witam mam maly probelm chodzi o to ze mialem na dniach wymieniany silnik w aucie y22dtr silnik ladnie pracuje. sprzeglo odpowietrzyli ale problem jest taki ze sprzeglo chodzi tak miekko i przy nacisnieniu sprzegla nie da sie wrzucic biegu co moze byc?? chociaz dzis bylo odpowietrzane sprzeglo. Prosze o szybka odp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysprzęglik? Sam to teraz przerabiam. Zobacz ilośc płynu w zbiorniczku, i czy masz plamę pod samochodem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo nadal zapowietrzone

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a sprzęgło było prawidłowo zdemontowane i założone ?

Cofali docisk ?

Masz koło zamachowe DM i powinno się w takiej sytuacji cofnąć docisk jeśli nie ma specjalnego przyrządu do blokady koła DM i sprzęgła.

O ile oczywiście sprawa nie dotyczy zapowietrzenia układu czyli nieumiejętnego odpowietrzenia wysprzęglika.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak przy okazji, jeżeli można prosić o info, to na czym polega to cofanie docisku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na cofnięciu tarczy względem sprężyn dociskowych w pozycję wyjściową.

Jeśli był przekładany silnik to było też przekładane sprzęgło i kołoDM. Jeśli odbyło się to bez blokady najprawdopodobniej to jest przyczyną...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, dalej nie rozumiem, sprężyna dociskowa (talerzowa) jest tylko jedna to dlaczego piszesz w liczbie mnogiej, a może chodzi o te dwie sprężyny co są na obwodzie koła zamachowego - tylko wtedy jak cofnąć tarczę sprzęgła względem tych sprzężyn?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Z19DT/H docisk jest cofalny, musiałbyś zobaczyć na własne oczy i jedno i drugie, wtedy wiedziałbyś o co mi chodzi.

Możliwe, że Y20DTH ma docisk "stały" wtedy to co opisujesz to wina albo zapowietrzenia, zużytego wysprzęglika albo sprężyn docisku.

Na początek odpowietrz jeszcze raz sprzęgło ale nie grawitacyjnie tylko tak jak układ hamulcowy. Kilkanaście razy, ąż do skutku przepompuj pedał.

Jeśli nadal będzie to samo trzeba będzie zdemontować ponownie skrzynię...

Swoją drogą znalazłem takie coś, sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy :

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli bylo przekladane sprzeglo i DW bez tej blokdy to co teraz?? trzeba wymieniac sprzeglo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...