Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zigrin

poważny problem z hamulcami

Recommended Posts

Witam,

miałem ostatnio awaryjne hamowanie, nacinełem hamulec do dechy, czułem abs jak odbija w pewnym momencie cos szczelilo i hamulce znikły, uciekłem do rowu i na szczęście nic nikomu sie nie stało, po wydostaniu się z rowu wjechałem na zatoczke, zajrzałem pod auto i był wyrwany wąż, pytanie czy to od pompy hamulcowej czy od absu? co musze wymienic zeby sytuacja sie nie powtorzyla.

Please login or register to see this link.

dzieki z góry za odpowiedz i pomoc

pozdrawiam

Edited by zigrin

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest elastyczny przewód hamulcowy, jak zdejmiesz tą osłonkę to masz łączenie sztywnego z elastycznym

Share this post


Link to post
Share on other sites

i to normalne ze jak si emocniej hamuje to on sie zsuwa?

chyba nie, nie wiem teraz czy jak znowu mocniej nacisne hamulec to czy sytuacja sie powtórzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz wymienić najlepiej wszystkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego ze strości wąż po prostu strzelił. wymień lewą i prawą stronę. wąż od tego łączenia do zacisku.przewód jest w tym miejscu skręcany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jam pisze Furman

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mechanik dziś robił moją Viki, zdjął koło i przewód dokładnie ten sam w rękach mu się rozleciał... Za oba przewody zapłaciłem 48zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i przynajmniej nie odwiedzisz rowu tak jak kolega z tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko, dzieki, o taką informacje mi własnie chodziło,

poszukam na alledrogo, może znajde aukcje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie lepiej abyś pojechał do sklepu motoryzacyjnego i po prostu kupił ? nie powinno być problemów z dostępnością.

po wymianie odpowietrz hamulce i sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zrobie, dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobiłem,

części 100 pln, dwa weże + 1l płynu

zajeło mi to ok 3 godziny, wymiana węży, odpowietrzanie hamulców, oraz wymiana płynu .

w sumie prosta sprwa, no i 100 pln w kielni bo nie trzeba do mechanika jezdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzielny chłopczyk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlazłem ostatnio pod samochód chcąc sprawdzić czy przypadkiem wieszaki tłumika się nie rozpadają (jakoś tłumik zbliżył się do ziemi) i oczom moim rzucił się straszny widok - kompletnie zardzewiałe przewody hamulcowe (te stałe, metalowe). Ciarki po plecach przeszły :/

Auto uziemiłem i zwracam się z prośbą do Was o informacje. Domyślam się, że akurat tych przewodów sam nie wymienię. Skończy się wizytą u mechanika, który wymieni mi je na miedziane. Z tego co wiem trzeba je "dorobic". Możecie mi podpowiedzieć jakie to są koszty? Zamknie się to w 2-3 stówkach czy raczej dużo powyżej? Dopytuje się gdyż jeśli koszt nie zwaliłby z nóg to przy okazji zregenerowałbym u tego kolesia magiel. A jesli wiązałoby się to ze sprzedażą nerki to magiel przełożyłbym na przyszły miesiąc bo dopiero co zaczął się delikatnie pocić więc do września spokojnie dojeżdżę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Z góry dziękuję za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przewodów nie trzeba dorabiac bo każdy kupisz gotowy

możesz też dorobić ale jest z tym zabawy i trzeba mieć do tego maszynke do zakańczania przewodów i do ich giecia-wiec mechanicy wołają sobie swoje

sprawdź dokładnie swoje przewody bo wiele z nich wygląda na mocno skorodowane a tak naprawde jeszce maja troche życia-przejedź punkty które cie interesują szczotką drucianą i zobacz co sie kryje pod wastwą rdzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety po akcji szczotka druciana potwierdził się ten czarny scenariusz. Strach jeździć... Nikt tego nigdzie nie robił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VB gniją tylne centralne przewody hamulcowe metalowe w okolicy zbiornika paliwa (przejście z tunelu nad zbiornik)

Tył wymień cały na nowy:

-od ABSu do tylnych wahaczy

-tylne elastyczne( gumowe)

-od gumowych do zacisków hamulcowych

Sprawdź stan przednich metalowych ,jeżeli będzie korozja to wymień

-przednie elastyczne wymień

Najpierw zdemontuj po kolei przewody ,zmierz ich długość i kup na miarę ,lub dorób w miedzi

Jeśli nie miałeś do czynienia z taka naprawa to nierób tego sam -zlec zaufanemu warsztatowi ,mechanikowi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubię grzebać ale hamulce zostawiłem mechanikowi. Wymienił wszystkie stałe na miedziane. Reszta jest w dobrym stanie [wymienił je poprzedni właściciel] więc zostały. Koszt całości [razem ze świeżym płynem hamulcowym] 550zł. Robota wykonana w Warce szybko i bezproblemowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...