Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
erot

vectra c silnik y22dtr

Recommended Posts

Witam

mam male pytanko czy vectra c (y22dtr) i vectra b (y22dtr) to te same silniki??

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

slupek ten sam tylko troche inny osprzet silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie potrzebnie nie zakładać nowe tematu. Mam pytanie: jak się ma silnik z Omegi B FL y22dth do silnika Y22dtr. Chodzi mi o to, czy goły słupek z omegi to to samo co goły słupek z vectry, czy też oprócz zmian w osprzęcie silnika są też jakieś zmiany konstrukcyjne. Wiadomo jest nie wielka różnica mocy ale czy pociąga ona za sobą zmiany konstrukcyjne ( inny wał korbowy???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli chodzi o wał, a dokładnie uszczelniacz przód to różnicy nie ma, bo mam u siebie założony z y22dtr, na pewno inna turbina, pompa paliwowa, dolot, ale słupek powinien być ten sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ i mnie doleciało nie przyjemne zdarzenie w postaci pękniętego wału korbowego, mam pytanie. Otóż kupiłem drugi silnik, dodam tylko, że goły słupek. Wszystko robiłem sam. Niestety po odpowietrzeniu układu paliwowego ( przez powrót z pompy zrobionym urządzeniem z agregatu z lodówki, kluczyk w stacyjce oczywiście przekręcony) auto nie chce odpalić. Silnik ustawiony na znaki. Dorobiłem sobie blokady rozrządu, nie gorsze niż te co można kupić, gdyż po ustawieniu ponownym sprawdzeniu rozrządu blokady wskazują prawidłowe ustawienie. Moje pytanie tyczy się pompy wtryskowej. Czy jeśli podczas demontażu pompy odkręciłem tą duża nakrętkę 27 na pompie to możliwe jest, że to koło które jest przykręcone do głównego wałka pompy mogło się przemieścić względem niego. Mówiąc prościej, to czy to koło ( nie chodzi mi o zębatki, tylko to przykręcone do samej pompy) jest na jakimś klinie, czy może się swobodnie obracać, bo powiem że nie sprawdzałem tego podczas ponownego montaży. Generalnie to czytałem gdzieś na jakimś forum że tej nakrętki się nie odkręca. Jeśli nie jest na klinie to na pewno spowodowałem przesunięcie i dlatego nie chce odpalić. Wszystkie podciśnienia na pewno dobrze podpięte. Podpinałem OP-COM-a i też nie pokazuje żadnych błędów. Zastanawia mnie też, czy w pompie nie ma jakiegoś czujnika, jak położenia wału, czy wałka rozrządu, który by informował czy pompa jest prawidłowo ustawiona, względem pozostałych elementów rozrządu. Proszę znawców tematu o pomoc, Ostatnio troszkę chorowałem i nie zaglądałem z tydzień do garażu, ale warto by było już odpalić auto. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja odkręcałem tą nakrętkę, bo z tego co pamiętam inaczej nie dałoby się wyciągnąć pompy, ale miałem wszystko poznaczone

na pewno koło zębate do pompy da się przymocować tylko w jeden sposób, jeśli masz wszysto ustawione na blokadach powinno być ok

ja bym tutaj przyczepił się do sposobu odpowietrzenia, pompę odpowietrzyłeś ok, ale jeszcze trzebaby odpowietrzyć wtryski, ja odkręcam po kolei przewody od wtrysków i kręce aż pojawi się paliwo, dokręcam przewód i przechodzę do następnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze, że też mi się wydaje, że trzeba było wykręcić tą srubę, ale nie mogłem sobie przypomnieć a wyczytałem z kolej w internecie na innym forum, że się nie odkręca i troszkę zgłupiałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

doczytałem się w biuletynie Bosch'a, że taki czujnik jednak jest w pompie, więc wydaje mi się, że komputer powinien "krzyczeć", gdyby było coś nie tak. Z drugiej jednak strony czytałem na Elektrodzie chyba wypowiedź jakiegoś "pompiarza", że czasami musi przestawiać na wale silnik.

Z odpowietrzaniem możesz mieć rację. Niby powinny się odpowietrzyć i wtryski ale bardzo prawdopodobne jest, że może nie dokładnie odpowietrzyłem silnik i to przez to. Generalnie to zastanawiałem się czy przypadkiem winne nie są wtryski, których nie wymieniałem na moje, tylko wymieniłem w nich wszystkie uszczelki, żeby nie robić dwa razy jednej roboty. Ogólnie silnik nie był w złym stanie a ja go mogłem obejrzeć dokładnie i dopiero jak się zdecydowałem to została zdjęta pompa wtryskowa i silnik nie leżał gdzieś tam w szopie z rozpiętym rozrządem nie wiadomo ile bo i takie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzisz teraz to już musztarda po obiedzie, jak była zrzucana tylko pompa to dół rozrządu został trzeba było poznaczyć, pospinać łańcuch i byłoby łatwiej

ale niech ta informacja zostanie dla potomnych, mam nadzieje że silnik odpali i będzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Przy jakim przebiegu pękł Wam wał?? Czy jest na to jakaś reguła??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...