Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gumis7

Problem z ustaleniem poziomu oleju w silniku na bagnecie

Recommended Posts

Witam wszytskich,

W grudniu kupiłem autko. Po kupnie oczywiście wymiana oleju i filtrów. Olej wymieniłem na Castrol 5w-30 syntetyk, tak jak widniał ostatni wpis w książce serwisowej. Przed wymianą poziom oleju był na maxa i ok. Teraz po wymianie nie jestem w stanie stwierdzić ile tego oleju mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Kupiłem bańkę 4l. Jak sprawdzałem do silnika Z19TD wchodzi go 4,3L. W czym problem ? Wyciągam bagnet a on jest ufajdany olejem znacznie powyżej maxa. Przed wymianą (czyli po kupnie) było ok. Wyciągam bagnet i jednoznacznie widziałem ile mam oleju. Teraz mam kłopot z oceną. Czyszczę bagnet po 5 razy, ale poprawa znikoma. Sumienie mnie gryzło, przejechałem 6 tyś km i ponownie wymieniłem olej, tym razem bacznie patrząc na ręce majstra. Spuścił i wlał nowy olej jak nalezy, filtr też. Po kilku dniach wyciągam bagnet i to samo ufajdany gdzies na 8cm zamist 3. Już specjalnie nie odpałałem auta 2 dni, dając olejowi czas na "spłynięcie". Nic z tego.

Jest to moje 3 autko, ale w poprzednich tak nie miałem, co prawda wlewałem półsystetyki.

Czy u Was jest podpobnie ? A może musze przejechać z 10tyś to olej się zagęstni. Sam już nie wiem. Jestem z tych co lubią dbać o autko i przed każdą dłuższą drogą sprawdzam poziom oleju, ale teraz to trochę kich z tym.

Pzdr

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

to normalne, nawet w instrukcji jest napisane aby sprawdzac poziom oleju w silniku po 10-15minutach od zakonczenia jazdy.

A wiec olej sprawdzasz na goracym silinku, nigdy na zimnym bo nie otrzymasz prawdziwej informacji.

Wyciagasz bagnet, przecierasz szmatka lub papierem i wkladasz ponownie i dopiero teraz wyciagasz i masz wynik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie martw się kolego ja mam podobnie:)

po dniu jak auto stoi nie jeżdżone to jak sprawdzam poziom oleju to mam prawie na max a jak tak jak pisze w instrukcji czyli po ok 10min od zakończonej jazdy na rozgrzanym silniku to na bagnecie prawie tego oleju nie ma i nic nie dolewam tylko śmigam sobie .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego to zależy czy masz w aucie DPF jeśli tak to część paliwa ON podczas przerwanego wypalania filtra trafia do miski olejowej ,dzięki czemu olej silnikowy jest rzadszy i jest go w misce więcej a po drugie olej sprawdzasz po min. 5min od zgaszenia auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej sprawdzam tak jak pisalem wczesniej ok 5-10min po jezdzie na zgaszonym silniku i DPF w aucie nie mam ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam u siebie problem z ustaleniem ilości oleju i to nieważne kiedy sprawdzam. Bagnet zawsze uwalony ponad stan nawet po spuszczeniu oleju (ten olej gdzieś tam stoi i brudzi bagnet tyle że ewidentnie jest ten olej rozproszony na bagnecie mokre i suche miejsca).

Dlatego nie przykładam wagi do bagnetu. Leje tyle ile trzeba przy wymianie i pilnuje wypalania się DPF. Jak będzie za mało oleju to na desce wywali kontrolkę o niskim stanie. A jak za dużo to raczej będzie widać jak gdzieś będzie walił olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi (za obraźliwe nie!)

DPFa nie mam, więc to nie ropa rozrzedza mi olej i nie ma też zanczenia czy zimny czy ciepły silnik, wybadałem że jak nie do końca włożę bagnet to wtedy na "rozpłaszczonej" końcówce widzę go dokładnie.

Jeżeli macie podobnie, to pocieszam się, że być może nie wlewam chińskiego oleju w bańce Castrola, nie kupuje też go w przydrożnym sklepie.

Przy następniej wymianie podjadę do ASO na wymianę.

Pzdr

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem że to wada tych bagnetów sprężystych i ciężko jest sprawdzać olej. Moim zdaniem masz bardzo ścisłą i szczelną uszczelkę na żółtej plastikowej rączce bagnetu. Działa on wtedy jak strzykawka zaciągając olej dlatego po ponownym włożeniu bagnet jest tak zafajdany. Spróbuj zrobić tak: po zgaszeniu silnika wyciągnij bagnet, wytrzyj, ale go nie wkładaj. Odczekaj 5-10 min i wtedy włóż i sprawdź.

Też tak kiedyś robiłem. Teraz sprawdza mi się dobrze.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

ja również mam problem z ustaleniem poziomu oleju na podstawie bagnetu - nie ważne czy sprawdzam na ciepło/zimno czy w jeszcze jakiś inny sposób, trzeba wycierać bagnet wielokrotnie a i tak niewiele to daje (nie jest to wina dpf'u - nie można mówić w tym przypadku o rozcieńczaniu oleju ropą - wypala się regularnie na trasach) ogólnie sprawdzanie poziomu oleju bagnetem jest mocno niedopracowane, na chwile obecną pogodziłem się z tym, że ciężko jest to sprawdzić i generalnie sporadycznie to robię... swoją drogą w opcomie jest informacja nt. oleju podawana w % ale raczej nie dotyczy to ilości oleju a % pozostały do wymiany liczony na podstawie inspekcji, mam rację? czy może się myle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten problem ma każdy... ja już się do tego przyzwyczaiłem i wymieniam olej zawsze co roku nie ważne ile km przejade w ksiazce serwisowej od nowosci mam napisane olej GM 5w30 i taki zawsze wlewam (dodam że rocznie przejeżdzam mniej niż 10tys) i bardziej bym sie zmartwił gdybym wyciągnął bagnet i okazało by się że jest on czysty.

