Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kamil_wroq

Drgania kół przednich wibracje

Recommended Posts

Po zmianie kół na lato na 17 cali problem postępuje coraz bardziej. Podczas jazdy po równym asfalcie czy to po mieście czy po autostradzie z kół dochodzi drżenie.Można to porównać jakby było dużo kamyków wbitych w opone lub gwoździ -takie uczucie sie odnosi za kółkiem.Można to jeszcze porównać do rozjechanej zbieżności / \ jakby ząbki opony na krawędzi cieły sie po asfalcie. Czuć to drżenie jakby mini tarke na kierownicy pod ręką i na podłodze delikatnie. Koła wyważane były dwa razy na samochodzie-nie są pokrzywione zero poprawy:(Niema luzów w zawieszeniu wymienione łączniki z przodu z tyłu banany 6 miesiecy temu. Czy może to mieć związek z wybitą tuleją wachacza przedniego tą wiekszą ?bo jest do wymiany już od zimy:(Czy przez to koła mogą wpadać w takie dziwne wibracje ? Niski profil 215/45 r17 . Czy przez to mogła sie rozregulować geometria (6 miesięcy temu ustawiana). Wszystko jest jak być powinno pierścienie śruby nowe fachowo dobrane ,jak wspomniałem koła doważone na aucie 2 razy - zero bicia -sam widziałem:)))Jak sie ruszy to od 50km/h zaczyna sie mini tarka. Wybiore sie na szarpaki ale pewnie nic oprocz tego luzu na wachaczu nie znajdzie:( Poradzcie coś ....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">((

Dodam jeszcze że oponki nowe Dunlopy

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie ze drzenie kierownicy moze miec zwiazek z wybita tuleja wachacza. Proponowal bym ci jeszcze sprawdzenie zawieszenia przez doswiadczonego mechanika. Na szarpakach nie kazdy luz mozna wykryc. Sprawdzil bym rownierz polosie czy sa dobrze dokrecone do piast kol i czy one same nie sa zrodlem wibracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najpierw piszesz że zawieszenie oki a zaraz że tuleja do wymiany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zrób porządek z zawieszeniem i wtedy pytaj co zrobić dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W jakim stanie są opony ???? To że jest przykładowo bieżnik nie świadczy że z oponami jest wsio oki.

Wiedz że nawet oponę z walniętym płutnem można wyważyć w 100%

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie jest OK własnie oprócz tej tuleji w prawym wachaczu Już dwóch mechaników sprawdzało na podnośniku czy niema nigdzie luzów i nic nie znaleźli .Widać że lekko jest uszkodzona guma tej tuleji i wiem że mi stuka przy najprawde wolnej jeździe na jedynce po nierównościach (np. bardzo wystające kocie łby-jeśli tak to można nazwać )A jeśli chodzi o półosie to też patrzyli i szarpali za nie od dołu luzu brak a jak miałem robione doważanie kół na samochodzie to półosie nie biły . Opony nowe od wiosny prod. styczeń. 2012 sprawdzane podczas doważania i niby OK. Nawet podmieniałem na 15 zimowe i było jeszcze gorzej -15 nie były raczej wyważone bo szarpało kierą. Drzenie kierownicy swoją drogą najbardziej rzuca sie właśnie efekt kamyczków w oponach przednich ,drzenie kół. Nie jade jak po szynie tylko jak po mini tarce - takie głupie porównanie ...

Tak jakby drgania koła od mechanizmu różnicowego ...

Półosie są dokręcone i raczej nie łatwo byłoby nawet je odkręcić tak są przy piaście pokryte rdzą że prawie nie odróżnia sie zakrętka od gwintu...od nowości nie odkręcane...

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymien tuleje zrob geometrie kol i wtedy mozna szukac dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

warto sprawdzić pierścienie centrujące na felgach, jeśli masz nieoryginalne felgi masz zapewne plastikowe pierścienie, różnica nawet 0,5mm na pierścieniu może powodować spore problemy- przerabiałem temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te objawy sie nasilają z miesiąca na miesiąc a pierścienie cały czas te same ,wiec to chyba nie to . Jak mechanik bedzie wymieniał tuleje to musi zdjąć w VC cały wachacz czy na aucie ? bo drobne naprawy robią też tam gdzie geometria i gdyby na aucie to jest moment przez geometrią odrazu w tym samym serwisie.

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak łatwo nie eliminowałbym tego, pierścienie są plastikowe zapewne więc być może się wygniotły i zmniejszyły swoją średnicę powodując teraz drgania, zawsze możesz sprawdzić i wyeliminować ten problem, pierścienie tpi za 2 dyszki kupisz kpl

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ewentualnie zdejmij je i zmierz suwmiarką czy trzymają wymiar. W moim wypadku sprzedawca prawie mnie zwyzywał, że szukam dziury w całym i latam z suwmiarką a po zmianie pierścieni jak ręką odjął drgania ustały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli dobrze zrozumiałem o której tulei piszesz, to nie trzeba...Miałem w tym roku wymienianą jedną i nie trzeba było ściągać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiscie masz na mysli ta tuleje jak na zdjeciu. Tylko ona jest wymienialna. Oczywiscie mozna wymienic ja bez sciagania wachacza.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ,chodzi o tą tuleje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> To zrobie tak ,kupie tuleje pojade wymienić i ustawić geometrie.Przejade sie i jak nie pomoże pojade odrazu po pierścienie żeby dobrał nówki bo te co są obecnie na 100% są odpowiednie ale może akurat sie wyrobiły. Dam znać co i jak.

