Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hazell

[ROZWIĄZANE] Gaśnie, brak komunikacji z ECM, TCM, EHPS, CAN

Recommended Posts

Witam,

Mam problem z moją VC. Otóż potrafi zgasnąć podczas jazdy - wszystkie wskazówki opadają, silnik gaśnie, świeci się kontrolka od wspomagania i kontroli trakcji.

Rozrusznik nie reaguje na kluczyk, na wyświetlaczu zamiast P (automat) jest -.

Po kilku minutach problem znika aby po kolejnych kilku powrócić.

Skanowanie daje następujące wyniki (podczas awarii):

z CIM:

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Obecny

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)

(00) - Obecny

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(00) - Obecny

z ABS/TC/ESP:

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Obecny

U2106 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Obecny

z IPC (wskaźniki - to logiczne, dlatego świecą się kontrolki):

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)

(7F) - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Obecny

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(7F) - Obecny

Gdy wszystko wraca do normy błędy są takie:

z CIM:

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Nie występuje

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)

(00) - Nie występuje

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(00) - Nie występuje

z ABS/TC/ESP:

U2105 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

U2106 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Nie występuje

U2106 - <Nieznany kod błędu>

(71) - Nie występuje

C0800 - <Nieznany kod błędu>

(03) - Nie występuje

U2103 - <Nieznany kod błędu>

(00) - Obecny

z IPC:

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Nie występuje

U2106 - Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów (TCM)

(7F) - Nie występuje

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(7F) - Nie występuje

ECM i EHPS nie zawiera żadnych błędów.

Widziałem kilka podobnych problemów ale nigdzie nie doszukałem się rozwiązania.

Teraz moje pytanie - co jest grane?

Zasilanie modułów, awarie któregoś modułu, zasilania CAN czy może awaria CAN?

Gdzie szukać CAN? Gdzie jest umasowiona i gdzie szukać zasilania sterowników?

Ręce mi opadają a nie mogę już patrzeć jak kolejni mechanicy uczą się na moim samochodzie...

Jakieś sugestie jak dobrać się do tematu, od czego zacząć i gdzie (fizycznie w samochodzie) grzebać?

Za pomoc z góry dziękuję

Edited by hazell

Share this post


Link to post
Share on other sites

akumulator Ci pada ??????

generalnie mi to wygląda na problem z zasilaniem, może to być luźna klema, lub problem z szyną zasilającą popatrz w tym kierunku.

--

jacek

Edited by jacek wilczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ładowanie, porównaj to co masz (jeśli masz) w ukrytym menu z odczytami na mierniku elektrycznym. Sprawdź jaka jest wartość ładowania na klemach akumulatora a następnie minusową wtyczkę miernika przenieś na silnik i zobacz czy ładowanie jest na podobnym poziomie (powinno być ciutkę wyższe jak bezpośrednio na aku).

Warto sprawdzić aku pod kątem zwarcia na celi ale tu trzeba mieć specjalny miernik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Mechanik także poszedł tropem akumulatora - kupiłem nowy ale nie załatwiło to sprawy. Ładowanie sprawdzałem (od tego zacząłem) i jest na poziomie 13.7V.

Dodam, że jak auto jest w trakcie awarii, działają inne urządzenia - nawiew, światła, kierunki, navi, radio itd. Nie działa tylko to co wymieniłem.

Udało mi się sztucznie wywołać błąd wyciągając bezpiecznik FE7 - ponoć jest to ESP ale nie jestem pewny na 100%, muszę jeszcze sprawdzić. Wyciągnięcie tego bezpiecznika daje dokładnie taki sam objaw jak awaria.

Pytanie moje - czy abs i esp czy tc mają osobne moduły? Dodam, że wyciągając ten bezpiecznik zapala się kontrolka esp (czy tam tc bo nie wiem czy esp posiadam) ale abs nie. Gaśnie też przepustnica (przestaje piszczeć) i umiera wszelkie buczenie w silniku. Odłączając natomiast całą kostkę od abs zapala się dodatkowo kontrolka od abs ale nie umiera przepustnica i urządzenia w silniku. Wychodzi więc na to, że że bezpiecznik FE7 kontroluje co innego niż moduł abs.

Jakieś pomysły?

Jacek, co masz na myśli mówiąc szyna zasilająca? Możesz rozwinąć?

Edited by hazell

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KERADA

Please login or register to see this quote.

