Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest macio620

check engine nie zapala sie pomocy

Recommended Posts

Guest macio620

witam, mam taki problem, kontrolka CHECK nie zapala sie, gdy kluczyk jest w pozycji zapłonu i silnik nie odpala,

był u mnie mechanik z komputerem i nie mógł się wo gule połączyć z komputerem, przy okazji zauważyliśmy że jest mało oleju, poniżej minimum.Czy to może być przyczyna, czy będzie potrzeba wymiana ecu?

podczas jazdy kontrolka się nie paliła. Tylko przed odpaleniem silnika zapalała się i gasła od razu po uruchomieniu silnika

proszę o pomoc i pozdrawiam macio620

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom oleju na pewno nic do tego nie ma. Bardziej to problem z ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

na poczatek sprawdzic czy sie nie wypiela wtyczka od ECU

u mnie kiedys sie wypiela (nie pytajcie jak)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macio620

wszystkie wtyczki sprawdziłem z mechanikiem ras ja a potem jeszcze mechanik.

jaki jest koszt tego ecu?i czy trudno to wymienić? z tego co wiem lepiej wymienić całą pompę

Please login or register to see this quote.

teraz już wiem że poziom oleju nic niema do tego mechanik zalecił ponieważ miał tak w mercedesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz jaki masz silnik i który rok viki to coś ci pomogę.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macio620

silnik 2.5 v6 x25xev rok 1997 kombi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuzyn w Corsie Combo DTI mial podobny problem,okazalo sie ze byl spalony bezpiecznik ktory trzymal obwod pradu na zlaczu diagnostycznym,nie swiecil sie check i tech nie mogl sie polaczyc.

Nie wiem czy w x25xe tez tak jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macio620

bezpieczniki sprawdzone wszystkie całe

widzę że jak na razie cały czas podejrzanym jest ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego sprawdz czy podczas kręcenia masz iskrę jeśli nie to wypnij wtyczke od cewki i sprawdz miernikiem czy masz napięcie +12v na jesnym z zacisków kostki .Oczywiście sprawdz na włączonym zapłonie .Nie powiem Ci który to jest zacisk musisz sprubować każdy z nich .Jeśli nie masz napięcia to będziemy dalej drążyć temat . W jakiej okmoliczności Ci sie to stało stanoł podaczas jazdy ,zgasiłeś i nie chciał zapalić czy cos innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie wiązka za silnikiem poszła z dymem i padło zasilanie ECU. Częsta przypadłość w V6. Ja swoją wiązkę też reanimowałem. Miałem przerwany kabel zasilający ECU. Czerwony idący od przekaźników na pompe ABS do ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macio620

iskra jest najpierw miałem problem z odpaleniem bo odcinał immo.i nie odpalał a jak odpalił to gasł w czasie jazdy teraz odpalał normalnie(po wizycie w warsztacie ) teraz dojechałem do domu i nie odpalił stoi 3-ci dzień i nie moge dojść do tego

według mnie to walnął komputer ecu

bardzo się zawiodłem na tym samochodzie kupiłem od ojca wcześniej jeździł przez 3 lata bez żadnych większych awarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra iskra jest to zostaje tylko sprawdzić w komputerze sterującym trzy rzeczy .Dokop się do komputera sterującego wydostań kostkę z kablami i wepnij ją tak żebyś miał dostęp do kabelków zaraz przy serowniku .następnie sprawdz trzy piny miernikiem pin 26 powinno występować napięcie beż zapłonu, pin 56 powinno być napięcie po zapłonie,orz pin 27 powinnie być sygnal minusowy po zakręceniu rozrusznikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest macio620

ok sprawdzę to. powiedz mi jeszcze co to da? i jak byś mógł to podeślij jakieś zdjęcia gdzie tego szukać

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli zabraknie napięcia na pinie 26i 56 samochód nie zapali i nie zapali się check .jeśli zabraknie sygnału na pinie 27 (wzbudzanie przekażnika )pompa paliwa nie ruszy, wtryskiwacze także .W razie czego zmasuj pin 27 prze jakąś prubówkę i spróbuj odpalić samochód

Share this post


Link to post
Share on other sites

macio620 napisz czy i jak uruchomiles auto bo mam prawie taki sam problem od miesiaca i nie umiem sobie z nim poradzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odgrzeje kotleta. Mam taki sam problem wyjeźdzałem z podwórka nagle zgasła check po zapłonie się nie zapala. Vectra 1.8 16v 96r. Doszedł ktoś o co z tym chodzi? Wymiana ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam taki sam problem, gaśnie podczas jazdy i check się nie zapala po przekręceniu kluczyka, postoję trochę i za którymś razem zapali się check i można odpalić. Ktoś ma jakieś rozwiązanie może?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak zasilania sterownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam to samo w X18XE, tylko mam prośbę. Mógłby ktoś napisać, albo wrzucić z czegoś na których pinach ma być plus, plus po zapłonie itp. Nie mam żadnej autodaty itp, a muszę odpalić auto. Za zasilanie komputera odpowiada jakiś osobny przekaźnik, czy po zapłonie leci z wszystkim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź bezpiecznik fv6 za akumulatorem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik 20A jest cały, reszta też. Dlatego przydałaby mi się rozpiska tych pinów, przelece miernikiem i się okaże czy komp siada czy coś innego.

Edited by dudpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra Pany ogarnąłem sprawę. Na styku komputera 55 powinno być 12v, a było ~7V. Poleciałem po kablu i zaraz za kompem jest plastikowa obudowa na przewody w kształcie Y, zaraz za nią kabel rozpadł mi się w rękach. Tragedia te przewody w tym aucie, izolacja odpada jak się ją tylko dotknie. Polepiłem resztę izolacją, ale ile to wytrzyma to zagadka.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://iv.pl/images/42804654658976696924.png&key=6d6f67c8936e96a0b9fd5b5edbfa57e8d52cb989b68cfb7981c1a38aa52d29de" width="326" />

 

Edited by dudpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...