Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lukas85

Powtarzający się problem - szarpanie na gazie i benzynie

Recommended Posts

Witam. Vectre zagazowałem 2 tygodnie temu

Please login or register to see this link.

warsztacie. Założyli mi :

- reduktor ZAVOLI

- zawór gazowy LOVATO

- zbiornik STAKO

- wielozawór TOMASETTO

- Obudowa wielozaworu STAKO

- zawór tankowania TOMASETTO

- Czujnik ciśnienia PS-02

-

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Odebrałem samochód i zatankowałem do pełna gazu na stacji RED ( blisko, tanio).

Samochód chodził normalnie, kłopoty zaczęły się po przejechaniu jakiś 40 km.

Zapaliła mi się kontrolka check engine a silnik zaczął szarpać. Szarpało zarówno na niskich jak i wysokich obrotach na gazie i na benzynie.

Pojechałem do gazownika, błędy wykasował ale szarpało dalej. Okazało się że jeden z przewodów doprowadzających gaz był za krótki i zaginał się nie dostarczając gazu.

W każdym bądź razie po regulacji czegoś przez kompa i zmianie tego przewodu wszystko wróciło do normy.

Jednak przy przyspieszaniu na wysokich obrotach czasem czułem, że silnik na chwilę jakby się "zawahał", a po sekundzie wracało do normy i przyspieszał normalnie. Tak jakbym dawał gaz do dechy, a silnik zanim przyspieszył to przez chwile miał nie pełne obroty. Takie coś miałem zawsze odkąd założyli mi gaz jednak dość rzadko i myślałem że jest to przejściowe. Jednak faktem jest, że po którymś z kolei takim przestoju zapaliła się check engine i silnik szarpał już na całego.

Wyjeździłem resztę gazu i zatankowałem ponownie (ta sama stacja). Przejechałem jakieś 80 km i znowu to samo.... Zapaliło się check engine, a auto szarpało. Gazownik nie miał czasu dla mnie bo miał sporo pracy , umówił mnie na poniedziałek.

Ja musiałem jeździć więc jeździłem. Dało się pod warunkiem że nie przekraczałem 20-25 tysięcy obrotów na każdym biegu. Do tej granicy to przyspieszało normalnie, powyżej zaczynało szarpać. Zarówno na gazie jak i na benzynie.

Między czasie byłem u zwykłego mechanika (teścia) i jak się przejechał to był zszokowany ze auto jest tak zamulone i nie ma w ogóle mocy. Oczywiście przy większych obrotach szarpało. Posprawdzałem też bezpieczniki i wymieniłem jeden od gniazda zapalniczki. Przez to zgasła kontrolka check engine. Szarpanie było dalej.

Jeździłem dalej. Do tankowałem gazu tym razem na BP. Przejechałem w weekend 200 km (chociaż była to męczarnia bo musiałem jechać maks 110 i nie przekraczać 30 tysięcy obrotów bo szarpało) i po tym silnik jakby odżył. Przyspieszał coraz lepiej a szarpanie było coraz rzadsze. Dziś gdy jechałem do gazownika, mimo ze żyłowałem auto i obroty, za chiny nie chciało szarpać :/

Gazownik podłączył kompa i stwierdził ze mapa zrobiła się bardzo ładnie i nie ma co tu poprawiać. Na luzie mimo zwiększania obrotów tez nic się nie działo. Podkręcił mi jednak instalacje tak żeby auto było żwawsze i kazał się przejechać.... No i niby wszystko dobrze. Ale jeździłem już na rezerwie gazu. Gazownik polecił mi zatankować na shellu i pojeździć. Jednak tłumaczyłem ze to nie może być wina samego gazu bo wtedy szarpanie byłoby tylko na gazie a tymczasem jeśli występuje to mam to na gazie i na benzynie (choć na tą chwilę wszystko ustało jak na złość ). Gazownik stwierdził że w takim razie to mogą być świece albo cewka. Mam pojeździć i w razie problemów się zgłosić.

Wracając od gazownika starałem się jechać na jak najwyższych obrotach i auto nie szarpało. Jednak powyżej 30 tysięcy czuć było czasem takie lekkie zawahanie się silnika (czyli objawy jakie miałem od początku). Jutro mam znów trasę 200 km i obawiam się że po którymś z kolei takim "zawahaniu się " cała sytuacja zacznie się od nowa. W weekend wybieram się autem w dłuższą drogę i chciałbym mieć pewność że mi się sytuacja nie powtórzy. Niby da się wtedy jechać ale co to za jazda gdy jadę powoli maks 100, a rozpędzam się gorzej niż mój stary Matiz ?

Czy ktoś miał kiedyś podobną sytuację? Zamierzam tak czy siak sprawdzić w środę u teścia stan świec, ale nie jestem pewien czy to może być przyczyna. Dlaczego szarpało a potem nagle samo się naprawiło? Mam wrażenie, że wszystko psuje się jak zatankuje gaz i trochę przejadę a na rezerwie zaczyna się sytuacja normować... Jednak w takim wypadku na benzynie jeździłby poprawnie. Cała sytuacja mnie bardzo wkurza bo niby wszytko jest ok a jednak czuję, że sytuacja się powtórzy i to nie koniec kłopotów :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wtryski do wyrzucenia, czujnik powinien być za filtrem a nie przed, jedz do partaczy niech poprawiają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz pod opcoma lub techa i jeśli cewka to będą błędy, a z isa2 mogą być też takie problemy że rozstraja sterownik, staraj się niewyjeżdzać gazu dokońca bo wtedy też się bedzie rozstrajać, powinny też być lepsze wtryskiwacze, poczytaj sobie o isa2 na stronie AC forum to bedziesz wiedział czego wymagać od gazownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nalezy wyłaczyc ise w sterowniku.

wtryski badziewie. o 10zl sa juz o niegbo lepsze regfasty od valteków.

jelsi szarpie na pb to tym bardziej bedzie szarpac na lpg.

albo cewka lub swiece lub przewody.

odczytaj numer błedu z ecu silnika a moze to dużo wyjaśni,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kompie był jeden błąd - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Coś tam poprawili i wykasowali błąd, póki co jakoś jeździ. Gazownik twierdzi że to wypadanie zapłonu nie jest w żadnym wypadku spowodowane przez świece tylko instalacja tak ma na początku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam wrażenie że niezły kit wciska ale niech mu będzie. Świecę i tak wymienię zapobiegawczo. Oddałem auto w ręce teścia mechanika i ma mi go przetestować i wymienić świece. zaprowadzi też auto do gazownika na przegląd w piątek instalacji i ewentualnie jakby się coś działo to każe poprawić.

Czeka mnie podróż do Chorwacji w weekend i nie chce póki co bardziej grzebać w instalacji. Ale jak wrócę to mam gdzieś ten warsztat, udam się do jakiegoś ogarniającego gazownika żeby wymienił i poprawił to jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ten gazownik mnie rozwala, takie bzdury, że szok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> on chyba nie wiem co to znaczy wypadanie zapłonów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Ja miaŁem wypadanie zapŁonu przy źle wkręconych dyszach w kolektor, po prostu czasami za moło LPG szło na gar i już inaczej palił, a błąd wywalało jak wypadanie zapłonu. Nawet wymieniałem cewki, pomogło nawiertanie w nowych miejscach dysz wtryskiwaczy LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...