Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Balcerek

Brak Mocy+Kontrolka Silnika+ Kluczyk = ??

Recommended Posts

[Auto: Vectra C 1.9 CDTi 2004r.)

Witam wszystkich,

Piszę na forum zanim udam się do mechanika, może orientacyjnie ktoś podpowie co się może dziać.

Sprawa wygląda tak.

Podczas jazdy nagle brak mocy, gaz do dechy ,przyśpieszyć się nie da :/ Wyłączyłem i włączyłem auto i defekt mijał. (Zauważyłem to już jakieś półtora miesiąca temu) Zdarzało się to coraz częściej na początku sporadycznie.

Dzisiaj natomiast brak mocy, wyłączyłem i włączyłem auto i to samo max do 20km/h i nic dalej nie szło.

Myślałem, że to wina przepływomierza, odłączyłem go po tym zapaliła mi się kontrolka silnika, a Auto dalej nie miało mocy,

postał chwile i wróciło wszystko do normy.

Jechałem dalej, na wyświetlaczu Licznik ile pozostało do przejechania spadał o 1KM praktycznie co 300metrów.

Kluczyk(Serwis) również raz się pali raz gaśnie, czasem wcale się nie zapala.

Podłączony do komputera(2mc temu) nie wykazał nic złego.

Dziwne zestawienie tego wszystkiego :/ czy ktoś może spotkał się z podobnym przypadkiem u siebie.

Będę wdzięczny za każdą wiadomość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz pod kompa jeszcze raz bo muszą być jakieś błędy jak jest ikonka bo inaczej to powodów może być multum a wróżki tu nie znajdziesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak się serwis świecił to błąd jakiś musiał zostać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest wręcz niemożliwe aby nie było żadnych błędów w sterowniku silnika. Mogą być nieaktywne (kontrolka silnika się nie świeci) ale w pamięci zostały odnotowane i same się nie wykasują.

Czym był podpinany samochód ? Jeśli to nie opcom/tech to inne sprzęty diagnostyczne raczej się do tego nie nadają.

Podepnij się pod opcoma, spisz kody błędów i dopiero wówczas będzie można coś więcej powiedzieć.

Przyczyn jest wiele ale aby to zdiagnozować prawidłowo trzeba na przykład odczytać bieżące parametry pracy silnika a tutaj właśnie opcom/tech jest idealny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane po podpięciu pod komputer pod tym linkiem:

Please login or register to see this link.

Wyszło na to iż Przepustnica macza w tym wszystkim palce.

Z kolegą "jacek wilczek" przeczyściliśmy ją na miejscu, jednak bez skutecznie, problem nadal się pojawiał (max 2 tyś. obrotów)

Rozebrałem więc przepustnice okazało się iż do puszki z płytką dostawał się olej, wyczyściłem i wysuszyłem całość, licząc że olej był przewodnikiem na płytce i podawał złe wartości z tego "słoneczka" no niestety po złożeniu problem nadal się pojawiał.

Cały czas Kluczyk + kontrolka silnika.

Ze względu iż na komputerze wychodziło iż ewidentnie jest przepustnica, wymontowałem ją i w poniedziałek planuje odesłać do jednego z ogłaszających się magików na Allegro, świadczących usługi "Odnawiania przepustnic"

Zanim ją odeśle, opisuje wszystko jw może ktoś ma inny pomysł, sugestię?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

... to znaczy P1125 ?

Ja wymieniłem przepustnicę, bo moja była co prawda czysta ale przy delikatnym operowaniu pedałem gazu wywalało checka. Zdjąłem, przeczyściłem, przelutowałem styki ale nic to nie dało.

Kupiłem za 250 zł używaną z Zafiry i od tej pory wszystko jest ok. Jak ręką odjął...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie masz od kogo na chwile przepustnice na podmiankę??Wtedy bys wszystko wiedzial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... z tym "tak na chwilę" to bym nie przesadzał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> ... ale ogólnie myśl jest dobra.

Jeśli ktoś się zgodzi na zamianę to warto spróbować bo wówczas jeśli przepustnica jest uwalona, to po wymianie na sprawną BEZ KASOWANIA BŁĘDÓW kontrolka zgaśnie i nie powinna się pojawiać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taka była pierwsza myśl, jednak nie realna. Po szrotach latać niema co, bo kto wie na co się trafi.

