Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

fredi

mapa gazu i benzyny

Recommended Posts

Witam,

Mam takie zwykłe pytanie odnośnie map PB i LPG: czy mapy te muszą się pokrywać? Bo jak podłączyłem program AcgasSynchro, to zauważyłem że mapy te nie pokrywają się.

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz jakąś fotkę jek wyglądają

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam, ale nie bardzo wiem jak ją wkleić

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

u mnie tak wygląda i jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

o kurcze, prawie idealnie. U mnie na dole się łączą, i rozjeżdżają, Między nimi jest ze 2 cm odstępu.

Mam jeszcze jedno pytanie:czy w parametach samochodu są takie wartości:

typ lambdy: niepodłączona

typ wtrysku: standard

typ ster. wtrysku: standard

Czy to normalne ustawienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie podpieli sondy ja na początku tez tak miałem ale pojechałem do gaziarza i mi podlączyl wtedy masz odczyt na nią z programu gazu

reszta tez tak mam ustawione

ja raz na 3 miesiące robię kalibracje gazu dla pewności

Share this post


Link to post
Share on other sites

a można tą sondę samemu podłączyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpinanie sondy jest zbędne i bym powiedział często powoduje problemy. Być może mapki Ci się nie pokrywają (chociaż to mało wiarygodne, tak się gazu nie stroi) bo masz średnice dysz nieprawidłowe. Odnośnie mapek to nie są to mapki benzynowa i gazowa lecz mapa benzynowa na benzynie i mapa benzynowa na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak gaz jest ustawiony poprawnie to nie ważne czy jedziesz 20km/h czy 120km/h to mapki powinny się zgrywać (10% odchyłki wg instrukcji STAG jest akceptowalne).

Please login or register to see this link.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale ja już mam screen tych map, ale nie wiem jak tu je wkleić.Już wiem:) Nie wiem też, czy ciśnienie gazu nie jest za duże?

teaz działa

Please login or register to see this link.

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link nie działa.

Jakie masz ciśnienie.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

link działa, ciśnienie 1,54 (mogę je sobie jakoś zmienić?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok działa . Ciśnienie za duże, dlatego skraca ci czas wtrysku jak bedziesz tak dalej jezdzil to na benie bedzie ci zamulał bo ssobie korekty ECU wprowadzi.. Na reduktorze jest sruba do rególacji , zmniejsz na 1,15. Jakie masz dysze , bo moze byc tak ze za małe i ktos podkrecil cisninie.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotkę wrzuciełm na fotosik.pl

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link już działa.

Po pierwsze kazda zmiana jaka wprowadzisz skutkuje utratą gwarancji.

Sterownik widze stag4+ mozesz go zaktualizowac bo soft masz z 2011,08 a w maju wyszła nowa wersja.

Nastepnie obniż cisnienie na 1,15 bar. (nie podałes jaki masz reduktor wiec nie podpowiem gdzie znajduje sie sruba regulacyjna).

Jak obnizysz cisnienie to wprowadz zmiany w USTAWIENIA STEROWNIKA GAZU -> CISNIENIE ROBOCZE 1,15bar

Po wprowadzeniu zmian robisz AUTO KALIBRACJE.

Po AUTO KALIBRACJI wyjezdzasz na droge i zbierasz mapy .

Mapy zbierasz w jednakowych warunkach.

Zebrane mapy wrzuc na forum bedziemy dalej radzic.

PS: Edytowałem post bo nie miała ładu i składu.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro wyjeżdżam na urlop. Za tydzień wszystko będę ustawiał od nowa, wtedy się odezwę. Dzieki za uwagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No beda sie róznic ale to co kolega fredi wrzucił to za duza rozbierznosc.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po urlopie. Postanowiłem ustawić wszystko sam.

1) zrobiłem autokalibrację

2) wyrysowałem mapę benzyny

3) wyrysowałem mapę gazu

Efekt:

Mapa gazu i pb są prawie identyczne jak na załączonym wcześniej zdjęciu

Najgorsze to, że jestem kompletnym laikiem i nie wiem jak ustawiać mnożnik (korygować)

Przydłaby się instrukcja krok po kroku po kolei jak ustawić ten mnożnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

klikasz poprostu na żółte kropki i zaznacy sie wtedy na czerwono.

potem strząłkami na klawiaturze w porawo i w lewo mozesz przesówac kropke. a klawiszami góra dół przesówasz linię.

niebieska linia PB sie nie rusza, porusza się za pomoca tych kropek żółta od gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale skąd mam wiedzieć w którą stronę przesuwać? Jaka jest zaasada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczyła sekunda google.

Poczytaj sobie zasady.

Please login or register to see this link.

Pamiętaj również o przestudiowaniu instrukcji do Stag'a.

Więcej już nikt Ci nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

najlepiej przeczytać instrukcje z 3-4razy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem jak w instrukcji i zobaczcie sami czy tak może być:

mapy:

Please login or register to see this link.

ochyłka:

Please login or register to see this link.

Jak może tak być to dobrze.

Ale zastanawia dlaczego przy wciśnięciu pedału przyspieszenia (na gazie) zaczął się dławić i wywaliło checka engine?

Pojawił się błąd:

P0304-01 Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4

Edited by fredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadzwon do mnie 600827446 to Ci powiem co sprawdzic bo bez sensu doradzac przez forum zbyt wiele czynnikow moze ten blad powodowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam stag 4 t reduktor tomasetto gdzie sie tam obnirza cisnienie bi mam chyba tez za durze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...