Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest allerune

Padła elektryka - auto nie pali :-/

Recommended Posts

Guest allerune

Witam,

Vectra C 2.2 benzyna z końca 2003 roku, do tej pory bezawaryjna.

Ostatni raz jeździłem wczoraj, dzisiaj wsiadając do samochodu (mocno nagrzany od upału) przekręciłem kluczyk i nagle wszystkie kontrolki zgasły. Cofnąłem kluczyk i spróbowałem jeszcze raz... żadnej reakcji. Z rozrusznika słychać tylko takie "kliknięcie". Aby powtórzyć to "kliknięcie" nie wystarczy cofnąć kluczyka i spowrotem go przekręcić, dodatkowo trzeba wyciągnąć go ze stacyjki.

Sprawdziłem:

- bezpieczniki - wszystkie są Okej

- stan akumulatora - test żarówki, żarówka pali się jasno, niestety pożyczyłem komuś miernik i nie mogę sprawdzić dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Inne dziwne objawy. Włączyło się Radio i zmieniarka zaczęła "mielić" (bez kluczyka, normalnie jest to niemożliwe), po chwili zgasło. Działają światła w kabinie, nie działa centralny zamek i szyby.

Spróbowałem rady z innego wątku i odłączyłem akumulator na ponad 15 minut ( w międzyczasie sprawdzałem każdy bezpiecznik). Po ponownym podłączeniu jedyna pozytywna rzecz, kontrolki na desce się zapaliły, ale rozrusznik nadal nie działa.

Generalnie mam wrażenie że różne elementy włączają się i wyłączają jak chcą, wysiadając z samochodu np. miałem tak że przekręciłem kluczyk żeby go zamknąć, centralny zamek zaskoczyl, po czym samoczynnie otworzył wszystkie drzwi. Po chwili przestał działać i musiałem każde drzwi zamykać osobno. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, bo mogło to być moje przeoczenie, ale wczoraj na parkingu zastałem samochód otwarty, bardzo rzadko zdarza się, żebym zapomniał go zamknąć... może tym razem akurat tak było, a może to już początek tych problemów, które mam teraz.

Poczytałem inne wątki i niestety inni mieli to szczęście, że auto paliło, założyłem więc nowy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naladuj akumulator i sprawdz czy rozrusznik bedzie krecil. Jezeli nie to trzeba sprawdzic czy dostaje prad.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbym miał strzelać to akumulator padł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest allerune

dzięki panowie, gdyby akumulator padł, to bym był szczęśliwy, ostatnio ojciec mnie męczył, że akumulatory w promocji są a mój jest stary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

padł Ci aku!! Miałem to samo w tamte wakacje...też miałem stracha że coś się popsuło, ale telefon do jednego klubowicza mnie uspokoił, żeby podmienić na szybko aku i sprawdzić. Tak zrobiłem i odpalił bez problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem podobne objawy i niestety CIM do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest allerune

Dzięki Panowie, faktycznie padł akumulator!!!

Co ciekawe po wymianie na nowy ustąpiła usterka, którą miałem od dawna - brak wyświetlania informacji o ustawieniach temperatury/nawiewu i innych funkcji klimy (mimo poprawnego ich działania). Generalnie ktoś mi mówił, że to zimne luty całego panelu od klimy/nawiewu się "odlutowały" i wymagana będzie poważniejsza interwencja. Ciekawe tylko czy to stało się dzięki nowemu akumulatorowi, czy po prostu długim (całonocnym) odłączeniu prądu od wszystkich układów.

Druga sprawa, lepiej (chodź nie idealnie) zaczął działać pilot. Mam problem z szybko rozładowującą się baterią w pilocie, podejrzewam jakieś zwarcie. Teraz mimo słabej baterii drzwi zaskakują.

Generalnie, temat do zamknięcia!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...