Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
misieq

Nawiew nie działa

Recommended Posts

Witam

W mojej VC 1.8 16V 2003 rok wersja z 2 strefowym klimatronikiem przestał działać nawiew nie chodzi na żadnym z 7 trybów. Wcześniej do autka dostawała mi się woda obudową filtra kabinowego, problem rozwiązałem a teraz po ok 3 tyg stało się to. i teraz pytanie gdzie szukać problemu bezpieczniki sprawdziłem są ok. A i co najważniejsze jak włączam nawiew to coś tam słychać ze chodzi. Proszę o pomoc ew namiar na jakiegoś dobrego mechanika jak by było za dużo grzebania który zrobi to dobrze, nie oskubie z portfela i nie wymieni poł auta szukając przyczyny.

Pozdrawiam Misieq

Edited by misieq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dostawała Ci się woda to przyczyny szukać trzeba w silniku dmuchawy lub w panelu sterującym, poł samochodu nie trzeba wymieniac. Trzeba wyjąć dmuchawę i obejrzeć silnik. uszkodzony panel sterujący wykaże podpięcie pod komputer.

Edited by Robert1014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panel sterowania stawiam ze jest dobry bo jak przekręcam pokrętło od nawiewów to na wyświetlaczu pojawia się dana cyfra mocy i słychać jakieś świerszczenie z okolic dmuchawy, rozebrałem schowek lecz teraz nie wiem jak dostać się do dmuchawy jest może na forum jakaś fotorelacja? Jeżeli nie zrobię tego dziś to będę myślał o mechaniku (może macie jakiegoś mechanika który ma normalne terminy?) bo niestety wyjeżdżam w przyszłym tyg na wakacje a od jutra mały maraton w pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

relacja z dostępu do dmuchawy jest w dziale z klimą poszukaj a znajdziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by haina1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i okazało się ze padł rezystor / opornik dmuchawy bo wentylator po podłączeniu na krótko chodzi, teraz mam pytanie czy ktoś w łodzi takie rzeczy naprawia czy trzeba szukać na allegro jakiejś używki? Proszę o pomoc bo nowego to trochę cena kosmiczna jest?

Halo czy jest ktoś w stanie pomoc?

Edited by misieq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień tylko sam spalony rezystor w regulatorze napięcia wentylatora i będzie chodzić. Koszt nowego rezystora do wlutowania w płytkę to około 5zł.

Rezystor jaki możesz wlutować to IRFZ48 N- mosfet lub IRFZ48

A najprędzej to stawiam na zapieczone łożyska przy silniku wentylatora, wymontuj go, rozbierz na części rozruszaj tak żeby w miarę lekko się obracał zalewając łożyska (czy co tam jest) jakimś olejem - kropelka po kropelce i obracaj lub podłącz na krótko pod aku lub prostownik zeby sie nie namachać rękami. Powtarzaj tę czynność kilkanaście razy aby uzyskać w miarę lekki obrót wirnik.

Tu cytat z elektrody:

"Witam wszystkich zainteresowanych.

Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator.

Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi.

Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak możliwości wyłączenia nawiewu - działa na pełnych obrotach, nawet po wyjęciu kluczyka, a czasami potrafi całkiem zamilknąć. Zależy czy tranzystor spali się tak jakby go nie było czy tak, że zwarte będzie miał nogi D-S.

Poniżej podaję oryginał i zamiennik jaki zastosowałem:

ON5194 - IRFZ48 - tranzystor (mosfet) 64A/55V

(nadaje się też IRL1404, IRL2203, BUK7608-55A)

STPS1545CR - MBR20200 - podwójna dioda schottky'ego 20A/200V

(widziałem już po czyjejś naprawie inną diodę - BYV32EB200 - też się nadaje)

U mnie spalony był dodatkowo rezystor smd 22ohm widoczny na zdjęciu zaraz przy mosfecie obok 2 tranzystorów (diod) smd.

Zanim wepniecie regulator z powrotem, radzę najpierw wymontować silnik nawiewu i sprawdzić stan szczotek, komutatora, ewentualnych zanieczyszczeń, oporów podczas ręcznego obracania i na koniec podłączenia pod akumulator lub prostownik w celu sprawdzenia - uwaga na palce.

Ja akurat oddałem do sprawdzenia specjalistom od rozruszników i alternatorów. "

Myślę więcej nic dodawać nie trzeba.

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...