Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kjk12

SWAP z x20xev na x25xe z omegi b co potrzeba ?

Recommended Posts

Witam

Co pasuje, co nie, co można zmienić by przełożyć do mojej vectry x20xev silnik z omegi b 2,5 V6 ?

Edited by kjk12

Share this post


Link to post
Share on other sites

poczytaj trochę forum to będziesz wiedział.

Jest to praktycznie taki sam swap jak z 2.0 na 2,5 czyli z pod maski wylatuje wszystko, w Twoim przypadku będzie jeszcze gorzej gdyż potrzebujesz podzespoły od VB, od omegi większość nie będzie pasować.

Łapy od 2,5 vb

zawieszenie od 2,5 vb

układ hamulcowy pompa, serwo, sterownik abs od 2,5 vb

zawieszenie z 2,5 vb

skrzynia z 2,5 vb

chłodnice z 2,5vb

kolektory ssące z 2,5vb

dolot z 2,5 vb

cały wydech z 2,5 vb

ogólnie poza silnikiem Ecu i wiązką po małych przeróbkach, alternatorem musisz praktycznie resztę gratów zorganizować od vb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za ściągnięcie na ziemię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale przez chwilę było miło

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze miska olejowa od vectry V6 potrzebna bo omegi moze nie wejsc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamach też ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamach może zostać

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzynia chyba też

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

w zależności jaką ma teraz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łomega ma napęd na tył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarekS po co wprowadzasz ludzi w błąd. X20XEV ma takie same hamulce, serwo, pompa ABS jak X25XE i to może zostać. Zawieszenie też może być. Ja do siebie do V6 wrzuciłem zawias sporta od 2.0 i jest ok. Cała reszta faktycznie wylatuje, bo z omegi tylko sam słupek spasuje. Jestem właśnie po swapie 1.6 na 2.5 i wcale nie jest tak strasznie jak to wszyscy piszą na forum. Robota prosta, wszystko pasuje Plug&Play, u mnie wiązało się to z wymianą wiązki pod deską + dokładałem klimatronik. W przypadku 2.0 wystarczy wymienić wiązkę do ECU i do złącza bodajże X7 w korytku na grodzi. U mnie zajęło to tydzień, wszystko przez upały i walkę z szukaniem przyczyny nie palenia na 2 gary. W 2.0 myślę, że zajęło by to max 3 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wielkie przepraszam , nie doczytałem w temacie. Patrzę że w avatarku jest VB to i tak napisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale skoro silnik ma iść od Omi do VB to skrzynia chyba podejdzie - bo już zgłupiałem ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwo z tego co wiem jest inne tak samo jak sterownik ABSu, tak przynajmniej wyczytałem na forum w poszukiwaniu informacji, gdy sam kompletowałem części.

Co do zawiechy rozchodziło mi się o sprężyny i amorki, są inne trwardsze, na standardowych od 2.0 auto usiądzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba po prostu sprawdzić jakie się ma serwo, bo różnie wkładali. Ja porównywałem swoje z serwem i pompą kolegi Michalxer i jest to samo, a on ma 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mialem serwo i pompe z 1.6 i tez jezdzilo.Dopiero po roku zmienilem na ori z V6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

X25XE ma dokładnie takie samo serwo i cały układ hamulcowy jak X20XEV przed liftem, po lifcie zmienili tylko i wyłącznie serwo na mniejsze o mniejszej pojemności i zmienili sterownik ABS na nowszy ale też kompatybilny z ECU z 2.5. Co do zawiechy - inne są sprężyny (twardsze) i inne są poduszki amorów (grubsze), amortyzatory są te same

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swap z 2.0 na 2.5 jest równie prosty jak 1.8 na 2.0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja dodałbym +2 punkty trudności przy swapie z 2.0 na 2.5 bo z 1.8 na 2.0 nic nie robisz z wiązką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

i tu i tu trzeba wywalić wszystko spod maski, a wymiana wiązki to chwila, bo wystarczy podmienić tylko kawałek do złącza X7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z X18XE na X20XEV nie wywalasz nic, wyciągasz silnik i wkładasz drugi tak jak u Shymona, podłączasz wszystko tak jak w starym silniku i wyjeżdżasz, wiązki nie musisz demontować ale fakt że wymiana wiązki to sekund 5

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie swapy w VB są bardzo proste. Wystarczy paleciak, podnośnik, albo dobry lewarek, kobyłki i dobry zestaw kluczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obyście mieli racje, aczkolwiek jak patrze na moje puzle to nie wydaje się to takie hop siup

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To popatrz na moje puzle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

DSCF7385.JPG

DSCF7394.JPG

DSCF7395.JPG

DSCF7405.JPG

DSCF7449.JPG

i auto śmiga pięknie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałeś moje?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Też klimatronik będzie ? Niestety to wiąże się z demontażem deski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, też sobie wstawię, a co mi tam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiem, wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja poczekam na Ciebie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...