Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, mam otóż taki problem. Jakieś pół roku temu robiłem remont silnika wraz z wymianą rozrządu i pompy. Pompa ruville. Po ok 2 miesiącach zaczęła cieknąć z otworu zaznaczonym na zdjęciu

Please login or register to see this link.

Wymienili mi pompę w ramach reklamacji. Kilka dni temu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i co się okazało, mokry prawy wahacz od strony rozrządu. Podjechałem dzis do mechanika i znów pompa, na czwartek się umówiłem, będą ją wyciągać.

Mechanik mówił, że się jeszcze nie spotkał żeby dwie pompy padły w takim czasie i to pompy raczej nie najgorsze. Mówił, że się mógł blok w tym miejscu odkształcić, albo jakieś pęknięcie może tam być. Choć sam twierdzi, że mało prawdopodobne bo od razu po założeniu pompy by ciekło a nie po 2-3 miesiącach.

Mieliście taki problem lub wiecie czy to tylko pompy wadliwe czy coś nie tak z miejscem jej mocowania?

Zastanawiałem się czy siła napięcia paska może mieć wpływ na rozszczelnienie się pompy?

____________________

Auto odstawione do mechanika. Zdecydowaliśmy z mechanikiem, że teraz nie będziemy wkładać ruville tylko włoży hepu. Jak ta zacznie cieknąć to znaczy, że gdzie indziej leży przyczyna. Mechanik zasugerował, że może byc przyczyną coś innego a pompa jest najsłabszym elementem i dlatego sie rozcieka. Ale wydaje mi się, że przyczyna mogłoby byc tylko za duże ciśnienie a wtedy prędzej coś innnego by pociekło, jakieś złącze węża np.

________________________

Tydzień po wymianie pompy, Trzecia pompa cieknie :/ Co może byc przyczyną? W dodatku zimeringi na wałkach rozrządu puszczają olej, też raz były wymieniane(nowe) po remoncie silnika, bo ciekły te nowe. Nie mam juz sił do tego silnika. We wtorek odstawiam do mechaniora i najprawdopodobniej będą wyciągać silnik bo to niemożliwe żeby 3 pompy dobrej jakości i dwa razy zimeringi poleciały tak o od siebie. Tylko co może być przyczyną, kilku mechaników tam jest i każdy rozkłada ręcę, żaden z nich się z czymś takim nie spotkał. Napięcie paska prawidłowe, ciśnienie w układzie chłodzącym też dobre.

A tak odbiegając nie chcę ktoś kupić mojej viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">? Zawieszenie całe nowe, układ chłodzenia nowy, silnik po remoncie, mocno dofinansowana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> już brak mi cierpliwości

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

______

Tak wpadłem na taką przyczynę:

Czy możliwe, że np źle została splanowana głowica i np nie jest równolegle do bloku. A konkretnie wałki rozrządu nie są równolegle do wału korbowego i się dzieją takie cuda w postaci cieknących zimeringów na wałkach i cieknących pomp wody ?

____________

A więc odebrałem dzis samochód od mechanika. Wymienili pompę i zimeringi na wałkach ale przyczyny brak ;/ Więc mogę się spodziewać kolejnej wizyty u nich bo skoro 3 pompy ciekły, 2 pary zimeringów to czemu nagle kolejne mają nie cieknąć :/ co prawda robia to w ramach gwarancji ale ileż k**wa można jeździć z jednym tym samym.

Mogę ich jakoś np zaskarżyć o nie usunięcie usterki mimo kilki wizyt u nich bo już mi brak cierpliwości i czasu na odstawianie auta do nich średnio co miesiąc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam chyba podobnie, w zeszłym roku wymienili rozrząd wraz z pompą (w 1.8 16v), teraz z miesiąc temu zauważyłem kropelki cieczy na misce od strony rozrządu. Dzwoniłem dziś do znajomego mechanika, mówiłm że w tym miejscu pompa trzyma się na 3 śrubach i zdarza się czasami urywać mechanikom te śruby, potem lekko poprawiają gwint i wkręcają nową pompę. Niestety nie dolega cholerstwo do bloku i kapie. Twierdzi, że nie da się tego uszczelnić i może być sporo zabawy z tym w postaci wyciagnięcia silnika, wiercenia, gwintowania na nowo itp.

Nie wiem co z tym robić, na razie gość mi poradził jechać do nich, żeby tam zajrzeli co z tym zrobili i może jako zeszłoroczni znawcy tematu sami coś naprawią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ciekło na osi, przez otwór technologiczny.

A co do Twojego problemu, nie wiem ile u ciebie jest miejsca ale raczej da sie to zrobić bez wyciagania silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa po wymianie, tamten mechanik panikował (albo miał złe doświadczenia), ciekło jak w twoim, przez otwór technologiczny, roszczelnienie wewnętrznej uszczelki :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odgrzebie temat.bo problemów z pompą ciąg dalszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kolejna pompa sie posypała po niecałym roku, z tym, żę tym razem nie ciekła a tak rzężiła, że pompa po 20 latach tak nie rzęzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiśćie wymienione na gwarancji ale ŻADEN mechanik z którym rozmwaiałem nie miał takiego przypadku by w ciągu roku 4 pompy sie posypały choc ta wytrzymała najdłużej. Teram mam 5 ciekawe ile wytrzyma.

Czy pompy robia tak słabej jakości czy to ja mam takiego pecha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No moja też była markowa, a gały wywalili że im się nigdy taki wyciek nie zdarzał. Myślę, że to tzw. planowe postarzanie produktu, albo fabryka w biednym, oddalonym kraju, liczy się ilość a nie jakość i przez to są kłopoty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy na pewno masz dobrą pompę. W X16XEL pompa troszkę różni się od X16SZ/ SZR

Tą z SZ/SZR da się chyba nawet wcisnąć w miejsce na pompę XEL a mechanicy często się mylą ......

Masz nr z tych wszystkich pomp które wymieniałeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...