Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest billkozbi

nieregularne obroty, dwa kody usterek, podejrzana instalacja gazowa

Recommended Posts

Guest billkozbi

Witam, posiadam Vectrę B z silnikiem 2.0, który został przełożony z anglika po awarii poprzedniego silnika 1.8. Od pewnego czasu denerwują mnie nieregularne obroty (falowanie) na biegu jałowym. Gdy zapalam samochód obroty oscylują wokół 0.8k/min na biegu jałowym przy czym jeśli jeżdżę po mieście i zatrzymam się na skrzyżowaniu obrotomierz wskazuje 1.2-1.5k/min przez jakies 10-30 sekund po czym spadają do 0.8k/min. Jakieś 15 minut temu przejechałem się autem i gdy zajechałem pod dom obrotomierz wskazywał 1.8k następnie spadło do 1.5k i tak trzymało się przez półtorej minuty. Dodałem trochę gazu tak do 2.5k i spadło do 0.8k.

Następnym problemem jest instalacja gazowa która podobno powoduje następujące kody usterek: 0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy oraz 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy. Nie przejąłbym się tym bo czytałem ze wiele osób ma taki problem, ale łączy się to z tym że mimo pełnej butli gazu zdarza się samoczynne przełączenie na benzynę któremu towarzyszy nagły spadek mocy oraz niemożnością wejścia na obroty powyżej 2.5k/min. Na przełącznik BRC miga wtedy lampka czerwona, pomarańczowa i zielona na zmianę. Dodatkowo przy dojeździe do skrzyżowania czyli redukcji biegu zdarza się że samochód gaśnie. Pomaga w takiej sytuacji wyłączenie i włączenie samochodu, aż do następnej awarii. Chciałbym także spytać czy automatyczne przełączanie na gaz zależy od kostki (BRC) czy od tego jak się ją ustawi bo w moim samochodzie przełączać muszę ręcznie po odpowiednim zwiększeniu obrotów.

Proszę bardzo o porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem w której astrze - co do obrotów - winny był silniczek krokowy, a co do przełączania się z gazu na benzynę - problemem był zatkany filterek gazu - ten od fazy ciekłej bodajże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest billkozbi

A gdzie ten filterek się znajduje bo chciałbym spróbować go sam wymienić/wyczyścić? A co do przełącznika - czy da się go jakoś przestawić żeby zmiana na gaz byla automatyczna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego co do tego to sonda lambda na gazie nie pracuje i jej solenoida jest emulowana przez komputer gazowy .Emulacja jest takk jak idealna praca na benzynie. Czyli błędy nie śą od gazu tylko sonda padła .A co do gazu pewnie masz sekwencje jeśli tak to pada Ci czujnik ciśnienia gazu lub jak kolega wyżej pisał zatkany filterek alenie tylko od fazy modrej (przed parownikiem ),ale i fazy lotnej(za parownikiem )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...