Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Michal'

Spadek mocy - tryb awaryjny?

Recommended Posts

Witam,

Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem dziwną sytuacje - mianowicie spadek mocy samochodu.

Please login or register to see this link.

ciagnie do 2 tyś, później przestaje. Zdarza się, że

Please login or register to see this link.

się pomarańczowa kontrolka silnika, jednak nie jest to regułą.

Po ponownym odpaleniu silnika dalej te same

Please login or register to see this link.

. Na luzie przegazowując

Please login or register to see this link.

i trzymając pedał gazu w jednej pozycji (na 3 tyś obr) obroty zamiast utrzymywać się na poziomie 3tyś spadaja na sekundę do 2 tyś i z powrotem wracają do 3 i tak na okrągło.

Doczytałem troche, że to może być tryb awaryjny/serwisowy silnika.

Czy jedynym wyjściem jest

Please login or register to see this link.

do elektryka i podpięcie do kompa, czy raczej lepiej wybrać się odrazu do mechanika żeby nie płacić dwa razy za podpinanie pod kompa?

Zastanawiam się czy elektryk jest sobie w stanie poradzić z takim problemem, czy jego

Please login or register to see this link.

ograniczy się do odczytania błędów z kompa.

Przyczyną ponoć może być przewód który się gdzieś obluzował ?

Przejrzałem trochę tematów, jednak może ktoś potrafi powiedzieć co może być przyczyną np tych charakterystycznych falujących obrotów od 2 do 3 k?

Bo zdaję sobie sprawę, że ogólny spadek mocy można podpiąć praktycznie pod wszystko.

Może ktoś naprowadzi mnie chociaż trochę na rozwiązanie problemu.

Dzięki z góry ze jakąkolwiek pomoc.

Diesel 2.0 X20DTH 101KM 2000r Vectra B Sedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz nie ma co gdybać i wróżyć tylko odczytaj błędy . Umów się z kimś z twojego oddziału do odczytania błędu

Pomarańczowa kontrolka to check engine i kiedy zapala się chcek to właśnie auto wchodzi w tryb awaryjny

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby co kolwiek powiedzieć, podłącz auto pod kompa, na śląsku kilku kolegów ma op-coma np kolega marek750 z Dąbrowy masz rzut beretem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź przewody podcisnieniowe na początek. Najlepiej je wymień bo są tanie chyba 5 zł za metr.. (chodzi o te złączki przy każdym z elektrozaworów, przy pompie vacum, na trójnikach, przy egr, ogólnie cały układ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

taaaa to niech wpierw wymieni wszystko a później niech z czyta błędy - absurd

Wpierw z czytać błędy . A żeby na szybko sprawdzić co z podciśnieniem niech ktoś przy gazuje VB do ok 3 tyś a ty sprawdź wąż od IC jak pęcznieje to ok jak się spłaszcza wtedy można myśleć co to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za odp.

Napisałem do kolegi Marka750 na gg które znalazłem w profilu. Może uda mi się z nim spotkać na odczyt błędów.

Sorki za post pod postem, ale dzisiaj udało się podłączyć auto pod kompa, wyrzuciło takie błędy:

P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

(03) - Nie występuje

P1173 - <Nieznany kod błędu>

(07) - Nie występuje

P1180 - Obwód sensora temperatury paliwa Zakres/Działanie

(0B) - Nie występuje

Pierwsza diagnoza wskazuje na zasyfiony EGR. Poniżej screeny z diagnostyki, może ktoś z Was wyłapie jeszcze coś.

Please login or register to see this image.

TEST EGR'a

8.jpg9.jpg

Pozostałe screeny:

1.jpg2.jpg3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok na dzień dobry sprawdź

wężyki i zaworki

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

cięgno od turbo

możliwe że w twoim przypadku mógł paść elektrozawór koło turbo - zamień go z tym od klapek zawirowań (koło aku , ten bliżej reflektora)

następnie może wykręcić egr i go sprawdzić , jak ? - bierzesz strzykawkę i zaciągasz grzybek powinien wpaść i tak pozostać, jeżeli jest inaczej i grzybek powróci "do góry"

walnięty egr

działanie hamulca (twardość/miękkość) się zmieniła ?

