Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MIŚOR

Błędy, kontrolka "auto z kluczem wbitym w dach"

16 posts in this topic

Witam,

Proszę o pomoc, bo coś mi się wydaje, że zbyt prosto kombinuję. Moja prymitywna diagnoza: padł mi po prostu akum.

Błędy odczytane "metodą hamulcowo-gazową":

0380, świece żarowe,

1565, napięcie ładowania?

1902, napięcie na czujniku DPF.

Nie mierzyłem napięcia, ale zobaczę jutro w ukrytym menu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale gasnie czy nie ??

Ja tez musze sie zajac tym bo mi gasnie po 3 min jazdy a zapala sie glownie po nocy.....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz ze dwa miesiące temu, ale zgasła i zapomniałem/zaniedbałem. Przez ostatni tydzień gasła i zapalała się coraz częściej, a teraz już rzadko kiedy. Świeci niemalże ciągle.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaczolbym od sprawdzenia swiec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

JA u siebie zauwazylem ze jak na sekunde sie zapala lampka od swiec (ktora gasnie ) to po odpaleniu mam auto z kluczykiem dopoki nie zlapie jakies tam temp i gasnie. A jak jest cieplo (i nie widac lapki od swiec ) to mi sie wogule ninie zapala. A nie mam jak sprawdzic ( interfejs bede dopiero zamowie ) Bo zanim dojade na kompa to zadna lapka sie nie pali i brak bledow :/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Śledziłem przez parę dni wartość napięcia. Bez klimy, po dłuższej jeździe jest 13,9V a z klimą 13,7. W miejskich warunkach spada do 13,1V. Trochę nisko, ale żeby błędy? Po nocy przed odpaleniem jest 12,1 a podczas rozruchu 10V, więc akumulator wykluczam.

Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś podał do porównania swoje obserwacje. Na razie nie ruszam, bo nie wiem. Może tak jest dobrze?

Najciekawsze, że dzisiaj bez kontrolki. Zrobiłem jednak jedną rzecz wczoraj: pomimo, że w celach był widoczny nad płytami poziom elektrolitu, to dolałem trochę wody do każdej.

Niestety zapomniałem sprawdzić, czy grzały świece, ale wydaje mi się, że u mnie zawsze, nawet w upale, czy kiedy silnik jest gorący, na chwilę są załączane.

Czy może być tak, że ta sama wtyczka obsługuje wtrykiwacz i świecę? Chciałem zmierzyć świece, ale nie mogę ich znaleźć...Jedyne kable w okolicy głowic, to te od wtryskiwaczy. Może to być gdzieś głębiej?

Błąd jest jako "obecny", więc może świeca?

Edited by MIŚOR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz możliwość zostawić auto z nie zamknięta maską na noc, to możesz rano zrobić pomiar napięcia miernikiem przed otwarciem samochodu i wybudzeniem ze stanu uśpienia elektroniki auta. Akumulator powinien mieć napięcie około 12.5 V jeśli jest naładowany.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jak podlaczysz auto pod komputer. Wtedy bedziesz pewny o jakie bledy chodzi. Popros kogos z Opcomem ze slaskiego o pomoc. Tak to mozna zgadywac dlugo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie odczytałem: obecny jest tylko P0380, dlatego o te świece pytam.

Zmierzę jutro rano "we śnie", to napiszę jakie napięcie.

Wszystko oczywiście zaczęło się jak zacząłem planować daleki wyjazd wakacyjny. Może usłyszał i pokazuje rogi?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pomyślałem, że skoro akumulator zasili rozrusznik, to świece tym bardziej. Zmierzyłem świece. Znalazłem te chwasty! Ktoś tu o fajkach w 1.9 pisał, a w v6 takie dupiate śrubki są. Dostęp zły, a do ostatniej fatalny, więc mierzyłem na wtyczkach. Wszędzie ok. 0,7 om. Muszę dalej.

Pora chyba na pomiar napięć? Przekaźniki?

Zmierzyłem żarówą 21W. Po przekręceniu kluczyka świeci każde "wyjście" przez kilkanaście sekund i gaśnie. Myślałem, że krótko błyśnie, tak jak spirala na desce rozdzielczej, a tu niespodzianka. To normalne?

Pozostały mi wiązki, ale nurtuje mnie, czy świece pomimo prawidłowej rezystancji mogą być uwalone?

Please login or register to see this quote.

Napięcie w tym stanie bardzo niskie, ok. 12,1 V. Jednocześnie uzmysłowiłem sobie, że przy zmierzonych 0,7 omach, prąd wyniesie 17 A, a więc razem ponad 100! Może procesor interpretuje niższą wartość prądu, jako poza zakresem, czyli błąd?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomocy po wymianie aku podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka samochód z kluczem i auto straciło na mocy zero reakcji na pedal gazu zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła i bylo ok.po przejechaniu 15 km.wystapil tem sam problem niewiem co się dzieje a nie mogę znależć teko postu co mam robić dzięki za odpowiedż.Pozdro

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

12,07,2012 Drążę dalej: po obciążeniu świecami (po przekręceniu kluczyka) napięcie spada do 11,3 V. Ma ktoś takie dane do porównania?

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Bronię się przed tymi świecami jak mogę! Obejrzałbym sobie moduł sterowania, ale nie wiem gdzie jest. Może to ta wąska skrzynka, wciśnięta pomiędzy błotnik i skrzynkę bezpieczników przy akumulatorze? Nie da się tego gó_na otworzyć...Trzeba wyciągnąć akum i skrzynkę bezpieczników?!

Please login or register to see this quote.

16,07,2012 To chude, to moduł sterowania świecami żarowymi?

Edited by MIŚOR
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Wyjasnienie błedu: P0380

  • Final stage diagnosis in control unit
    (Short circuit to ground/voltage or circuit interruption) - PL - "Zwarcie do masy / napięcie lub przerwania obwodu"

Concerned Terminals:

ECM: 19, 49, 68 (XC37)

Procedury do sprawdzenia:

  • Check the following fuses for proper operation:
    F38 Fuse
    F39 Fuse
    FB2 Fuse
  • If fuse F38 is defective:

    Please login or register to see this link.


  • If fuse F39 is defective:

    Please login or register to see this link.


  • If fuse FB2 is defective:

    Please login or register to see this link.


  • If none of the above mentioned fuses is defective:

    Please login or register to see this link.


  • After successful test/fault repair proceed to the next test step

Jeżeli jesteś zainteresowany pisz na PW

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skąd to masz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:"> bo ja mam

P0380 Za nis. nap. przekaźnika w ukł. diagnostyki czasu żarzenia (rząd 1) B-018

P0380 Usterka w obw. świecy żarowej (rząd 1) B-018

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Procedura sprawdzajaca dla błędu P0380 pod TECH'a - Glow Time Relay Circuit Malfunction - Electronic diesel injection system DENSO 0100, Y30TD - rocznik od 2003 - 2008.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego to zwykły zbiego okoliczności jak dla mnie to przepustnica do czyszczenia lub wymiany, miałem ten sam objaw
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.