Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

emes

Z20NET identyfikacja części

Recommended Posts

Zwracam się z prośbą o identyfikacją części z fotek poniżej:

Please login or register to see this image.

102.jpg

Silnik Z20NET, z okolic tego elementu widać wyraźny wyciek, proszę brać forumową o zidentyfikowanie problematycznej części oraz info na temat ewentualnej powagi usterki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy chodzi Ci o złączkę czy o pompę vacum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi o całość, trudno powiedzieć skąd leci bo od spodu nie można zobaczyć ale podejrzewam miejsce połączenia z blokiem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc pewnie uszczelka pompy vacum puściła.

trzeba na początek wyczyścić i zobaczyć skąd dokładnie leci olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dodam jeszcze, że z tych okolic dochodzą niepokojące dźwięki ( coś ala chrobotanie połączone ze świerszczeniem ) więc chyba pada całość...

Tutaj może trochę lepiej będzie widać gdzie zbiera się ciecz:

Please login or register to see this image.

Nie wygląda to na olej, bardziej przypomina wodę, czy to czasami nie będzie wyciek z termostatu który jest pod pompą :

104.JPG

Tylko czym wytłumaczyć dziwne odgłosy, czyżby podwójna usterka ? - pompa + temostat ?

Edited by emes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego tak jak napisałem - musisz dokładnie wszystko wyczyścić ( najlepiej sprężarką przedmuchać) i popatrzeć skąd dokładnie leci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

I co kolego, zdiagnozowałeś usterkę, napisz co tam się wydarzyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyciek był ... ale tak naprawde to nie wiadomo skąd

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pilot.gif" alt=":pilot:"> , wytarłem dobrze papierem i obserwowałem, olej się już nie pojawił chociaż uszczelka pod pompą podciśnienia jakby trochę się nadal poci ... natomiast grzechotanie i inne dźwięki to łożysko oporowe sprzęgła ale to zostawiam sobie do zrobienia na później ( razem ze sprzęgłem i dwumasą jak zajdzie taka konieczność ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, do czego służy pompa vacum w tym silniku? Sory za lamerskie pytanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego samego co we wszystkich turbodoładowanych silnikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Do wytworzenia podciśnienia, służącego do obsługi pompy hamulcowej, elektrozaworów itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy usterka takiej pompy skutkuje twardą pracą hamulca? Mam na oku jeden egzemplarz signum i z tego co się zdążyłem zorientować ma wyciek w okolicach tej pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pompa nie będzie wytwarzała podciśnienia, to nie będzie wspomagania hamulców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

według mnie to jest właśnie wyciek z uszczelki pompy vacum mam to samo po zimie widać trochę oleju na skrzyni natomiast po wytarciu pompy nic nie zobaczysz od razu jest to drobny wyciek wiec wyjdzie za kilka dni wsadź rękę pod nią a poczujesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokladnie z pod vacu, tez to przerabialem

Share this post


Link to post
Share on other sites

w silnikach 2.0 t często spotykany objaw widziałem w kilku egzemplarzach - delikatne wycieki z uszczelnienia pompy vacu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wymiana uszczelniacza "zmiękczy" pracę hamulca, czy na jego twardość wpływa raczej początek końca pompy i wymiana uszczelnienia na nie wiele się zda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyciek na dzialanie pompy nie ma zdnego wplywu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To, ze "poci" się pompa VACUM nie ma wpływu na twardy pedał. Prędzej problem może być z serwo hamulca, ale także usterki vacum w samej sobie wykluczyć nie można.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie znajduję się termostat w z20net i czy jego wymiana jest kłopotliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Termostat znajduje się na końcu tej grubej rury, którą widzisz na pierwszym zdjęciu tego tematu. Tak mniej więcej pomiędzy zbiorniczkiem wyrównawczym a pompą vacum, do pokrywy termostatu dochodzą chyba 3 rurki i przykręcona jest na 3 śrubki. Wymiana to na spokojnie 30 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a trzeba demotnować Vacum pompe czy jest dojście dobre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dojście jest dobre pod warunkiem, że nie masz tam poprowadzonych przewodów od instalacji LPG.

Pompy nie trzeba demontować.

Edited by Rafał vici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Jeśli dobrze pamiętam, to zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego dobrze jest do tego zabiegu zdemontować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana rzeczywiście prosta, po zdemontowaniu zbiorniczka wystarczy odkręcić 3 śrubki, zdjąć dużego węża z obudowy i mamy termostat na wierzchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzeje kotleta.

czy dostanę w sklepie same części typu: uszczelka termostatu i uszczelka vacu pompy ??

spod pompy poci sie strasznie... a co do termostatu - kpie mi skądś tam woda na skrzynie... :/ kapie dokładnie z blaszki mocującej linki do skrzyni - wyjąłem termostat i oring okazał się wyciągnięty :/

mam nadzieje, że to to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...