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź,

działanie hamulca nie uległo zmianie - działał tak jak poprzednio.

Widzę, że to raczej grubsza sprawa niż wykręcenie i podmianka EGRa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie wiem czy dam radę takie podmiany sam i nie skończy się na mechaniku...

Co do tych zamian elektrozaworów, to jeżeli podmieniłbym dobry ze złym, to wtedy nie będą jakieś problemy znowu w innym miejscu? Skoro podmienie zły przy turbo z dobrym przy aku to ten od aku też jest za coś ważnego odpowiedzialny i dalej ten sam stan rzeczy się będzie utrzymywał ?

Dobrzę wnioskuję że mam podmienić NR 5 (ten przy aku) z NR 1 ?

schemat.jpg

Sorry za zawiły język ale dopiero wstałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu ten od klapek zawirowań i od turbo mają ten sam nr i są zamienne.Ale z tą numeracja jest różnie po prostu zamień o tych samych nr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta zmiana (tak, 5 z 1) ma na celu sprawdzenie czy faktycznie ten przy turbo /1/ jest wadliwy.

Bo jeśli jest - to turbo nie dmucha.

Wkładasz w jego miejsce działający - turbo nagle zaczyna dmuchać i masz pewność, że tamten był wadliwy.

A że ten wadliwy dajesz do sterowania klapkami zawirowań - to praktycznie tego nawet nie odczujesz - błędu to może nie dawać, efektów większych ubocznych też. Można z tym jezdzić. Silnik nie jest tylko tak elastyczny i dynamiczny na wolnych obrotach i jeszcze pare innych momentów nie zauważalnych dla Ciebie będzie inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie to co Marcin napisał tyle w temacie .

co do podmianki ja tak sprawdzałem

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dzisiaj auto było u mechanika, teraz rozmawiałem telefonicznie i stwierdził, że błąd z krytyczną temperaturą paliwa czy coś takiego jest związany z pompą wtryskową - powiedział, że pompa do regeneracji koszty 2 koła....

Sprawdził podciśnienie, vacuum pompe, egr, elektrozawory i mówił że jest ok.

Czy rzeczywiście w takim wypadku pompa jest całkowicie do regeneracji czy są jakieś czujniki w niej które można wymienić 'normalnym' sposobem i wymianą a nie regenerować za 2000 zł bo to jakiś koszmar.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Może zmienić mechanika, ale inny też sprawdzi to samo (egr, vacuum, przewody itp)...

Pytanie co z tą pompą.

//edit pewnie chodziło mu o ten błąd

P1180 - Obwód sensora temperatury paliwa Zakres/Działanie

(0B) - Nie występuje,

wygooglalem ze moze miec on zwiazek rzeczywiscie z czujnikiem temperatury w pompie, ale czy jest to do zrobienia 'normalnymi' kosztami ? czy tylko regeneracja?

Edited by Michal'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak najłatwiej powiedzieć

. Czy cięgno od turbiny na włączonym silniku chodzi czy nie da się ruszyć ?

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego niestety nie wiem i chyba nie bede potrafil sprawdzic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

auto idzie do mechanika (tym razem innego) w poniedzialek na kolejny 'przeglad' ...

A Ty naprawiles juz to u siebie? czy dalej ten stan sie utrzymuje?

//edit wiem tylko, ze ponoc turbina cos tam dmucha bo gosc mowil ze dziala (chociaz ponoc slabiej pompuje niz powinna) wiec wykluczyl turbine z tego wynika

Edited by Michal'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przepięciu przewodu (5) z tego elektrozaworka

Please login or register to see this link.

i wpięciu go zamiast (7) do siłownika

Please login or register to see this link.

