Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
djvaldi

LUZY W KIEROWNICY

16 posts in this topic

Witam forumowiczów.

Mam pewne zapytanie dotyczące mojej Viki.

Pojawiły się luzy w kierownicy. Zajechałem do warsztatu i powiedzieli mi że to drążek kierowniczy ma luzy i stąd te stukanie w kierownicy jak sie kręci w obie strony. Reszta zawiasu jest ok. i Tu pytanie. Czy trzeba wymienić cały drążek czy wystarczy samego krzyżaka? Widziałem ze na forum była dyskusja na ten temat, mimo wszystko załozyłem temat by miec 100 % pewnosci. i jaki mniej więcej jest koszt jesli ktoś sie orientuje?

proszę o pomoc bo akurat w sprawach zawieszenia nie jestem asem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz gdzie jest drazek a gdzie krzyzak ??

bo chyba nie wiesz o czym mowa

drazek jest z kazdej strony maglownicy

a krzyzak miedzy maglownica a komumna kierownicy

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążek kierowniczy czy łącznik kolumny kierowniczej (krzyżak) masz do wymiany?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążek kierowniczy 1 szt. Lemfordera to koszt około 60 do 70zł, do tego wymiana i zbieżność.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

facet mi powiedział że niby cala kolumna kierownicza ale cos mi sie nie chce wierzyć żeby przez lekki luz cała kolumne wymieniać.może sam krzyżak wystarczy ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolumna nie ma za bardzo gdzie miec luzy

jak jzu to krzyzak a to mozesz sprawdzic sam

widac go

reka mozna sprawdzic

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej postaram sie zerknac. a sa rozne rozne rodzaje? diesel i benz jest roznica? czy tylko przedlift i polift?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnę się pod temat.

MAM lekki luz na kierownicy 1-2cm. przy ruszaniu kierownicą w zakresie tego luzu krzyżak i wszytko w jego okolicy się nie rusza.Czyli w trakcie jazdy również nie ma żadnej reakcji. Mam zamiar się do tego dobrać ale zapytać nie zaszkodzi. gdzie wyżej szukać problemu i ewentualnie czy są to drobne elementy czy coś większego. Mam opla od niedawna i po zrobieniu zawieszenia bardzo mnie to denerwuje. ewentualnie prosiłbym o nakierowanie mnie jakich haseł szukać na forum.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Krzyżak na 99% , po prostu źle sprawdzasz.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja u siebie wkręciłem tylko śrubę od innego krzyżaka i aż się teraz chce kręcić. Rok męczyłem się z luzem na kierownicy, do dnia dzisiejszego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz tylko wyeliminować strzelanie, ale to już trzeba kiere rozebrac :/

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

dzięki w sumie może tak być 1-2 cm na kierownicy to minimalny ruch na krzyżaku .

Teraz mam walkę z błędem 0340 i czujnikiem wałka rozrządu (mam to szczęście ze na gazie jest normalnie).Jakoś zapomniałem o krzyżaku.

Jak juz ktoś przerabiał wymianę krzyżaka to mam dwa pytania.

1. czy tu się wymienia samego krzyżaka ?? ewentualnie co

2. związane z pytaniem 1. Czy żeby to naprawić to wystarczy dostęp do krzyżaka przy pedałach czy jest to bardziej rozbudowany projekt

tak wiem ...jaka znajdę chwile poszperam w forum, ale nie pogniewam na pomoc

Edited by kater83
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam mam podobnie jak ty luz w tych granicach,rowniez mi sie wydaje ze na krzyzaku mam ok lub jest zabrdzo znikomy ale jak napisales na kierownicy moze to wygladac inaczej,kiedys tez czytalem o jakies plastikowej tulejce co lubi sie wyrabiac w kolumnie kierowniczej gdzies pomiedzy krzyzakiem a kierownica niemam pojecia gdzie to wogole sie znajduje i czy to mozliwe bo nikt nie odpisal mi na pytanie o te czesc.

a co do wymiany krzyzaka to podobno wystarczy wykrecic dwie srubki i go wyjac,pamietajac zeby to robic na zablokowanej kierownicy:) jak ci sie uda wyeliminowac ten luz to napisz mi bo tez szykuje sie do tej "walki"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdr,

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie dwie śruby torx i wyjmujesz krzyżaka. U siebie potraktowałem go młotkiem i pomogło ale po roku pojawił się delikatny , ale wyczuwalny luz i bez wyciągania przewierciłem krzyżak i wkręciłem blachowkręt 3mm i teraz jest super. Polecam tą operację wszystkim choć nie jest łatwo wywiercić dziurkę.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

a czy ktos to przerabial?? bo nikt nie odpisal na ten temat w innym poscie.

dzis sie upewnilem i luz wystepuje midzy krzyzakiem a kierownica......pomoze ktos?????????????

Edited by blackyee
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tez problem z luzem w kierownicy najbardziej wyczuwalny przy wiekszej predkosci a mam zamiar jechac trase poznan-monachium i chce ta usterke usunac czy mozliwe jest ze to tez krzyzak? Chyba ze ktos z kolegow ktory zna sie a mieszka w Poznaniu bylby sklonny obejrzec sprawe, przejechac sie i pomoc w rozwiazaniu sprawy?

Wysłane z mojego X8 za pomocą Tapatalk

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja przerabialem ten plastik

musisz wlozyc lape albo najlepiej wlezc pod deske i poszukac laczenia

ten plastik jest na laczeniu elementow kolumny

jeden wchodzi w drugi

plastik ten jestwciskany miedzy jeden a drugi element

najczesciej ulega uszkodzeniu podczas wypadku (kolumna sie sklada)

albo podczas nieumiejetnego zdjecia kierownicy

tak bylo u mnie

poprzedni wlasciciel nawalal mlotem zeby zdjac kiere

i kolumna wskoczyla do srodka wyrywajac plastik

pozniej co pewien czas wypadal

i musialem go wciskac reka na miejsce

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.