Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
slimo1

Vectra C 2.0 DTI muł NIE MA CHECKA

Recommended Posts

Jak w tytule. Jeżdżę codziennie autem i zauważyłem ostatnio wyraźny spadek mocy. Tak jak inni modlą się żeby nie mieć checka tak ja chce żeby w końcu wyskoczył żebym wiedział co ją boli:) Przebieg 232 000 km.

Sprawdzone i zrobione:

1. Pełen serwis (Wymiana oleju i wszystkie filtry),

2. Sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia i łączenia. Układ szczelny.

3. Wyczyszczony czujnik ciśnienia doładowania.

4. Sprawdzone węże od Turbo do dolotu - nie ma pęknięć podociągałem wszystkie obejmy.

5. Wyczyszczona przepływka.

Domyślam się że przyczyną może być za mało lub za dużo powietrza, za dużo lub za mało paliwa. Zastanawiam się czy może przepływka zaczyna niedomagać a może turbinka już nie pierwszej świeżości?

I tutaj pytania do Was: (załączony screen z OPCOMA)

1.Wiecie jakie wartości powinna pokazywać przepływka w trybie IDLE na jałowym i do ilu rosnąć przy przegazowaniu?

2. Dziś przejechałem się z podłączonym OPCOM'em obserwując wymagane ciśnienie doładowania i realne. Dziś jest deszcz i niskie ciśnienie powietrza 98 kpa, wymagane 112 - i takie dane pokazuje na jałowym stojąc i pyrkocząc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Podczas jazdy zauważyłem że wymagane ciśnienie doładowania rośnie szybciej niż realne (np. wymagane 144 kpa - realne - 121 kpa) Tak jakby turbina nie nadążała ładować do tego co wymaga komputer. Przy około 3500 - 4000 obrotów wartości zrównują się na poziomie około 210 kpa.

Co sądzicie? Gdzie jeszcze szukać?

vikitest.jpg

//edit SEBA

Nie dublujemy tematów. Poza tym skoro problem dotyczy VC to pisz w VC, jest tam utworzony dział specjalnie dla silników serii DTI.

Przenoszę

Edited by SEBA

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przepływ powietrza na biegu jałowym wynosi około 475 jednostek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może to przez klimatyzacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Klima wyłączona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mg/suw

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku było podobnie. Sprawdź czy przy gazowaniu twardnieją węże IC, jak tak to podciśnienie i elektrozawory w porządku, jeżeli nie, to może nie funkcjonować prawidłowo zawór "westgate". Znajduje się on bezpośrednio za turbiną, steruje nim elektrozawór za filtrem powietrza. U mnie też się przycinał, mułowate auto było i brak checka, a przy tym potrafiła nieźle zakopcić. Wystarczyło posmarować w moim wypadku i przewody podciśnienia przejrzeć. Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Węże puchną, pytanie tylko czy wystarczająco. Jeśli chodzi o Wastegata to profilaktycznie od czasu do czasu poruszam cięgnem na wyłączonym silniku. Mogę zapytać jak smarowałeś? Psikałeś jakim WD 40 od strony cięgna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek sprawdziłbym ten elektrozawór od Wastegate przy turbinie - najlepiej wypnij z niego węzyki z podcisnieniem i zepnij je ze sobą (czyli pomijasz elektrozawór) i przejedź, zobacz czy odczuwasz poprawę.

(przy okolo 3500 obr/min silnik wejdzie w tryb awaryjny bo turbina będzie przeładowywać co wykryje czujnik w kolektorze dolotowym)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tego jeszcze nie próbowałem. Sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, WD40 elementy ruchome tego zaworu zostały posmarowane i na razie spokój... Podczas postoju w sumie jak czujesz, że puchną powinno być wszystko OK. Już nawet nie musisz kombinować na krótko, tylko odepnij w ogóle przewód podciśnienia i zobacz, czy jest jeszcze gorzej czy tak samo... Dodatkowym objawem było głośniejsza praca tłumika, szczególnie gdy był nie do końca cały.

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co sądzicie o zapchanym katalizatorze? Jak to sprawdzić? Od pewnego czasu myślę też o wyczyszczeniu dolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na pewno nie zaszkodzi... Efekty zawsze się odczuwa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w UK z przeglądami, ale u nas zazwyczaj się wycina. Może dosyć "prostacki" sposób i mało ekologiczny, no ale na pewno skuteczny. W sumie też wycinałem kiedyś katalizator bo myślałem, że on może być zapchany (wtedy grubo ponad 300kkm), jednak później padłą zupełnie przepływka i to ona była winna mulenia auta.

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

W UK jest dość restrykcyjnie. Na przeglądach (MOT) zawsze sprawdza się normę spalin dla danego modelu auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie masz błędów to jedynie logi coś mogą pokazać. Zrób logi na 2 i 3 biegu.

Włączasz nagrywanie ruszasz spokojnie 1 i 2 wrzucasz i wciszkasz gaz do końca, zakańczasz pomiar na 4k nagłym puszczeniem pedałem gazu, żeby było widać początek i koniec pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tej opcji w OpComie jeszcze nie korzystałem. Możesz napisać dokładniej jak to zrobić?

Edited by slimo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

włączasz nagrywanie na każdej z list z danych pomiarowych od silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...