Dziś została wymieniona tuleja i zrobiona pełna geometria. .Auto jedzie sztywniej ,niema już luzu na tuleji ale problem pozostał.Pojechałem do styl auto ( to link to nich -polecam na przyszłość wszystkim nawet wysyłkowo

Please login or register to see this link.

) zdjąłem koło na miejscu i faktycznie pierścień od zdjętego koła był już mocno "wygnieciony".Nie wiem dlaczego ale na zewnętrznej stronie pierścienia zrobiła sie delikatna hajmonijka wyczuwalna po przejechaniu palcem.Wogóle to pierścień został na piaście a na felge mogłem do lekko włożyć bez zadnego oporu. Czy pierścienie mogły sie tak wygnieść przez felgi z systemem VariFit ?( regulowany rozstaw srub)czy to norma że sie wygniotły ? Kupiłem nowe takie same bo niby są odpowiednie tylko stare sie wygniotły .Nie zdązyłem ich dziś założyć bo zaczeło padać ;/ i dałem sobie spokuj bo co to za jazda próbna w ulewie.;/

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mozliwe ze to wszystko razem czyli tuleja i te pierscienie powodowaly wibracje.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz zamówić na zamówienie aluminiowe pierścienie, choć osobiście TPI używałem i były ok, nawet minimalny luz na pierścieniu rządu 0,5mm lub mniej będzie powodował bicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak bo koło nie jest na piaście osadzone centralnie i podczas jazdy można powiedzieć robi sie efekt "jaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wiadomo że pierścionki nie są wieczne ale czy to normalne że sie wygniotły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no wiesz, to w końcu plastik w dodatku niezbyt gruby, w innym aucie z plastikowymi pierścieniami również dwa zupełnie popękały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale przeciesz sruby trzymają koło a nie pierścień a ja mam regulowany rozstaw srub w felgach i to mnie zastanawia czy wogóle to wszystko dobrze sie trzyma .Bo skoro pierścienie sie wygniotły to coś musiało je gnieść ???ale niby czemu ?sruby trzymają na pół gwizdka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby śruby trzymaly koło w osi to nie byłoby potrzeby montowania pierścieni, one centrują koło na piaście, spróbuj zdjąć pierścień i przejechać się wtedy, jazda jak na kołach w kształcie jaja

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierścienie wymienione koła przestały drżeć ale czuje delikatne wibracje na kierownicy tak powyżej 100km/h czy to norma przy niskim profilu ( 215/45r17) ?W zawieszeniu luzów brak ,sprawdzone u diagnosty i u mechanika łychą na podnośniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyważ koła jeśli masz dobrze pierścienie dobrane, po jakimś czasie od wyważania opon założonych na alu w większości przypadków trzeba drugi raz ważyć koła, u mnie na 35 profilu nic nie drży

Share this post


Link to post
Share on other sites

Położenie kół względem tarczy zaznaczyłem żeby założyć w to samo miejsce bo w ciągu miesiąca wyważałem już 3 krotnie .Dwa razy na zwykłej wyważarce w dwóch różnych warsztatach była różnica 5 gram .A w zeszłym tygodniu doważałem je na aucie. Założyłem je dziś w to samo położenie. Znowu wyważyć ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa .Miałem jakiś czas temu wymianiane tarcze i klocki. Może nie wyczyścił jak należy piasty z brudu przez założeniem tarczy....wtedy jeżdziłem jeszcze na 15 stalowych...Może o tego też drżeć kiera ?

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli ważyleś juz, ponownie nie ma sensu, 5 gramów nie odczujesz na kierownicy, ewentualnie obejrzyj opony może są gdzieś nierównomiernie zużyte co może powodować drgania przy pewnych prędkościach, ewentualnie jak ci się chce to obróć koła stronami albo przód tył, jeśli nie pomoże albo nasili drgania będziesz wiedział na czym stoisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wspominales wczesniej ze jezdziles na kolach z zimowymi oponami ktore nie byly wywazone. A wiec wywaz te kola i przejedz sie na nich. Bedziesz miec pewnosc co do kol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ...powoli mam dość.Zawiecha sprawdzana dokładnie i u mechanika i diagnosty ale przed chwilą miałem okazje jechać po kocich łbach w wersji hardkor tzn. dośc ze kocie to do tego jeden wyżej niżej od drugiego -i coś napier.... słysze to od swojej strony bardzo dokładnie aż idzie po kierownicy i to może być to;/ takie głuche stukanie podobne do wywalonych gum stabilizatora z tyłu.Czy diagnosta mógł pominąć drążek stabilizatora i te dwie gumy ,CZy to one mogą powodem drgań kierownicy ;/ A niby niema luzów -

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edited by kamil_wroq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kazdy niesprawny element zawieszenia moze powodowac drgania. Skoro nie masz u siebie w okolicy mechanika na ktorego mozesz liczyc to proponuje zaczac od najtanszych elementow. Dokladnie tak jak mowisz zacznij od gum drazka stabilizatora potem sprawdz laczniki stabilizatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łączniki mam nówki lemfordera z obu stron może mają 2 miechy miały luzy na tych dolnych gumach przy drążku dlatego może też poleciały gumy drążka.;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...