Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gregori1

1.8 -klekoczący silnik.

Recommended Posts

Witam,mam Vectrę B 1.8 1997 r. w benzynie, problemem jest kiedy odpalam silnik, chodzi dobrze( na zimnym silniku chodzi cicho ) z odpalaniem też nie mam problemu, jednak w momencie gdy już się rozgrzeje zaczyna klekotać jak diesel i temp. skacze do 90 stopni-nie więcej, zastanawiam się czy nie są to popychacze zaworów,a może wina też leży po stronie oleju ( półsyntetyk )? bo znalazłem śladowe ilości w komorze świec zapłonowych, lub może coś innego? stąd mój temat na tym forum. Proszę bardziej doświadczonych o zdiagnozowanie co może być przyczyną tej dolegliwości.

Pozdrawiam Gregori1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej lub po prostu zużycie silnika.

Jaki masz olej? kiedy zmieniałeś?

Czytałeś tema "Jakim olejem teraz zalać?"

Choć z reguły to na złym oleju przeważnie stuka na zimnym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej mam 10w40 a fakt nie zmieniałem dosyć długo bo ponad rok z tym że bardzo mało jeździłem jakieś dwa miesiące od ostatniej wymiany do tego czasu. Może powinienem już bardziej gęsty teraz przy wymianie dać i zobaczyć jak będzie się zachowywał?

Edited by Gregori1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sęk w tym, że jeśli już to rzadszy a nie gęstszy...

Poczytaj lepiej temat o olejach...

Please login or register to see this link.

Jest tego sporo - ale się przydaje...

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie przed chwilą siedziałem na tym i powiem że są strasznie podzielone opinie na podobny temat...Rzadszy czasem mi nie wypłucze silnika?

Ale z tego co wyczytałem to polecane jest przejść na 5W40.. mam grubo ponad 240tyś.przejechane

Edited by Gregori1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czytałes wszystko czy tylko pobierznie?

Moim zdanie właśnie ma wypłukać.

Ja tu wcale nie zachęcam do zmiany oleju na pełny syntetyk - co najwyżej lepszy 10W40 - to zawsze bezpieczniejsze jeśli ktos sie obawia - a zaszkodzic nie zaszkodzi - a nóż pomoże w czymś.

A płukanki i te inne cuda - to już Twoja decyzja bo Ty wiesz najlepiej w jakiej kondycji masz silnik.

Jeśli ktos ma jakis wyciek a zrobi płukankę i zaleje 5W40 to wiadomo, że sie rozczaruje...

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi. Wyczytałem też że polecają wymiane na lepszy 10w40 niż castrol..a taki też mam...np na Synergie+ 10W-40

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz...

Więc już coś wiemy więcej.

Olej masz nie uzywany - tez sie starzeje.

Do tego kiepski - jeśli nie najgorszy z tego co pisza.

Na początek proponuje wymienic na Motula właśnie 10W40

Chyba, że silnik jest w dobrej kondycji - przebieg tu nie ma wiekszego znaczenia - i brak wycieków to może zrób tą płukankę.

Wyczyści to silnik z nagarów, olej dotrze wtedy tam gdzie trzeba i będzie smarował co trzeba.

Ewentualnie płukanke zrób przy kolejnej zmianie oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do płukanki to rzadszym olejem czy proponują też przed wymianą dolać jakiś specyfik ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam Ci coś takiego

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli nie czytałes tego tematu o olejach...

Są do tego specjalne środki - w temacie powyżej jest o tym mowa.

Ale co niektórzy boja się ich stosować - dlatego napisałem, że na początek bezpieczniej będzie w Twoim wypadku przepłukać go olejem.

O, dokładnie to co kolega podał w linku - tym samym robiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytałem większość Marcinek, to co kolega polecił właśnie przestudiowałem, był jeszcze inny środek tej samej firmy..czytałem opinie o tym i powiem że są pozytywne, czyli sprawdza się stąd wniosek, jeszcze raz dzięki za wszystkie porady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie sprobujesz to sie nie przekonasz.

Na pewno warto zacząć "leczenie" silnika od zmiany oleju na smarujący a nie niszczący

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Płukanka na pewno nie zaszkodzi a ta jest bardzo dobra

Please login or register to see this link.

Zestaw płukanka + olej 10W Motula na pewno sie sprawdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jeśli masz świece w oleju to zmien uszczelke pokrywy zaworów.

pozdr

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wow..... takich bredni dawno nie słyszałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Heh, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj kolego...Bo akurat uszczelka puszcza i zalewa swiece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja tam się nie znam za bardzo ale na mój gust to jedynie poziom oleju tu może mieć coś do rzeczy , i mało istotne jest kiedy go wymieniałeś. A jeśli poziom masz dobry to wydaje mi się że szykuje się remont silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy w ogóle kiedyś odkręcałeś chociaż osłonę silnika w patrzyłeś jak wygląda pokrywa zaworów i gdzie są świece?!

Mi kiedys też pływały świece w oleju po uszczelka klawiatury puszczała, więc jak nie wiesz to nie pisz BZDUR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...