Nastepnie przejechaniu kawalka, a pozniej przepiecu z powrotem do pierwotnych ustawien jest nieduza poprawa. Tzn obroty juz nie faluja jak trzymam pedal gazu w jednym polozeniu( wczesniej falowaly z 2 do 3 tys)

i spalanie na jałowym wynosi 0,4 (wczesniej 0,2). Auto moze troche lepiej jezdzi ale dalej jest mulem wiec poprawa tylko symboliczna. Od 2 tys nie ciagnie i zaczyna sie dlawic, jak daje w palnik to zapala sie check powyzej 2 tys i dluzszej jezdzie.

Jedynie co to przy ruszaniu chyba jest w miare ok bo do 3 tys sie nawet rozpedzal ale pozniej juz po zapieciu 2 zaczyna sie dlawic.

Panowie jeszcze jedno pytanie, na tym screenie:

Please login or register to see this image.

Temperatura paliwa wynosi 149 stopni. Gosc mowi mi ze to definitywnie padniety czujnik temperatury w pompie i przez to silnik dziala w trybie awaryjnym

Czy rzeczywiscie jest to prawda? Czy cos moze przeklamywac taka temperature?

Edited by Michal'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem gdzie w pompie jest czujnik temperatury paliwa raczej go nie ma, ale w filtrze paliwa jest grzałka i tam widział bym czujnik.Ale temperatura wrzenia jest 150' czyli by ci sie już gotowała sprawdź ręką może ci sie grzałka w filtrze nie wyłancza ale myśle że ona załancza sie w minusowych temperaturach.Sprawdź lepiej temperature oleju tu mi coś nie pasi możliwe że czujnik coś kłamie i stąd tryb awaryjny.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwonilem do kilku pompiarzy, twierdza ze rzeczywiscie w sterowniku jest tam cos w rodzaju czujnika temperatury ale to jest niewymienialne i ponoc caly sterownik trzeba podmienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaką masz pompe ale czujnika tam nie ma.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I z tego co widziałem to tylko ze sterownika idzie czujnik obrotu wałka reszta tyłem do tych zaworów dawki i kąta wtrysku.

Tu sprawdź sam że brak takowego czujnika.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dwie mozliwości-przy p1180 -wtyczka przy filtrze paliwa- do sprawdzenia lub druga możliwość sterownik do naprawy -wymiany.

Dziadek-jeśli fejs podaje temperaturę paliwa to czujnik byc musi- sterownik w pompie VP44 jest chłodzony przepływającym paliwem a więc czujnik temperatuty paliwa bedzie integralnym elementem sterownika -trudno sobie bowiem wyobrazić taka usterkę -że grzałka w fitrze paliwa rozgrzewa je do 140 oC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wyczaiłem tam jest 2w1 jest razem z czujnikiem obrotów wałka pompy

1.zasilania 5V,

2.minus

3.sygnał obrotów wałka

4. temp. paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to -wyjasniło sie-czujnik Halla do wymiany-nowy na A....o -399 PLN

Share this post


Link to post
Share on other sites

O no to Panowie już jest postęp

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzięki bardzo.

Czy taki czujnik można normalnie wymienić, czy będą z tym jakieś dodatkowe problemy typu rozbieranie połowy samochodu ??

/edit widze, na screenach ze on znajduje sie w pompie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli pewnie trzeba wyjac cala pompe, rozkrecic, wymienic ten czujnik i zmontowac to wszystko?

Orientuje sie ktos ile taka zabawa moze kosztowac?

Edited by Michal'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli pompę trzeba rozebrać - to po prostu regeneracja. A o tym za ile i gdzie zrobić jest osobny temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale wlasnie o to pytam, czy pompe trzeba rozebrac czy ten czujnik jest jakos normalnie wymienialny?

Bo skoro mozna go kupic na allegro tak samo jak inne czujniki tzn ze moze jednak jest to rzecz do zrobienia bez zadnej regeneracji ?

Bo bezsensem w tym momencie jest regenerowac sprawna pompe skoro padl w niej czujnik ktory mozna kupic i podmienic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...