Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
remiq88

Zachowanie climatronika - uszkodzony panel?

Recommended Posts

Po zimie, od kiedy zrobiło się cieplej i przyszła pora na używanie klimatyzacji, cały czas borykam się z jej dziwnym, a szczególnie dużo gorszym działaniem, niż to miało miejsce w ubiegłym sezonie.

Otóż bywa, że klima działa jak chce. Raz chłodzi dobrze, drugim razem dużo gorzej. I nie jest to kwestia obecności czynnika w układzie, gdyż nawet zaraz świeżo po nabiciu problem występuje.

Sprawa druga to samo zachowanie automatyki climatronika. Pamiętam, że w ubiegłym roku miałem tak, że gdy samochód stał na słońcu i wnętrze było mocno nagrzane to po włączeniu klimy automatycznie zamykał się obieg wewnętrzny, a nadmuch kierował się na szybę. Wydaje mi się, że tak powinno być, ale mógłby ktoś potwierdzić? Obecnie zachowanie klimy się zmieniło i automatycznie dmucha tylko ze środkowych kratek. Owszem, mogę ręcznie zmieniać kierunek nadmuchu (więc siłowniki działają), ale z automatu działać nie chcą.

No i pamiętam, że kiedyś klima wiała prawdziwym chłodem, a teraz nawet zaraz po nabiciu tego efektu nie ma.

Sprawa trzecia jest taka, że nie mogę się połączyć Op-comem z modułem klimatyzacji (w zeszłym roku mogłem). Specjalnie chciałem się połączyć, żeby sprawdzić odczyty z czujników temperatury i nasłonecznienia a tu nic z tego...

Ostatnio nawet wyjąłem panel i wyczyściłem czujnik temperatury wnętrza oraz ten mały wentylatorek, który jest za nim, ale poprawy żadnej.

Dlatego moje podejrzenie padło na uszkodzony panel. Czy ktoś może miał podobny problem? Bo nie wiem czy szukać innego panelu, bo podmienić nie mam od kogo, a z drugiej strony obecne działanie klimy mi nie odpowiada.

Będę wdzięczny za każdą poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze słyszę o takim zachowaniu automatyki. Miałem do czynienia i mam z dwoma VB DTI z klimatronikiem przez kilka dobrych lat i nigdy nie miałem takiej sytuacji i o takiej nie słyszałem - tak na pewno nie powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No widzisz, a u mnie cały poprzedni sezon sobie tak działało i byłem przekonany, że tak powinno być. Zawsze nawiew załaczał się najpierw na szybę, żeby ją schłodzić, potem załączał się nawiew na przód, a po kilku minutach wiało chłodem na nogi. Czyli pełna automatyka. A teraz czy to grzanie, czy chłodzenie - automatycznego przełączania brak, więc chyba jednak coś z panelem musi być nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego czy po wyłączeniu zapłonu na wyświetlaczu od temperatury na chwile pojawiają się kreseczki jeśli tak to masz błędy które trzeba odczytać. U Ciebie nie ma takiej możliwości więc pozostaje wymiana panelu na inny.

Pisałeś że czyściłeś wiatraczek i czujnik w tym panelu a sprawdzałeś czy na płytce nie ma oznak spalenia układu. Sprawdź czy nie masz zimnych lutów. Jeśli wszystko tam będzie ok to pozostaje w/w wymiana i wtedy sprawdź czy dasz radę się połączyć op-comem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj...

Ja tez potwierdzę że automatyka w climatroniku to ma za zadanie utrzymywanie stałej zadanej temperatury i nic więcej - wlącza sie i wyłacza kiedy jest taka potrzeba. poza tym obieg wewnętrzny Ty tylko włączasz i wyłaczasz ręcznie!!! pisałes o nabiciu- co chyba robiłes nie dawno- tak myslę ..... ale z objawów lekkiego chłodu po nabiciu bym sprawdził ilość czynnika . dlatego że zbyt wieksza ilość czynnika też blokuje kompresor i jest taki efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie nie rozumiem, skąd u mnie takie zachowanie klimy w zeszłym roku. Skoro u was działa inaczej to znaczy, że mój panel świrował od początku, tylko teraz znacznie mu się pogorszyło.

Please login or register to see this quote.

No wiem o tym, tyle, że gościu nabijał przy mnie i patrzyłem - równe 900gr czyli tyle, ile ma być.

No nic, to chyba będę szukał drugiego panelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

autko kupiłem w styczniu tego roku. Było zimno więc climy nie uzywałem, ale wentylator chodził bez zarzutów, w lutym zdarzało sie że chodził w trybie ECO na kazdym biegu ale czasem na 5 min sie wyłączał i za chwile sam od siebie dalej chodził. Puźniej już tylko na 9 biegu a teraz wcale. ani w eco ani z klimą. klimatyzacja sie załącza ale wentylator nie chodzi, czasem sie nie załącza ale sporadycznie. spotkałem poprzedniego właściciela i mu muwię że wentylator nie działa. On wsiadł włączył klime i chodzi tylko mówi że na 9 biegu. Mi kopara opadła bo prubowałem milion razy i nic. chodziła na tym 9 biegu 3 dni. czasem sie wyłaczała ale wystarczyło zjechać z biegu 9 na 8,7,6 i z powrotem na 9 i znów chodziła. teraz raz na dwa dni zaskoczy na 9 jak sprubuje zmniejszyc prędkośc to sie wyłącza i trzeba dwie zdrowaśki odprawic żeby zaskoczyła. jak sie wyłączy to słychac czasami jakis przekaźnik ale tak jak by gdzieś ze środka konsoli z prawej strony kierownicy, patrzyłem w bezpieczniki ale tam żaden sie nie odzywal.

wziąłem sie najpierw za zmianę szczotek w wentylatorze bo to chyba najtańsza opcja. fakt stare były króciutkie więc jest nadzieja że będzie wentylator działał ale lipa dalej nic

dzisiaj wlutowałem nowe właściwe tranzystory do tej opornicy koło pedału gazu, podmieniłem przekaźnik na wszelki wypadem od klimy i dmuchawa chodzi już ale tylko na 9 biegu. Na kazdym innym biegu nie. Dodam że jak wypiąłem wtyczkę od tej opornicy to była nadtopiona w 3 miejscahc, a 3 piny w srodku przyweglone spalonym plastikiem

podmieniłem dzis ten cały układ od auta sprawnego, przelutowałem kostke nową bo stara była nadtopiona i dalej lipa działa tylko na 9 biegu. co to może być może panel siadł? na dotatek przestał swiecić przy regulacji wentylatora, temperatura swieci. jak wyłączam zapłon to dwie poziome kreski pojawiają się na wyswietlaczu temperatury

proszę o pomoc co dalej robić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...