Edited by Ravaelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

5W30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak GM 5W30 systetyk, błąd w literówce sorki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravaelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mnie uspokoiliście. U mnie jest to samo. Niestety u mnie jeszcze trudniej było to zweryfikować, bo nie było mnie przy ostatniej wymianie, gdyż była wykonywana jeszcze za poprzedniego właściciela. Ja będę rozbił soją pierwszą wymianę za około miesiąc, ale bałem się do tego czasu jeździć ze zbyt wysokim poziomem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem znikł po usunięciu DPF. Przy dopalaniu DPFa ropa mieszała się z olejem i dlatego pokazywało za duży stan oleju. Usunąłem DPFa, odrazu wymieniłem olej i już od 1500 km poziom oleju pokazuje mi idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że mam benzyniaka, ale jest ten sam problem z tym sprężynowym bagnetem i po wytarciu szmatką i sprawdzeniu zawsze jest ponad max(dochodzi do tego trójkąta) ale mówił mi mechanik, że to wina tych bagnetów jest...paliwa mi do oleju nie przybywa(zalałem przed ostatnio 5l castrola i tyle samo wylało się(ciut mniej, bo coś zostało w układzie bo wiadomo, że wszystko nie ścieknie) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dlatego ja olałem sprawdzanie stanu oleju bo wiem, że i tak jest go za dużo, nie będę 3 razy w roku wymianieł oleju, może niedługo wywalę dpf a póki co po każdych 15 tys km wymieniam olejoropę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

U mnie jest taka sytuacja z poziomem oleju: jak sprawdzam po nocy to na bagnecie pokazuje stan maksymalny, a jak sprawdzam po ok 5-10 minutach po jeździe to na bagnecie mam stan minimalny. Do którego odczytu się stosować? I czy w takim przypadku dolewać oleju czy nie, tak aby na gorącym pokazywał stan maksymalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej sprawdzasz na ciepłym silniku po zgaszeniu. Po czasie około 10 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedyś w poradniku napraw Fiata 126p bylo opisane, co zrobić aby na bagnecie łatwiej było odczytać poziom oleju.

A brzmiało to mniej wiecej tak:

Rozgrzać dość mocno końcówkę bagnetu nad płomieniem a następnie zanurzyć w oleju (w oleju nalanym do puszki, nie w silniku).

W ten sposób schłodzony bagnet pokrywał sie matową powierzchnią spieczonego oleju, na którym było bardzo ładnie widać poziom oleju.

Należy pamietać, że maluch miał praktycznie zwykły pręt jako miarkę, dzisiejsze bagnety są inne bo sprężynowe, taki zabieg mógłby je uszkodzić, wiec można to wypróbować (na własną rękę) na jakimś starym bagnecie.

Edited by Tomek30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeje kotleta, Zastanawiam sie czy tylko ja mam problem ze sprawdzeniem stanu oleju w silniku w vectrze c 1.9 cdti. Za kazdym razem inaczej. Nie mogli zastosowac normalnego plaskiego bagnetu, tylko jakag glupia sprezynke co zbiera caly olej z rurki?

CIekaw jestem cz z vectry b pasowalby bagnet,i z ktorej wersji silnikowej lub z innego auta. Wazne aby byl plaski i pokazywal dokladny poziom

Ma ktos zdanie na ten temat?

Wymiary bagnetu to 10mm srednica plastiku przy wejsciu, 590 mm dlugosci. Myslalem o bagniecie z omegi 2.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję odciągnąć olej tak by mieścił się na skali min/max bagnetu - u mnie zadziałało. Po wymianie oleju też nie mogłem odczytać jego stanu bo było go po prostu za dużo. Odciągnąłem przez rurkę bagnetu - strzykawką i rurką drenażową ok. 0,6 litra i teraz jest ok. Oleju mam tak ok 2/3 na skali powyżej minimum i zawsze czy to na gorącym silniku czy na zimnym jest tak samo - sprawdzam i dokładnie widzę jaki jest stan.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a u mnie jest tak, że zaświeci mi się kontrolka poziomu, sprawdzam i nie na bagnecie nie ma nic (susza), po około 10-15 min sprawdzam i co? miarka wskazuje 3/4, po postoju po nocy sprawdzam i miarka pokazuje ponad stan. Miał ktoś tak w swoim 1.9 (mam DPF)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie również jak mam potrzebne sprawdzić olej to aż mnie trzęsie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:"> bo wiem że nigdy nie pokaże dobrze. Też się zastanawiałem nad zmianą bagnetu bo to nienormalne żeby tak było. Mam dojście na fajny szrot to coś pokombinuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> może od jakieś fury będzie pasować. mam też na podwórku vectre b i A3 to sprawdzę i dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat wczoraj miałem taką sytuację: kolega mówi, że zapala mu się kontrolka od stanu oleju, a sprawdzał i stan jest, mówię że z tymi czujnikami jest coś nie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale spuściłem raptem 3litry, więc już wiem że to nie wina czujnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:"> tylko tego co trzyma bagnet

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też miałem już taką sytuację że myślałem że olej korkiem mi będzie rzygał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> jak się okazało po dokładnej weryfikacji spuszczeniu było go tyle ile trzeba, bo myślałem że po wypaleniu DPF poszła ropka .co się na wk....m to moje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_klaps.gif" alt=":klaps:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...