Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ciężkie palenie na zimnym gaśnie+ falowanie


Guest scherzo200

Recommended Posts

Guest scherzo200

Witam

Wiem że na forum jest dużo porad w owym temacie, jednakże żadna nie zdołała pomóc więc zakładam ten wątek. Być może zetknął się już ktoś z tą przypadłością bądz jakiś mechanik zechce się wypowiedzieć. otóż o co chodzi a więc. Jakiś czas temu moja vectra odmówiła zaupełnie jazdy silnik kręcił ale nie palił, komputer po sczytaniu opcomem wywalił błąd czujnik położenia wału korbowego czujnik wymieniłem i oczywiście auto odpaliło ku mojej uciesze ale już wtedy zauważyłem, że zdecydowanie dlużej trzeba kręcić żeby silnik zapalił ale nie przeszkadzało mi to dopóki nie musiałem oddać rozrusznika do regeneracjii :banned: Ale to nie sedno oczywiście przechodze do rzeczy od jakiegoś miesiąca przy każdym rannym uruchomieniu silnika ten sam problem długo kręci, jak zapali to z jeden raz chociaż silnik musi zgasnąć a gdy już zapali to obroty ma jak ruski czołg z II wojny. Strasznie falują i tu uwaga dopóki auto sie nie rozgrzeje i przełączy na gaz potem jak ręką odjął wszystko równo pracuje a i vectra pali na dotyk. Poczytałem przepustnica+ krokowiec wymyte zawóg egr był też wymieniany bo też mi ecu wywalił bład z nim związany. Byłem teraz u mechanika i dowiedziałem sie tylko tyle że mam słabdze ciśnienie na jdnym cylindrze świece wymieniłi dokręcił zawór egr po podobno luzno był w co nie wierzyłem i mówi że powinno być ok jadę po nią rano i co jest to samo :angry: ręce rozkładam może to przepływomierz bądz czujnik temperatury??? dodam jeszcze ża na razy ma tak, że na benzynie wogóle nie chce iść. Pozdrawiam i czekam na jakąś podpowiedz.

Link to post
Share on other sites

kolego podstawa to sprawdz bloki pomiarowe .podczep go pod kompa napisz na swoim forum regionalnym ktoś Cię podepnie za browara.Nagarć przebieg pracy a reszte wrzucić na forum resztą się zajmniemy . ja podejrzewam że masz zatartą pompe paliwową .Ale najpierw podpinka .Podpinka kosztuje ok 30-40zł a części jak tak chcesz w ciemno wymieniać o wiele więcej.Jak masz możliwość sprawdz ciśnienie paliwa na listwie.

Edited by lukaszsolecki
Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

Część pomiarów pokazuje opkom jutro podepne i wkleje screeny z wynikami, pompke wymieniałem sam niestety poprzednią załatwiłem bo mnie wskażnik paliwa mylił i kręciła na sucho, wymieniałem jakieś pół roku temu i nie było z nią problemów dopiero po wymianie czujnika położenia wału sie zaczęło.

Link to post
Share on other sites

właśnie po op-comem wszystko masz (bloki pomiarowe)Tylko najlepiej jest tam taka opcja nagraj i wali ci okres nagrywania do pliku w exela. Radze sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

zgadza się widziałem ta opcje także jutro sprubóje to ogarnąć i wrzuce. Co do listwy to w jaki sposób mogę to zrobi? najprościej?

Link to post
Share on other sites

tam jest na listwie taki koreczek coś w rodzaju wentylka od samochodu trzeba tam wkręcić czujnik ciśnienia (manometr)i zapalić samochód odczytać jakie ciśnienie występuje.

Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

ok wrzucam linki do plików z zapisanymi blokami pomiarowymi z opcoma + filmik z rannego palenia. Doskonale widać róznice w pracy silnika na pb a na lpg. Proszę o poradę jeśli ktoś coś wywnioskuje z pomiarów. Jeśłi chodzi o badanie ciśnienia na listwie to musze podjechać do mechanika ponieważ manometru nie posiadam a swoją drogą to nie widze tam nic w podobie do "wentelka"

http://www.sendspace.pl/file/30fbd0c82f7c10d33f28b92

http://www.sendspace.pl/file/348891c66354a4fe22ac67e

http://www.sendspace.pl/file/93458f85a4268e0bb8d12e9

Link to post
Share on other sites

Z| tego co widzę to pentla lambdy jest otwarta .wskazanie sondy obserwacj na wolnych obrotach powinno się zmieniać w zakresie od 0,1v do 1v zaobserwuj czy u ciebie wartość jest satła czy skacze w zakresie (O2 Sensor) . Z błedu wynika że albo coś jest z zasilaniem cewki może kable się gdzieś zwierają .Albo cewka sama z siebie ma już dosyć. Który rok jest twojej viki ? Wrzuć gdzieś indziej filmik z rannego palenia gdyż nikt nie będzie płacił poto rzeby tobie pomóc