Jeżeli chodzi o pożyczenie to również marne szanse raczej nikt nie wypożyczy swojej części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak już miałeś elektronikę w ręku warto było ją przelutować jeśli nie samemu to w pierwszym lepszym warsztacie RTV (lub u zaprzyjaźnionego elektronika)

--

jacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

mam problem posiadam vectre 1.9cdti 120km i mam problem jak chce ja zapalic to zapala dopiero za 3 razem czy zimna czy gorąca po zatym pali sie kontrolka silnika i wkreca sie tylko do 3tys.obr. czysciłem zawór egr i przepustnice jest po wymianie wszystkich płynów i filtrów prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego - przede wszystkim komputer się kłania. Odczytaj kody błędów to dopiero będziemy działać bo tak to wróżenie z fusów

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam byłem na komputerze i mechanik powiedzial ze uszkodzone jest sprzegło a dokładnie koło dwumasowe bo jak sie go zapala to faktycznie dzwini z okolic szkrzyni czy to moze byc ta przyczyna czy do wymiany jest czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podpinałeś się pod komputer i mechanik stwierdził, że paląca się kontrolka i problemy z uruchomieniem są związane tylko z uszkodzonym kołem zamachowym DM ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Poza tym - jaki czujnik ?

Zmień mechanika...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Sprzęgło nie ma wpływu na odpalanie silnika czy też wkręcanie się na obroty oraz na przechodzenie w stan pracy awaryjnej.

Owszem, może rzucać silnikiem w pewnych prędkościach obrotowych ale nie powoduje to problemów z odpaleniem samego silnika.

Niech Ci ten magik powie jakie są błędy / kody usterek, wówczas coś Ci poradzimy.

Czym podpinał ?

O matko i córko, zgroza normalnie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgroza to mało powiedziane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> To już mi zakrawa na czarną magię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:"> Kiedyś palono na stosie za takie herezje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiedział ze jest bład czujnika ten co jest na wale ale pojade jeszcze do jednego mechanika i zobaczymy dam wam znac jak czegos sie dowiem dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błąd czujnika wału korbowego może być przyczyną złego odpalania i kiepskiego wkręcania się na obrotu.

Napisałeś poprzednio tak, że nie tylko ja zrozumiałem iż przyczyną problemów z rozruchem i wkręcania się na obroty jest zużyte sprzęgło / koło DM...

Tak czy inaczej, podepnij się jeszcze raz i zapisz KODY błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak dokładnie problem z DM słychać jak się go odpala to dzwoni i mechanik tez stwierdził ze to jest przyczyna ten samochód tak nie ma siły jechac masakra i rano jak sie go zapali jak sie uda to kopci ale pojade jeszcze raz na komputer i zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam panowie byłem na kompie i stwierdzono ze padł przepływomierz wymieniłem go i jest ok juz nie ma zadnych błedów ale mam jeszcze jeden problem mianowicie jest zimny to nie moge go zapalic kontrolka od swiec zapala sie tylko na sekunde ale jak wypne wtyczne z czujnika od temp. płynu chłodzacego to wtedy kontrolka zapala sie na dłuzej i wtedy zapala odrazu co to moze byc z góry dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... ale na jaki problem ?

Sprawdź świece żarowe jeśli jest podejrzenie o to, że słabo grzeją albo je wymień na nowe i będziesz miał jasność w tej sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiece sa wszystkie nowe ale martwi mnie jedna rzecz jak byłem na kompie to pokazywał temperature powietrza 52 stopnie nawet jak silnik jest zimny dla mnie daje za uboga dawke paliwa nawet jakby to były swiece a to nie mozliwe bo sa nowe to przy temperaturze 25 stopni to powinien zapalic bez swiec mam zacje czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamień sobie czujnik temp. cieczy na termostacie, jest wymienny.

Poranny rozruch po nocy, nawet jak będzie +40 stopni nie będzie możliwy bez zagrzania świec. Owszem, zapali, ale nie zagrzeje prawidłowo paliwa więc przez chwilę będzie kopcił i może rzucać silnikiem.

Kolejne rozruchy w takich temperaturach owszem ale pod warunkiem, że silnik będzie choć trochę rozgrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha czyli wemiana czujnika powinna pomóc dodam ze auto ma najechane 225tys. moze pompa małe cisnienie daje ale oki wymienie ten czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

... między innymi z czujnika temp. cieczy ECU bierze informacje i steruje świecami żarowymi. Nie upieram się przy tym ale tak może być.

Trzeba się najpierw podpiąć pod opcoma i sprawdzić jakie są parametry odczytu pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...