Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Oharson

brak mocy, problem z odpalaniem

Recommended Posts

Guest Oharson

Witam wszystkich - przepraszam, że wszystkich witam i jednocześnie proszę o pomoc.

Od niedawna jestem właścicielem Vectry C 1.9 CDTI (120 KM) 2006 r. i jednocześnie od niedawna jestem zalogowany na tym forum - muszę przyznać że jest to niesamowite kompendium wiedzy, nawet dla takiej osoby jak ja (nie jestem bardzo zorientowany w mechanice, a wiele się już czytając nauczyłem - o ile można to tak nazwać). Tak jak pisałem jestem od niedawna właścicielem Vectry w której od razy zrobiłem pakiet startowy - wymieniając rozrząd, filtry, paski, olej, płyny itd.

Mam niestety cały czas problem z uruchamianiem mojej VC. Po przestaniu całej nocy bardzo trudno odpala tzn. muszę z 3 razy załączać zapłon i nieźle pokręcić żeby w końcu załapała (muszę czasem dodać trochę gazu), jak już załapie jest lepiej, gdy silnik jest ciepły odpala za pierwszym razem ale też musze troszkę przytrzymać rozrusznik (może to normalne - bo też już o tym gdzieś wyczytałem, ale chciałem o tym też napisać i poznać wasze zdanie). Może jestem trochę przewrażliwiony albo nie przyzwyczajony do VC bo wcześniej miałem diesla VW (passata 1.9 TDI) - jeśli chodzi o to odpalanie na ciepłym silniku ale jeśli chodzi o zimny silnik to faktycznie jest masakra (kolega ma VC taką jak ja i nie ma takiego problemu).

Drugi problem dotyczy mocy a raczej jej braku (myślałem że jak wymienię filtry itd będzie lepiej ale nie jest) przy przyciśnięciu pedału gazy do ok 2 tyś obrotów później jest już OK i faktycznie auto ładnie się rozpędza, ale do tych 2 tyś jest masakra, a dziś jeszcze ten brak mocy spowodował ,że przy podjeżdżaniu pod wzniesienie na 2 biegu, po przyciśnięciu gazu znów jakby nic sie nie działo, nie było mocy aż musiałem zredukować do 1 (mam porównanie do Passata i tak nie było).

Nie wydaje mi się żeby to było sprzęgło, bo chodzi raczej dobrze i nie ma objawów które tu były opisywane (nie szarpie, nie wydaje dziwnych dźwięków itd)

Myślałem że może to przepustnica, ale też nie - - podmieniliśmy ją od innej Vectry mojego kolegi (ten sam silnik, ten sam nr części) i nic nie pomogło.

Kolega jest bardziej lotny - więc podpiął moje auto do Op-coma, zrobił test EGR (zawór zachowywał się tak jak było to opisywane na forum), test przepustnicy, pomiar wtrysków (na 2 jest pomiar ok 0,6, na na dwóch ok 1,1), zrobił kontrole błędów i też nic szczególnego nie wykazało (błąd poziomowania xenonów i parktronica)

Obroty w moim aucie nie falują - są stabilne i z OP-COM nic nie wynikało, żeby było nie tak...

Przepraszam, że na sam początek tak się rozpisałem ale chciałem w miarę szczegółowo wszystko opisać, chciałem jeszcze dodać że jeżdżę na dobrym paliwie (SHELL V-power DIESEL), autem zrobiłem ponad 1000 km i nie widzę żeby pobierało olej, pociło się, ciekło itd -raczej wszystko jest OK.

Chciałbym was prosić o pomoc:

- jakieś sugestie co to może być

- czy podjęcie do tech coś może mi więcej powiedzieć (jeśli tak to gdzie mogę to tanio zrobić - na terenie Warszawy lub okolic)

- może znacie kogoś kto dobrze zna Vectrę i te silniki żeby mógł coś zdiagnozować, za nie duże pieniądze bo oczywiście serwis Opla też byłby pewnie chętny (na terenie warszawy lub okolic).

Jeśli w złym miejscu napisałem ten temat to przepraszam i z góry dziekuję za każdą pomoc.

Pozdrawiam wszystkich.

Karol (z Warszawy)

Prośba do admina o zamknięcie tematu - nie mam sensu żeby wisiał na forum jak nikt nie jest w stanie mi pomóc. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może świece żarowe wogule nie grzeją. Jak jest ciepły pali dobrze a jak zimny to odpala dopiero z kompresii. W poprzednim aucie tak miałem świece sprawne ale żadna nie grzała. Padło coś w sterowniku.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyną złego odpalania zimnego silnika są raczej świece żarowe lub sterownik ( tak jak sugerował Srebroo). Z tym, że przy padniętym sterowniku powinien być zarejestrowany błąd ( do zczytania Op Comem). Co do słabego przyśpieszania to się tak zastanawiam czy masz DPF-a - może jest zawalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do piuerwszego problemu to może być wina słabego aku

drugi to już trudniej na odległość zdiagnozować

przenoszę do VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy padniętym aku kierowca napewno zauważył by że auto kręci z oporami na zimnyn jak i na ciepłym silniku ... skłaniał bym się w kierunku swiec badź / i / lub sterowanie nimi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do braku mocy poniżej 2 tyś obrotów to powiem tak : 1.9 tdi w passacie i 1.9 cdti w vectrze to coś zupełnie dla mnie różnego. po przesiadce z Focus 1.8 tddi też długo nie mogłem się przezwyczaić. Focus ciągnoł od dołu jak głupi i ruszanie bez dotykania pedału gazu nie było niczym dziwnym w vectrze natomiast praktycznie nie ma szans na ruszenie w miare dynamicznie bez gazu. poniżej wspomnianych 2 tyś faktycznie nie dzieje się za wiele ale tak już jest i nic tego nie zmieni. chyba że może mniejsze turbo z mniejszą bezwładnościa.

Edited by Srebroo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Równie dobrze paliwo się może cofać (układ się zapowietrza przy dłuższym postoju), przyczyną może być uszczelka na obudowie filtra paliwa (za mocno skręcona obudowa lub krzywo się uszczelka ułożyła) lub szybkozłączki (uszczelki w nich).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To by mu paliwo się lało nie ma takiej opcji nie w tym silniku

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

To przepraszam za wprowadzenie w błąd, u mnie pompki w baku "nima"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem po pierwsze spr.DPF -to może byc brak mocy ,a ciężki rozruch jeżeli błędów nie ma to może być rozrusznik ,ja przy padniętym rozruszniku załatwiłem DPF ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wojthh to co się działo że załatwiłeś dpf bo i ja mam albo słabe aku albo pada rozrusznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...