Witam,

Sprawdź bezpiecznik FE 1

Sprawdź przekaźnik: K2_X125 (przekaźnik sterowanika silnika - numer 14 w Sam naprawiam ) i K1_X125 (przekaźnik rozrusznika numer 15 w Sam naprawiam) pod maską

Share this post


Link to post
Share on other sites

FE1 sprawdzałem, nie daje takich objawów. Tylko FE7. Czy wiesz może co dokładnie obsługuje? W opisie widnieje "Centralny moduł sterujący, ESP, TC". Co to jest ten centralny moduł? Czy to centralny moduł od wszystkiego w samochodzie czy centralny moduł esp i tc? Gdyby nie przecinek po sterujący byłoby jasne.

Posiada ktoś schemat gdzie rozchodzą się kable od Fe7?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli ci się nie łączy to sprawdź bezpiecznik w kabinie drugi od silnika w drugim rzędzie. Ja tak miałem że opcom część modułów czytał a z częścią się nie łączył i właśnie okazało się że jest ten bezpiecznik walnięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa TCM+ECU do sprawdzenia

Please login or register to see this image.

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podaj rok autka skrzynia jaka i silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

2005r polift Z19DTH + Af40.

Robinek, masę z rysunku sprawdzałem, czyściłem i dokręcałem. Mogę jeszcze pójść po kablu i sprawdzić czy po drodze nie jest gdzieś uszkodzony.

Czy po drodze on się w jakiś sposób rozdziela, idzie do skrzynki z bezpiecznikami czy bezpośrednio do modułów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdziela się i tego nie ma dokładnie opsianego.

Bezposrenio do modułów: na pewno rozdziela się na 3 piny do sterownika silnika i na 1 pin jako masa do sterownika skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szok... Anyway, mam dziś do sprawdzenia dwie drogi - prąd po FE7 i masę z rysunku. To już mega trop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj o tej oszukanej 15 po zapłonie, to też ważna wskazówka: jeśli po tej oszukanej 15 będzie wszystko OK to na 100% do prucia wiązka po FE7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobię. Rozumiem, że nic się nie stanie jeśli sterownik dostanie napięcie a kluczyk w stacyjce będzie wyłączony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, po prostu będzie to taka sytuacja jakby wszystkie bezpieczniki się spaliły oprócz FE7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, poinformuję o wynikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powiedz mi jeszcze czy dobrze odczytuję, żę 15 przy ECU ma kolor czarny? Na schemacie jest to BK 1 a w opisie mam tylko BK - czarny.

Edited by hazell

Share this post


Link to post
Share on other sites

BK 1 to oznaczenie koloru i średnicy przewodu:

BLACK 1mm2

Czyli dobrze odczytujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc dalej w schematy nasuwa mi się podejrzenie na przekaźnik K3_X125. Super by było gdyby to on nawalał. Jest taka opcja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj problemu w instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy koledzy i koleżanki, problem został rozwiązany!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Winowajcą okazał się przekaźnik K3_X125. Za głosem kolegi Robinek oraz dla kolegi KERADA sprawdziłem napięcie na bezpieczniku FE7 i czekałem spokojnie na awarię. Gdy nastąpiła napięcie znikło. No więc co? Ze schematu jasno wynikło, że to wspomniany przekaźnik K3. Podmieniłem go z K1 (od rozrusznika) i problem zniknął a rozrusznik nie działa. Za to po odczekaniu jakiegoś czasu rozrusznik także zagadał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wielkie dzięki dla kolegi Robinek za schematy, zaangażowanie i naprowadzenie na właściwy trop oraz dla kolegi KERADA.

Pozdrawiam wszystkich.

Edited by hazell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciesze się bardzo że udało się rozwiązać problem. Można śmigać...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie, mam dkoładnie taki sam problem w Astrze H, tylko że auto zgasło i nie chce już kręcić. I tu pytanie który z przekażników analogicznie odpowiada za to samo w Astrze? Czy może ktoś w temacie podpowiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałem już bez sczytania błędów można szukać igły w stogu siana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanownych kolegów. Otóż w mojej VC 1.8 2003r. występuje bardzo podobna ,jak nie identyczna przypadłość. Silnik potrafi zgasnąć ot tak sobie w dowolnym momencie, po czym wyłączając i włączając zapłon odpala bez problemu. Dzieje się tak czasem co dzień, czasem raz na tydzień, nie ma reguły. Powystąpieniu awarii mam taki ostatni odczyt z OpComa.

