Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lukasz1981

Wymiana kierownicy - Przedlift na polift

Recommended Posts

Witam mam takie pytanie dosc rozlegle . Chce wymiecic kierownice 4 ramienna VC z 2004 roku na poliftowa 3 ramienna z rolkami .I teraz co musze kupic jeszcze aby to dzialalo . Bo przyznam ze za jakis czas mam zamiar wymienic tez radio na takie z gps co wiaze sie z wymiana wyswietlacza . Dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierownica "mechanicznie" będzie pasować, natomiast żeby działało sterowanie z kierownicy musisz zmienić radio na poliftowe (od cd30 wzwyż), odraz zmienić w cimie sposób sterowania z przycisków na rolki, a jak nie będzie takiej możliwości to chyba trzeba zmienić również CIM na poliftowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisał kolega wyżej sama kierownica bedzie pasować ale bez zmiany w CIM nie licz ze rolki beda śmigać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no chyba że kolega ma czteroramienną z rolkami od przejściówki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale ta 4-ro ramienna ma rolki czy przyciski?

bo jak rolki to chyba plug&play.

ciekawy temat, bo sam mam rolki i 4 ramiona...moze jakas zmiana:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj koledzy pasować będzie ale jeżeli będzie dokupiona do niej poduszka poliftowa z lat koniec 2005 - 2008, bo poducha z 3 ramiennej kiery z przedlifta lub przejściówki nie będzie pasować do poliftowej kiery. Najtańsze rozwiązanie to kupić kiere z przejściówki 3 ramienną z rolkami i 3 ramienną poduchę z przedlifta lub przejściówki. Skoro to 2004 rok to na 90% CIM będzie gadał z rolkami, ale do puki nie dasz radia pokroju CD30/CD30MP3/CD40/CD50/CD70/DVD90 to rolki będą bez użyteczne. Do tego poliftowy wyświetlacz od takiego radia koniecznie no i na 95% panel klimy + przeróbka wtyczek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o, kurcze, dużo trzeba powymieniać!

a nie da się po prostu poprzekładać sterowań, tzn. w miejsce rolek wstawic guziki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ja dziękuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy od przedliftowe czy przejściówke, ja w przejsciowce mam wszystko co buluś wypisał tylko kierownica jest czteroramienna z rolkami wiec u mnie najpraqdopodobniej wystarczy ja zmienic i bedzie dzialac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

obawiam sie że przedlifotwe sterowanie nie wpasuje sie w poliftową kierownice, choć nie jestem do końca pewny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak HDI pisze. Sterowanie z przejściówkowej kierownocy 3 ramiennej jest inne i nie pasuje od razu do poliftowej 3 ramiennej z dwóch względów. Rolki mają inne podłączenie z taśmą w CIMie, a dwa że plastiki w których są rolki mają inny kształt. Kształt rolki 4 ramiennej powinien pasować do poliftowej kiery 3 ramiennej.

poliftowa kiera - występowała w modelach z nowym przodem

przejściówkowa kiera 3 ramienna i 4 ramienna w modealch 2004/2005 ze starym przodem i poliftowymi elementami wnętrza

przedliftowa kiera 3 i 4 ramiona w modelach 2002-2004 wszystko stare w środku i zewnątrz.

- tak dla janości to napisałem, żeby ludzie się nie motali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam taki problem, że kupiłem kierownice 4 ramienną, która oryginalnie maiała rolki. Mam Signuma z 2003 roku więc kupiłem do niej przyciski, żeby sobie problemu nie robić z rolkami ale okazało się, że mają inny rodzaj podpięcia (przyciski "na sztywno" a rolki przez kabelek). Da się to jakoś razem połączyć ? przerabiał już ktoś ten temat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba przełożyć również stelaż z wnętrza kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktos pojecie czy kiera z Astry H podedzie do Vectry C ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W AH sama kierownica jest taka sama jak w VC polift, różni się instalacją przycisków, w AH kostka do CIMa jest 6 pinowa, w VC jest 4 pinowa. Różnić się mogę też odcienie przycisków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz moze czy da sie podmienic instalacje z kostka z kiery (jak moja) 4ramiennej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacje pewnie się da, ale Twoje rolki mają inny kształt i nie będą pasowały do kierownicy z AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja kiera z przejściówki poszla do astry h i kolega mówil ze bez małej rzezby sie nie obyło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

przekładał wszystko ze swojej kiery wiec na bank sie da podmienić instalke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

sprawa dot:

* Vectra 2005 r (przedlift)

* radio CD30

* w standardzie zwykła kierownica bez sterowania radia.

Ostatnio kupiłem skórzaną (moja była zdarta) czteroramienną z sterowaniem na guziki, pojechalem przełożyć i zaprogramować kierownicę.

Niestety otrzymałem informację że radio CD30 można obsługiwać tylko przez rolki.

Kolejny krok:

zakupiłem rolki (niebieskie na 3 piny) które były również w kierownicy czteroramiennej.

Pojechałem przełożyć guziki na rolki i niestety okazało się że po zdjęciu przycisków jest taśma na 4 piny, otrzymałem informację że teraz musze zakupić wiązkę od rolek do CIM`a.

Na Allegro nie mogę znależć tej wiązki..

Czy macie jakieś rozwiązanie?

tj czy do radia CD30 można aktywować przyciski?

Lub czy można zamontować jakoś te rolki bez zakupu instalacji?

z góry dziękuje za sugestie

Edited by stecher

Share this post


Link to post
Share on other sites

cd30 tylko z rolkami pójdzie raz a instalkę fakty cięzko będzie Ci dorwać.. trzeba było szukać rolek razem z instalką na forum w dziale sprzedam spokojnie byś znalazł

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam pytanie jaka jest różnica wieloklinu w przed lifcie a polifcie? chciałbym wymienić kierownicę na taką z rolkami i włożyć radio poliftowe np. CD30mp3 lub wyższe i czy trzeba coś aktywować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma różnicy w wieloklinie ale jest różnica w poduszce.. poliftowa kiera - musisz kupić poliftową poduszkę a to koszt 400 zł w górę, więc zostaje Ci kupono przejściówkowej kierownocy z rolkami do tego wymiana CIMu jeżeli nie masz takiego pod sterowanie rolkami czyli DL do tego panel klimatronika, kostki do radia, wyświetlacz poliftowy no i radio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

łoj to jest trochę zabawy i kosztów

a może jest jakieś fajne radyjko na 2din takie co by mogło chulać w VC przed liftem

bo jeśli bym chciał wymienić na fabryczne to w 2tyś nie bardzo bym się zamkną?

Edited by rudiksax

Share this post


Link to post
Share on other sites

wersja mini:

CD30mp3+GID+CIM+kiera przejściówka + panel klimy = około 1100 zł

wersja max

czyli to samo ale z CD70 navi + GID = 1250

wersja max plus

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> to samo + kolorowy CID jakieś 1750 zł

+ do tego montaż

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm i co tu teraz zrobić?

do navi trzeba doliczyć antenę i rankę pod cid-a

czyli taki "max plus" wyjdzie około 2tyś to nie wiem czy nie lepiej kupić 2din jakiegoś Pioneera

chociaż jak patrzę to może i fabryka jest lepsza

Edited by rudiksax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...