Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nJaro

Problem z podświetleniem MID'a

Recommended Posts

cześć

Dzisiaj z nienacka zresetował się i zawiesił MID (chyba podczas włączania silnika) przez pół dnia jeżdziłem z napisem BREAK LAMP FUSE, data na 1.1.97 i godzina na 0:00 i nic się nie zmieniało.

Dodam, że wszelakie czujniki mam na midzie wyłączone programowo, więc awaria jakiegoś czujnika czy bezpiecznika nie wchodzi w grę bo ich po prostu nie ma.

Po pewnym czasie odłączyłem aku na chwilkę i MId jakby ożył, ale ...

Jak mam wyłączone światła i dodaje gazu to podświetlenie spada prawie do zera, przy włączonych choćby postojowych jest to o wiele mniej widoczne.

Dodam jeszcze, że po wyłączeniu silnika, zamknięciu auta MID pozostaje cały czas podświetlony na max

Od czego zacząć ?

Czy aku wytrzyma przez noc ?

P.S. MIDa montowałem sam jakieś 3 lata temu - do tej pory wszystko latało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjmij bezpiecznik F29. Jeśli MID nie zgaśnie to znaczy, że jest uszkodzony fizycznie (prawdopodobnie tranzystor).

Możesz go zgasić wyciągając bezpiecznik F22.

Wymontuj MIDa i zdejmij obudowę. Sprawdź czy nie ma tzw. "zimnych lutów", a jeśli tak to przygrzej lutownicą. Podłącz na krótko 12V i zobacz czy działa. Jeśli nie - wymień tranzystor.

Tutaj masz lokalizację bezpieczników (F29 - czerwony - 10A - szósty z lewej w dolnym rzędzie i F22 - żółty - 20A - drugi z prawej w górnym rzędzie):

Please login or register to see this link.

A tutaj widok tranzystora odpowiedzialnego za podświetlenie:

Please login or register to see this image.

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za pomoc

Na razie stwierdziłem tylko, że wyciągnięcie F29 nic nie daje, więc wyciągnąłem F22 i wszystko zgasło.

Coś jeszcze mogę sprawdzić zanim rozbebeszę kokpit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spróbuj jeszcze wymontować radio. Może ono dawać fałszywy sygnał do MIDa.

Jeśli to nic nie da, zostaje elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

radio nie jest podpiete pod mida, wiec chyba nie pozostaje nic innego jak wymontowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...