Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Młody 91

Słabe osiągi !? Czy to normalne?

Recommended Posts

witam chciałem zapytać czy przy rozgrzanym silniku normalne jest że po przejciu trybu z pb na gaz silnik(X16Xel) jest mniej zrywny nieco wolniej przyśpiesza. Czy to jest normale w samochodzie z lpg.?? m

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jest to normalne.

ale x16xel to nie rakieta. w upalne dni ma taką tendencje do zachowywania ale tak samo ma byc na PB i na LPG w innym przypadku jest instalka źle wyregulowana.

chyba ze masz IIgen mieszalnikową to w takim połączeniu mogą sie dziac rózne dziwne żeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak narazie gaz sprawuje się bardzo dobrze na silnik też nie narzekam gaz mam już dwa lata sekwencja stag-400 tak po prostu chciałem wiedzieć a można to jakoś wyregulować ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

stag 400 jest do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa ty masz stag 300 lub stag4 .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

co do tematu to powinno się to dać wyregulować bez większego problemu, najlepiej na sondzie szerokopasmowej lub spróbować n początek na mapkach.

ja miałem takie auto i idealnie jeździło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a no chyba stag 4 a co do regulacji to do gazownika i na komputer jak rozumiem?!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no najlepiej jakiegoś kumatego.

zapytaj czy wystroi ci to po afr czy jakoś tak.

ja stroiłem tylko u siebie na mapki i było idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

thx

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że różnica będzie zawsze (minimalna ale zawsze).

Wszystko zależy od gratów jakie masz. Zawsze można stroić pod afr ale prawda jest taka, że jeżeli wtryski to valtec, M-J lub inny produkt niskobudżetowy to takie strojenie po afr jest bez sensu (opinia jedynego polecanego przez lpg-forum gazownika na Lubelszczyźnie A. Rogowskiego).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano to wiadomo ale na jakis czas starczy. ja miałem regfasty i nie bylo różnicy . a jestem na tym punkcie uczulony.

po wcisnieciu gazu rwał do przodu tak samo na pb jak i na lpg nawet na 5 biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też właśnie zauważyłem że teraz jak strasznie upalnie , to moja viki coś sie słabo wkręca . Instalke lpg stag 4 mam od kwietna tego roku , na początku pięknie chodził i wkręcał sie na obroty, teraz mam jakieś 4tys zrobione i teraz jak upalnie to nie jest tak super, z klimą musze go troche kręcic aby się jakoś bujał .Wiem że koła 17 przy 100koniach dają mu też że tak powiem w d*p* . Czy może taka uroda tych 1.6 ze jak upał to słabe ? jak nie było upału to troche lepiej chodził . Ale czemu jest tak że jak silnik zimny to rwie jak żyletka , a na ciepłym już tego nie ma ? Kurde szkoda mi viki sprzedawać , a troche dla mnie słaby ten 1.6 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten silnik tak ma niestety.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, teraz byłem sie przetoczyć to lekka różnica na +jest. Ale tak nudziło mi się to wyjąłem pokolei kable i patrze co mnie nie pokoi ,że wokół świec jest lekko zaolejone tam na samym dole. . Czego może być wina ? Kurde chyba nie kapitalka silnika ? bo gazu mi pali na miejscu tak jeżdze odnicki 2-30km 9.70 ,bo za 40l zrobiłem ostatnio 427km nie wiem ile wychodzi na 100km ,ale wynik jak dla mnie ok . a pewnie na 15 byłby mniejszy i lepiej by sie odpychała viki . bo jednak koła ważą swoje ; /

Ale lekko jest zaolejone wokół gwinta na świecach , nie że świece od spodu są zaolejone, tylko są suche, ale jak przed założeniem lpg zmieniałem na ngk to stare były troche okopcone ale suche . I powiedzcie co ma związek okopcone świece i lekko gwint zaolejony , ? uszczelka pod klawiaturą ? a co do świec lambda ?

Edited by piotr3293

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

moze to pomoze.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja miąłem kiedyś w okół jednej świecy taką mgiełkę i okazało się że była nie dokręcona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wyszło mi że mam za zimną świece , ale założyłem dedykowane do 1.6 chyba Bk R5EK czy jakoś tak , ale na 100 nie jestem pewien czy teraz sa okopcone musze odkręcic i sprawdzić. I nieraz mam problem z rozruchem nieraz kręci 2 sekundy a nieraz od strzała pali to chyba ma znaczenie co nie ? Ale czytałem że do 1.6 muszą byc raczej te co napisałem bo nie ma innych do gazu . A kable mam boscha nie wiem pewnie są ok ale jak na szybko sprawne czy nie ma przebicia ? wyjmuje kabel lekko spryskuje i właczam i patrze i widze iskierki to przebicie ?.

Dzięki za stronkę.

tutaj fota starych świec aha miałem boscha a przeszłem na ngk to chyba nic nie robi .

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Znalazłem na VU taką informację

...wartość cieplna - to obciążalność termiczna świecy..

.....czyli zdolność do odprowadzania ciepła przez świecę, aby nie dochodziło do samozapłonów...

....czyli do silników "gorących" (o dużej mocy)...stosuje się świece "zimne" (5, 6)

.....i na odwrót...słaby silnik ("zimny").......świeca 8, 9 ..

No to jak jest wkońcu jak niby podchodzą do 1.6 orginalnie o ciepłocie 5 ?

Edited by piotr3293

Share this post


Link to post
Share on other sites

te swiece od góry to masakra.

musisz wymienic uszczelkę od pokrywy zawórów.

tam nie ma byc wcale sladów oleju.

jak swiece pływają w oleju to silnik będzie źle działac chodiz mi o zapłon a tym bardziej na lpg.

ja jak wymieniałem u siebie to po ok 15tys km to po wyjęciu porcelana wyglądąły jak nowe z pudełka przed chcwilą wkręcone.

ja miałem cały czas ok 40tys na gazie wkręcone takie BKR5EK i wszystko chodziło jak w zegareczku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a ja te boscha co na zdjeciu świece miałem długo( jak kupiona była nie patrzyło sie nigdy ani na kable ani na świece one mogły miec koło 100tys.) i tak chwała że nie rozkruszyły sie albo coś . Tylko jak jutro odkręce te co mam ngk i będą dalej okopcone to w czym przyczyny szukać ? bo tą uszczelke od zaworów to jak najszybciej umówie się wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okopcone mogą być z np dostającego się oleju do cylindra lub nawet wody.

nie zadymi przez chwile jak odpalisz po całej nocy stania auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze jutro zobaczyć , nie widziałem żeby cos kopciła. A może być też zapłon przestawiony ?

A tu info z tej stronki co mi podałęś

Świeca "za zimna" - okopcona.

Występuje zanieczyszczenie izolatora grubym, suchym, węglowym osadem o ciemnym zabarwieniu. Podobnie wyglądaj elektrody

i korpus. Przyczyna: Silnik wyposaśony w świece "za zimne" stopniowo traci moc, pojawiają się oznaki utrudnionego

rozruchu. Stan silnika dobry. Zalecenie: wymienić świece na "cieplejsze", np. z FE65PRS na FE55PRS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze zaryzykuj i kup inne ale u mnie bez problemu spisywały się te co podałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

moze i sa troche okopcone ale mysle ze nei masz czym się przejmowac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> wazne ze nie sa wypalone lub oblepione grubym nagarem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro zerkne w jakim są stanie i napiszę . No bo oleju mi nie bierze może coś tam minimalnie ale nie widzę ubytków . E to uszczelkę wymienię narazie i chyba tyle, A to też zalezy jaki gaz sie mi trafi i wogóle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...