Edited by lukaszsolecki
Link to post
Share on other sites

Powiem tak ja mam podobnie z tym odpalaniem - odpali (długie kręcenie) i nagle zgaśnie . po czym odpala normalnie

czyściłem świecie pomogło na miesiąc - potem raz odwaliła taki numer i wiem że muszę świece wymienić - przy okazji wyczyściłem przepustnicę...

opcom nic nie pokazuje

Edited by tomxx
Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

ok jutro to przyobserwuje, serwer jest darmowy tylko złacza aktualnie pozajmowane dlatego wywala do premium ale juz wrzucam na inny. rocznik 99

http://www.filefactory.com/file/t74pvr6b0nn/n/poranny_rozruch.MOV

Powiem tak ja mam podobnie z tym odpalaniem - odpali (długie kręcenie) i nagle zgaśnie . po czym odpala normalnie

czyściłem świecie pomogło na miesiąc - potem raz odwaliła taki numer i wiem że muszę świece wymienić - przy okazji wyczyściłem przepustnicę...

opcom nic nie pokazuje

ja tydzień temu wszystkie świece wymieniłem na nowe przepustnica czyszczona niestety nic nie przyniosło efektu a tak być nie może :dash:

Link to post
Share on other sites

u mnie to trzeba krócej zakręcić...

Sprawdź ciśnienie na cylindrach

oraz może rozrząd parę ząbków przeskoczył...

a ten czujnik to pożycz od kogoś pewnego - bo nie ma pewności że ten jest dobry... gdzieś czytałem że można magnesem potrzeć o czujnik i będzie normalnie działał(nie odpowiadam za to)

Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

Z| tego co widzę to pentla lambdy jest otwarta .wskazanie sondy obserwacj na wolnych obrotach powinno się zmieniać w zakresie od 0,1v do 1v zaobserwuj czy u ciebie wartość jest satła czy skacze w zakresie (O2 Sensor) . Z błedu wynika że albo coś jest z zasilaniem cewki może kable się gdzieś zwierają .Albo cewka sama z siebie ma już dosyć. Który rok jest twojej viki ? Wrzuć gdzieś indziej filmik z rannego palenia gdyż nikt nie będzie płacił poto rzeby tobie pomóc

wartość 02 Sensor nie jest stała skacze co z tego może wynikać? rozrząd to raczej nie przeskoczył bo pewne by palił też cięzko jak jest nagrzany a nie tylko na zimnym. Dodam że jak jest motor ciepły to na benie tez normalnie pali i idzie tylko musi poprostu złapać temperature.

Link to post
Share on other sites

czujnik temperatury płynu chłodzącego .pewnie na zimno że silnik jest nagrzany .Jak odpalisz na zimno włącza się pompa powietrza wtórnegó?Czujnik nowy kosztuje odk 20zł i dodatkowo jest do niego dobry dostęp .Narzędzia potrzebne to klucz 13mm

Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

zamówie czujnik wymienie i zobaczymy nie jest to duży wydatek, jeśli chodzi o tą pompe to cięzko mi stwierdzic u mnie nawet nie słychać żeby pompa paliwa się załączałą bo tak cicho chodzi a tu mowa o wtórnym powietrzu w jaki sposób moge to sprawdzić tylko na "ucho"? i ogólnie dzięki za zainteresowanie moim problemem wielki browar dla Ciebie :piwoj:

a jeszcze pytanie gdzie u siebie znajde ten czujnik mniej wiecej?

Link to post
Share on other sites

pompa powitrza wtórnego po lewej stronie obok akumulatora przy odpaleniu chodzi jak odkurzacz. Czujnik tenperatóry komputera po prawej stronie Zaraz koło termostatu ,przewodu gumowego między silnikiem a chłodnicą ,obok obudowy rozrządu wtyczka bodajże niebiesta dwupinowa

Link to post
Share on other sites
Guest scherzo200

no więc tak dziś brat podrzucił mi 3 nowe czujniki z intercarsu i odziwo niestety żaden nie pasował jeden boscha był bardzo podobny ten sam gwint ładnie wszedł na miejsce po starym ale niestety wtyczka do niego nie pasowała jutro to musze oddać i zamówić po numerze ze starego.. jeśli chodzi o pompe powietrza wtórnego to wiem juz jak ja slychac(odpaliłem ją opcomem przy zgaszonym silniku) ale podczas palenia normalnie raczej jej nie słychac zeby sie zalaczala.

wymieniłem dziś czujnik na oryginalny nowy czujnik marki bosch zresetowałem kompa i śmiga aż miło zero falowania pali praktycznie na dotyk mam nadzieje że nie zapesze i rano ten stany rzeczy się utrzyma:)

i niestety za wcześnie się cieszyłem przez 2 dni wszystko było ok, wczoraj ją pale i znów to samo ręce opadają...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP