Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dejmian4

dziwny szum czy jargot wchyba w skrzyni

Recommended Posts

Witam mam vectrę C 1.8 benzyna 2003r jak jade i mam okna zamkniete to przy setce nawet mniej jak dodaję gazu albo puszczam gaz i silnikiem zaczyna hamować to słychaś czum czy jargot co może być przyczyną?

czy może być przegłub wewnętrzny?, czy jakieś łożysko?.

A i czy jak złapie za przegub wewnętrzny to w środku ma sie ruszać na boki ma mieć luz trochę czy nic bo u mnie ma z jednej i drugiej a z orawej nawet może trochę więcej i jak podnoosłem prawe koło do góry i włączyłem bieg po odpaleniu to jargota głośno z prawej strony a z lewej to to mniej

prosze o jakieś rady

Sprawdzi mi ktoś jaką mam skrzynię bo czeka mnie wymiana vectra 1.8benzyna 122KM, sedan,2003r, Vin: WOLOZCF6931031479.

Z góry dzięki. To jest manualna skrzynie 5biegowa,chociaż mogła by być 6biegowa

gdzie mogę sprawdzić na skrzyni w którym miejscu dokładnie jaka to skrzynia typ i w ogóle bo ponoć mam skrzynie F17 ale jeszcze na allegro piszą W394 czy C374 ma to jakieś znaczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co było przyczyną tych dziwnych dźwięków ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

łożysko w skrzyni wystarczy odkręcić dolny dekiel od skrzyni i jak są opiłki to już po skrzyni, albo śrubę kontrolną oleju w skrzyni ona jest z magnesem i jak na niej są opiłki to lipa. u mnie już po obudowie w środku szura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po Vin:

M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17

FY2 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Miałem takie obiawy w swojej VC. Szum narastał z biegiem przejechanych km i nagle strzeliło w skrzyni i do wymiany za 3,5 tyś używana. Podobno te roczniki 200-2004 miały wady s. biegów. Moja padła po przejechaniu 83000 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobne objawy w skrzyni M32. Na początku myślałem, że to objaw kończącej się dwumasy. Po lekturze doszkalającej dochodzę do wniosku, że kończy się dwumasa i skrzynia. Przebieg około 200 kkm.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynię już zakupiłem bardzo tanio z półośkami za 600zł z przesyłką i gwarancją ale dopiero w sobotę wymianę przeprowadzę bo w warsztacie to dopiero za tydzień a to za dużo czasu bo mam 2tygodnie gwarancji rozruchowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie objawy po przerjechaniu większego docinka daj my na to 100 km na postaoju na luzie słychać taki jak by szum czy tarcie po wciśnięciu sprzęgła lajcik kolejnym objawem jest to gdyu jadę i są poprzeczne nierówności i auto opada słychać też jak by tarcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez cos takiego mam jutro wrzuce filmik jak to slychac... nie wiem jak u was ale u mnie stoi na jalowym cisza cos tam chrubocze... dodam gaz ale lekko musne to do 1100 slychac bardziej i najczesniej podczas hamowania i schodzenia z obrotow zaobserwujcie u siebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobonie jak Pampam69, ten dziwny dzwiek nasila przy dodawaniu delikatnym gazu - po odpuszczaniu gazu.

jeszcze moze tak sie zastanawiam czy to moze nie jest problem gdzies z wydechem co o tym sadzicie?

Pampam69 jak filmik?

pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

filmiku nie nagram bo przestalo... dostala ode mnie po tylku i dzwiek ustal... tlumiki sprawdzalem to nie to teraz bacznie obserwuje..

dziwne jest tez to ze jak troche popadalo to sie uspakajalo... jezdze teraz bez klimy bo chlodniej bylo zobaczmy jak bedzie teraz bo szykuje sie troche cieplych dni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Pampam69

Share this post


Link to post
Share on other sites

g**no nie auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> zmieniam na audi A3 które jest tanie w utrzymaniu albo na A4 zawieszenie słabe ale reszta jest dopracowana :-) Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej znowu w viki mi poszła przekładnia kierownicza śmiech na sali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też myślałem o zmianie auta, ale najpierw trzeba sprzedać swoje, a to nie takie łatwe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam szczęście do sprzedaży aut jeszcze żadnego dłużej niż miesiąć nie sprzedawałem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

nie chce zakładać nowego tematu, a ten wydaje mi się odpowiedni, żeby opisać problem. Mianowicie od niedawna w kabinie słychać gwizd podczas odpuszczania gazu bądź przy utrzymywaniu stałej prędkości. Gwizd zanika podczas dodawania gazu. Czy to może być objaw dogorywającej skrzyni biegów? Auto to Vectra GTS 2,2 16V 147KM, 03', przebieg 215000. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje. Dodam, że gwizd dochodzi spod nóg kierowcy...przynajmniej takie mam wrażenie...

pozdrawiam

Edited by Cardiologist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, jestem baba i nowa na forum

od niedawna mam signum 2004 3.0 cdti w automacie , ma 230000 kilometrow na liczniku , w ksiązće serwis nie mogę znależc czy był wymieniany olej w skrzyni i filtr, bo jest niby po wymianie olejy silnikowego, ale do rzeczy od zakupu zrobiłam 3800 kilometrow i nagle jadąc na D i trochę przyciskając gaz nie wybierał mi wyższego biegu , wiec dałam na manual a tu 2 i nic dalej nie chce sie zmieniać na wyższy bieg , dopiero po jakiejś minucie zaskakuje i zmieni na 3, to samo dzieje się przy zmianie z 3 na 4 i 4 na 5 , tzn raz idzie dobrze a raz wogóle nie wybiera biegu , na wstecznym nic czyli wsio ok. tylko do przodu no i zaczął szarpać, kontrolki nic nie pokazuja żadnych komunikatów, raz pokazał się komunikat DEFEKT - luftverteilung czyli wada dystrybucjii powietrza. nic pozatym

nie wiem co zrobić , jestem zagranicą , i nie wiem czy to stary olej w skrzyni czy filtr ,czy koszC1, czy turbina od turbo może coś poradzicie , bo jak pojade do mechanika tutaj gdzie jestem to za naprawy ' na ślepo" kupie nowe całkiem auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...