Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piotrmorka

Przegrzewające się hamulce tylne - dziwny problem

Recommended Posts

Witam!

Już od jakiegoś czasu walczę z moimi tylnymi hamulcami.

Wygląda to tak, że nie mogę nigdzie dać się w trasę dalej jak z 80km ponieważ hamulce z tyłu zaczynają się przegrzewać i piszczeć tak że dosłownie wstyd jechać.

W najgorszym przypadku felgi były tak gorące że nawet nie dało się ich dotknąć.

I teraz co było robione......

Zaciski - prakycznie zregenerowane, tłoczki odbijają i można je wciskać ręką a samo koło po zrobieniu całych zacisków obracają się bezroblemów.

Problem robi się podczas dłuższej trasy - tak jakby gdy rozgrzane tarcze lekko się rozszerzając zabierają tłoczką dosłownie 0,5 - 1mm aby odbić do końca.

Jak myślicie co jeszcze może być z tyłem nie tak. Na przeglądzie na zimno różnica w hamowaniu między tylnymi kołami wynosiła ledwo 2% więc zaciski chyba są ok.

Kiedyś czytałem, iż czasami dzieje się coś złego z przewodem hamulcowym - robi się na nim niby zgrubienie jak gruszka i wtedy tłoczki mogą nie odbijać do końca......spotkał się już ktoś z Was z podobnmi objawami?

Mi już ręcę odpadają bo mechanik u którego stało autko robił je dwa razy - bez szczególnego efektu bo problem został........a wyjazd wakacyjny tuz, tuż.......jestem uziemiony póki co.

Pozdrawiam i czekam na jakieś podpwiedzi ludzi w temacie.

PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym przeczyscil prowadnice i je nasmarowal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no przecież pisał że zaciski zrobione i na pewno prowadnice wyczyszczone

z tymi wężykami już parę razy się spotkałem , wężyk w środku się rozwarstwia w działa wtedy jak zaworek zwrotny , płyn idzie w stronę zacisku ale juz nie wraca i to na 100 procent będzie przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy miałeś wymieniany płyn hamulcowy? Przy niewymienianym płynie też może się tak dziać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn właśnie niedawno wymieniałem - ale było wszystko ok - układ nie zapowietrzony.

Ciekaw jestem jeszcze czy coś się niedobrego dzieje z regulatorem.

mechanik do którego odprowadzę autko tez coś wspominał o zaworkach zwrotnych.......stwierdził iż jeśli zaciski są ok a dzieje się to jedynie z tyłem to już krąg poszukiwań jest mniejszy.

Jedna kwestia - ile może kosztować regulator i przewody hamulcowe?

Dare40

O których wężykach dokładniej piszesz?

Edited by piotrmorka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

po pierwsze zmień mechanika bo jest to szkolny przypadek i powinien go od ręki rozwiązać ,

po drugie w VC nie żadnego regulatora , na przód jak i na tył idzie pełne ciśnienie , dlatego klocki z tyłu czasami zdzierają się szybciej niż z przodu , a regulacją ciśnienia zajmuje się moduł ABS/ESP/TC ale i tak tylko przy uślizgu kół , łatwo to sprawdzić podłączając OP-COM i wchodząc w zakładkę ABS i bloki pomiarowe , i można zobaczyć jakie ciśnienie idzie na każde koło z osobna , mozliwe tez że mógł nawalić moduł ABS wtedy w blokach pomiarowych będzie widać czy ciśnienie spada po puszczeniu pedału , sa tam tez zawory upustowe które tez mozna zabaczyc w blokach pomiarowych czy się otwierają po puszczeniu pedału ,

a przewód elastyczny jest tylko jeden na każde koło przy zacisku , mam nadzieję że w miarę czytelnie wyjaśniłem Ci złożoność układu hamulcowego w VC , a jest to tylko ułamek

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak na złość padł Op-com - leży od m-ca u elektronika i o nim zapomniałem ;-)

Ja raczej tez obstawiam te przewody elastyczne przy samych zaciskach (o tym właśnie wspominał).....a i oczywiście autko idzie do innego mechanika.....polecanego przez wielu

Tak czy inaczej (trochę mnie pocieszyłeś) mam nadzieję że naprawa nie będzie kosztowna.

Zdam relację oczywiście po wizycie i odebraniu auta - to dla potomności. Może się komuś przydać

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie te przewody to będzie najmniejszy koszt na początek i wszystko powinno się wyjaśnić , no szkoda że nie masz OP-COM bo to też by dużo wyjasniło

Share this post


Link to post
Share on other sites

A linka z ręcznego chodzi lekko czy sie przycina? Może to ona jest przyczyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi lekko - nawet przez ostatnie dwa dni samoregulował się ręczny (specyficzny trzask przy zaciąganiu)

Sprawdzany było na podniesionym autku - trzymał i puszczał bez problemu.

Umnie - zaznaczyłem wcześniej - dzieje się tak po przejechaniu jakiś 80km - z km na km po tym dzieje się coraz gorzej.

Dzisiaj koło południa jadę do mechanika - zobaczymy co znajdzie.

Edited by piotrmorka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...