RAPORT DIAGNOSTYCZNY:
OP-COM 100219a
hkj
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x0008
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13132475
Numer wersji oprogramowania: 12231242_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: *10CD95
Kod alfa:
Data produkcji: 030210
Code Index and version: 008 02
Ilość zapisanych kodów błędów:2
U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECM
Adres źródłowy: 0x000007E0
Identyfikator: 0x0204
Nazwa systemu: Z18XE
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer sprzętu:2004000
Numer części:55352666
Numer wersji oprogramowania: 6586085112
Opis systemu: SIEM 0100
Wpisz numer aprobaty: S03010
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
Kod alfa:
Software version: O15D101C
ECU variant coding: 0x00003902
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x0101
Nazwa systemu: ABS EBC430
Numer sprzętu:0
Numer części:9191495
Numer wersji oprogramowania: 0348C33E
Opis systemu: TRW 0300
Hardware key number:
Kod alfa: EM
ECU variant coding: 0x00000B0C
Ilość zapisanych kodów błędów:2
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje
U2103 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: EHPS
Adres źródłowy: 0x00000244
Identyfikator: 0x0101
Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW
Numer sprzętu:24444336
Numer części:0
Numer wersji oprogramowania: V11_
Opis systemu: TRW 0300
Kod alfa:
ECU variant coding: 0x00000205
Ilość zapisanych kodów błędów:2
U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(00) - Nie występuje
U2105 - Magistrala CAN, komunikat modułu ECM poza wymaganym zakresem
(71) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: IPC
Adres źródłowy: 0x00000255
Identyfikator: 0x0101
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13140889
Numer wersji oprogramowania: 6.36 38/02
Opis systemu: VDO 0400
Hardware key number: 0000000000
Kod alfa: RJ
Data produkcji: 030217
Code Index and version: 004 05
Ilość zapisanych kodów błędów:1
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Adres źródłowy: 0x00000257
Identyfikator: 0x0101
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13126123
Numer wersji oprogramowania: 0C0A2B18
Kod alfa: BX
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: BCM
Adres źródłowy: 0x00000252
Identyfikator: 0x0205
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13120954
Numer wersji oprogramowania: C09C46 11024502
Opis systemu: TEMIC04
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: 0x20202020202020303030323531393530
Kod alfa: AT
Data produkcji: 000300020005
Code Index and version:
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: REC
Adres źródłowy: 0x00000254
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF6838073881
Nazwa systemu: REC
Numer części:13142520
Numer wersji oprogramowania: 000003EE
Opis systemu: LEAR 0400
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: BJ
Ilość zapisanych kodów błędów:1
B1020 - Brak komunikacji z czujnikiem deszczu
(71) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: UEC
Adres źródłowy: 0x00000253
Identyfikator: 0x0202
VIN W0L0ZCF6838073881
Nazwa systemu: UEC
Numer części:13144708
Numer wersji oprogramowania: 000003EB
Opis systemu: LEAR 0400
Kod alfa: UP
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: DDM
Adres źródłowy: 0x00000259
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13111456
Numer wersji oprogramowania: OP1D 188000
Opis systemu: SIEM 0401
Hardware key number: XXXXXXXXXX
Kod alfa: AL
Data produkcji: 612030
Code Index and version:
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: PDM
Adres źródłowy: 0x00000258
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF6838073881
Numer części:13111457
Numer wersji oprogramowania: OP1D 188000
Opis systemu: SIEM 0401
Hardware key number: XXXXXXXXXX
Kod alfa: AM
Data produkcji: 712030
Code Index and version:
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: DIS
Adres źródłowy: 0x00000246
Identyfikator: 0x0306
Numer sprzętu:13154389
Numer części:13154972
Numer wersji oprogramowania: 08.08.15.04
Opis systemu: VDO 0400
Kod alfa: XR
Code Index and version: 008 02
Ilość zapisanych kodów błędów:7
B3952 - Wysokie napięcie w obw. sygnału wyjściowego kluczyka w stacyjce
(01) - Obecny
B3608 - <Nieznany kod błędu>
(06) - Obecny
U1420 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej SDA
(04) - Obecny
U1421 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej SCL
(04) - Obecny
U1422 - Przerwa w obwodzie szyny zbior- czej MRQ
(04) - Obecny
U2122 - Brak łączności między radiem a szyną zbiorczą CAN-BUS
(00) - Obecny
U2123 - Brak komunikacji CAN ze zmieniaczem płyt CD
(00) - Obecny
**********************KONIEC ECU ID**********************
Ostatnie błędy nie istotne, mam nie orginalne radio więc to pewnie przez to.
Teraz chętnie sprawdził bym przekaźnik o którym mowa wcześniej, ale za chuny niewiem który jest do czego. Pomoże ktoś go namierzyć?
Z góry dziękuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ok. przekaźnik namierzony. Zauważyłem ,że ten K3_X125 był dość gorący gdzy silnik pracował chwile. Zamieniłem go z K2_X125. Zobaczymy jakie będą tego skutki.


Witam. Po zamianie przekaznikow problem nie ustapil. Ma ktos pomysly co mozna jeszcze sprawdzic/zrobic? Prosze o sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...