Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Czarny Kot

Brak mocy w vectra c 150 KM 1.9 CDTI

Recommended Posts

Guest Czarny Kot

Mam problem mianowicie kiedy wkręce samochód na około 4 do 4,5 tysiąca obrotów wyskakuje tryb awaryjny tj. samochód z kluczykiem. Po wyskoczeniu tego błędu samochód ma brak mocy. Obroty mogę podkręcić wtedy max do 3100 obrotów samochód nie przyspiesza po osięgnięciu tych obrotów tak jakby się dławił. Nie rozpędze samochodu powyżej 110 km. Ten błąd wyskakuje też nawet bez podkręcania samochodu na obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez podłączenia pod komputer to raczej wróżenie z fusów.

Skoro jest auto z kluczem to po odczytaniu będzie wiadomo co jest przyczyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Czarny Kot

ok dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem podobnie przy zatkanym filtrze DPF ale jak jest blad trzeba odczytac

Edited by eclipseFFM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

obecnie borykam się z bardzo podobnym problemem (

Please login or register to see this link.

). Wszystkie znaki mówią, że to przepustnica pada. Dodatkowo zauważyłem, że zaczął nierówno chodzić na biegu jałowym i stracił cześć mocy.

Jeśli jeżdżę 'dziadkowo' tj. do 3500 rpm to nic się nie dzieje i mogę jeździć. Jak przycisnę to pojawia się żółta kontrolka i po paru sekundach mam tryb awaryjny tj. mogę jeździć max do 2000 rpm.

pozdrawiam

/turmoll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm masz jeszcze DPF'a czy usunales jak inni rolnicy(jak chce auto bez DPF'a kupuje auto bez DPF'a)?

Ja mialem spadek mocy przez zle zamontowane wtryski/zle spalanie i zapychanie DPF'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja poproszę. Gdzie teraz można kupić nowego diesla ( takiego min. 130 KM ) bez DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolego sprawdź na kapie powinno ci pokazać co jest grane a na twoim miejscu sprawdzi bym DPF oraz przepustnice a może porostu problem z wtryskami masz tez warto sprawdzić! i pytanko czy ci nie dymi ? pozdrawiam jak coś będziesz wiedzieć daj znać co za wada była

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześc miałem to samo i ten sam model, poprostu wymieniłem zawór doładowania (dostarcza za dużo powietrza do turbiny) i po krzyku hula jak mowa

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mój brak mocy objawia się następująco:

- przy 1500 obrotów przy depnięciu mija dłuższa chwila zanim zareaguje na gaz szczególnie na 4,5 i 6 biegu. Jeżdżę również Zafirą B rocznik 2006 z tym samym silnikiem i auto zbiera się praktycznie od samego dołu. Różnice widać nawet przy zwykłym ruszaniu ze świateł. Również spalanie jest nieco większe w mojej Viki.

W Vectrze był wymieniony:

- EGR co znacznie pomogło i poprawiło osiągi,

- węże od Vacu,

- kolektor wyczyszczony,

- czujnik doładowania wyczyszczony,

- listwa od klapek zamocowana na stałe,

- przepustnica również wyczyszczona,

- DPF w granicach 50%.

Mimo tylu godzin spędzonych przy aucie dalej jest lekki niedosyt co do mocy.

Proszę o wskazówki oraz o informację czy TURBINA w Viki działa od samego dołu obrotów, gdyż do głowy przychodzi mi już tylko regeneracja TURBINY.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to znaczy "listwa od klapek zamocowana na stałe"?

Może masz przedmuchy na klapkach, albo klapy zablokowane w nieodpowiedniej pozycji.

Edited by tking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listwa od kolektora która steruje klapami została przerobiona żeby nie spadała i chodzi gładko przy gazowaniu. Same klapki w kolektorze również nie były wytarte i wystarczyło wyczyścić.

Jakieś pomysły?

Korci mnie regeneracja turbiny ale chciałbym być pewny jaka może być przyczyna opóźnionej reakcji na gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zanim dotkniesz turbinę, zrób logi dynamiczne ELM327 albo najlepiej OP-COM. Sprawdzimy czy doładowanie niedomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam Jakiś czas temu miałem tez taki problem wiec bym się wstrzymał z tym zaworkiem i zainteresował bym się raczej samą turbina (auto w moim przypadku kręciło się nawet do 4 tyś obr a potem odpalało tryb servisowy po zgaszeniu silnika bylo ok pozniej znow gaz i to samo ) a zaworek rozebralem i okazalo sie ze jest cały i sprawny i jezdze do tej pory na nim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...