Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mały7611

Remont silnika X16XEL

Recommended Posts

Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami po wykonanym remoncie silnika( można powiedzieć że kapitalnym).

Vectra B 1,6 X16XEL 1997r. przy przebiegu 232 355 km zdecydowałem ,że lepiej zrobić remont niż pchać się w wymianę silnika bo nie wiadomo co za "bebechy" się kupi. Mankamentem było oczywiście branie oleju i już w takich ilościach, że w dłuższą podróż bez bańki oleju w bagażniku się nie wybierałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - 0,8 litr/1000 km. A że autko jak dla mojej 3 osobowej rodziny wystarczy, jest dla Nas wygodne i komfortowe na swój sposób ( kombik) - padła decyzja o kapitalce. Znalazłem mechanika z polecenia ( nie naganne opinie) . Aha...jeszcze odgłosy klekotającego zaworu ( hydrosztosy ???) Uzgodniona cena 500 zł robocizna plus materiały. Przystałem jak najbardziej na taką ofertę. Po rozebraniu silnika oczywiście byłem zaproszony na wizję lokalną w warsztacie aby zobaczyć co jest do wymiany. A więc zestawienie wykonanych robót:

1. Wymiana pierścieni na tłokach ( popękane i zużyte)

2. Uszczelka głowicy wraz z planowaniem jej.

3. Wszystkie pozostałe uszczelki.....miska olejowa, pokrywa zaworów,kolektora itp

4. Uszczelniacze zaworów

5. Uszczelniacz( simering) jakiegoś koła gdzie uciekał też olej

6. Pompa wody ( wyciek spod pompy płynu).

7. Rozrząd bez zmian gdyż zmieniałem komplet przy 216 940 km ( 2 lata temu)

Zdziwiła mnie ta pompa wody gdyż wymiana była przy rozrządzie i pochodziła tylko 16 000 km ? Mam fakturę na zakupione części do wymiany rozrządu( od poprzedniego mechaniola) i jak byk stoi tam pompa SKF........a tu zdziwienie przy wymianie....SKF to może była w planach do założenia ale chyba nie umnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bad.gif" alt=":bad:"> - oszustwo !!!

No ale już po remoncie .... obecny mechanik kazał mi ostrożnie jeździć przez kolejne 1500 km aby go dotrzeć i nie przekraczaś jazdy powyżej 90km/h.. Właśnie się zabieram jutro za wymianę oleju ( zalecenie mechanika że trzeba po dotarciu). Bardzo miła niespodzianka mnie zastała jak spojrzałem na bagnet dzisiaj po przejechaniu 1550 km.....nic a nic nie ubyło !!!! Jedyne co mnie troszkę drażni...to kletający dalej zawór - chyba zapomniał się za to wziąść . Ale z tym można żyć chyba aczkolwiek byłą możliwośc zajrzenia i wyeliminowania tego klekotu. Koszt ogólny 500 robocizna + 1100 części z planowaniem głowicy.

Chyba mogę spokojnie sobie nim teraz pojeździć.....przez kolejne kilka latek. A nie ukrywam że mało nim jeżdzę ponieważ pod blokiem stoi służbowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Pozdrawiam Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem astrę z tym silnikiem - 101KM. Auto było w rodzinie od nowości, jeździła nim teściowa. Ja wziąłem to auto jako ośmioletnie z autentycznym przebiegiem 72.000km. Jakież było moje zdziwienie kiedy mignęła mi kontrolka oleju. Pamiętam że wymieniłem sobie zaraz po kupnie na Castrol Magnatec 5W40 i wtedy zaczęły się cyrki. Oliwy brał mi 0.7 - 0.8L/100km. Przed moją wymianą auto oleju naprawdę nie brało od wymiany do wymiany. Nigdy nie byłem typem osoby która musi deptać. Naprawdę auta które miałem jeździły zawsze delikatnie - można by powiedzieć że po emerycku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do dzisiaj nie wiem co się stało, że po wymianie oleju auto tak bardzo zaczęło go wciągać. Olej kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi także nie sądzę żeby było to jakieś g**no w śrdoku a nie Castrol. Zmieniłem wtedy olej na 10W40 - bez widocznej poprawy. Potem bodajże na 10W50 - jakby lepiej ale później i tak zaczął tracić oliwę. Skończyłem na Lotosie 15W40 i sprzedałem auto bo straciłem cierpliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po remoncie silnika zalałem Mannol Classic 10W-40 i nie narzekam na ten olej. Może ktoś się wypowie na temat tej marki oleju ??? Parametry ma naprawdę dobre.

Edited by mały7611

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...