Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Labit

Ładowanie akumulatora - komputer

Recommended Posts

Guest Labit

Witam, jak się zabrać do ładowania takiego akumulatora w dieslu,

Kiedyś to bym odkręcił korki, sprawdził poziom płynu i podłączył pod prostownik.

A tu nawet nie ma jak tego sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co chcesz sprawdzać? Jeśli masz bezobsługowy, to podłączasz i koniec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

No więc podłączyłem, zobaczymy za 15h. Ostatnio przez brak ładowania przez rozwalone koło pasowe trochę go zajechałem, i teraz chyba nie mam dobrej temperatury na świecach ponieważ za długo się grzeje, więc go podłączyłem pod prostownik.

Martwi mnie tylko ta kontrolka na aku, powinna być zielona a u mnie nic nie ma, chyba że nim wstrząsnę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie chcę krakać (oby ten przypadek był inny) ale niestety te nowoczesne akumulatory tak mają że raz się rozładuje i kaplica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

Tak czytałem, ale dopiero w przypadku kiedy się rozładuję do pewnego poziomu, gdzieś wyczytałem że ten krytyczny moment następuję w momencie obniżenia napięcia poniżej 10V, a ten mój to kręci jeszcze normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolka ważna rzecz w aku, być może się skończył,ładowanie amperami o wartości 10% pojemności aku przez 10 godz, czyli u ciebie 7amper nie więcej.Takie jest moje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Please login or register to see this quote.

No więc ładowanie mam na 6 amperów, bo to zwykły prostownik za 60 zł z Sellgrosa. No i według wskazań na prostowniku miałem 50% teraz wskoczyło na 75% (teoretycznie, w instrukcji pisało że podaje w przybliżeniu stan naładowania). Jednak dalej nie wiem co z tą kontrolką na aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolka w aku bezobsługowym pokazuje stan naładowania , jeśli aku ma do 4 lat to znaczy że się skończył ,to zależy od eksploatacji w jakich warunkach jest eksploatowany pojazd, jeśli po ładowaniu nie będzie odpalał lub za dwa dni padnie to kup nowy,kontrolka na sprawnym aku powinna być na zielonym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś taki przypadek, akumulator bezobsługowy bez korków kontrolka z zielonej zmieniła się bodajże na białą, auto na gwarancji więc walę do serwisu tam pytanie czy pali, kręci normalnie, mówię że ok.Sprawdzili dla wszystkiego miernikiem wyszło ok., więc serwis orzekł że prawdopodobnie te oczko się zacięło i można akumulator powywracać do góry nogami to się odblokuje. Więc spokojnie pokręciłem jeszcze ze trzy miechy aż zaczęło brakować prądu, oczywiście gwarancja to do serwisu, a oni zawsze na dzień dobry w takim przypadku akumulator pod prostownik, mówię im że auto lata w długie trasy i ma czas naładować baterię. Oczywiście, co tu pan kierowca będzie pouczał wykwalifikowany personel oni naładują i zobaczą co będzie dalej.Dalej to tylko znam z opowieści mechanika, po ładowaniu, przy uruchomianiu auta był wybuch, eksplodował akumulator. Okazało się że jednak stan kwasu w baterii był niski i przy ładowaniu nagromadziło dużo gazów, a przy odpalaniu poszła jakaś iskra i bum. Teraz tak dla siebie zawsze kupuję akumulatory które mają korki i można sprawdzić poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akumulator na gwarancji niema tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Labit

Po 12 godzinach ładowania akumulator odzyskał siłę, i mocno kręci rozrusznik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chociaż odpalanie i tak jest inne w porównaniu z tamtym rokiem.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, temat do zamknięcia.

Edited by Labit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Mam krótkie pytanko.

Czy można podładować akumulator prostownikiem bez wyjmowania i odłączania akumulatora? Po prostu podpiąć prostownik do akumulatora w samochodzie?

Czy coś się może stać ??

Pozdro ArtCo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystkie znaki na ziemi u na niebie wskazują że tak się NIE ROBI.

Aku do wymontowania i podpięcia pod prostownik napewno nie pod maską autka.

Powód? różne rzeczy mogą się stać w trakcie ładowania aku... od zwykłego "zagotowania" się kwasu po wielkie BUM aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja niczego nie odłączałem ani nie wyjmowałem. Było tak zimno w garażu, że chęci starczyło mi jedynie na podniesienie maski i podpięcie prostownika. Rano odłączyłem prostownik i gra gitara. Byle prostowniki mieć nie jakąś samoróbkę na ślinę lepioną. Alternator też ładuje raz tak raz siak i jakoś akumulatory nie wybuchają.

Musiałem podładować bo kontrolki mi zaczęły świrować....Webasto co rano, krótkie jazdy to i się aku rozładowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, jest demokracja i każdemu wolno robić ze swoim autkiem co chce. Tobie też.

Ja tam wole przynajmniej odpiąć klemy od aku, albo lepiej wyciągnąć aku i mieć święty spokój.

Ale tak jak napisałem wyżej... jest demokracja i każdy robi jak uważa.

Gdyby ktoś zechciał bawić się odbezpieczonym granatem to kto mu zabroni? też mu wolno... no nie?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko można robić do czasu aż coś się wydarzy i będzie rozpacz ,zasada jest jedna nie ładuje się akumulatora podłączonego do klem ze względu na elektronikę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To tak samo jak byś komuś dał podłączyć się do swojego aku kablami, żeby sobie odpalił na włączonym silniku...spali się coś to wtedy będzie płacz bo będzie trzeba sporo kasy włożyć no cóż może na biednego nie trafiło

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ja napisałem, że to dobry sposób? :20: Żeby udobruchać moralizatorów OFICJALNIE zalecam wizytę w ASO albo innym "specjalistycznym" warsztacie.... :27: bo zabawa z prądem grozi porażeniem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_excl.png" alt=":excl:">

A nieoficjalnie na razie jest 2:0 dla mnie bo wczoraj ładowałem tak samo służbowe auto i też przeżyło....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tak od lat laduje VB i sie nic nie dzieje, natomiast kolega (dokladnie jego ojciec) ladowal tak pod blokiem escorta no i byl maly pozar pod klatka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a oni zrobią tak samo (oczywiście wersja oficjalna bedzie że odłączali)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> - 90% warsztatów tak robi (ale to nie znaczy że polecam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Przy współczesnej elektronice, można obudzić się z ręką w nocniku. Alternator ładuje prądem i regulator napięcia utrzymuje napięcie do maximum 14,4 V Natomiast prostownik ładuje napięciem i w miarę ładowania napięcie będzie wraz ze stanem naładowania będzie rosło nawet może być 16V (zmienia się opór wewnętrzny akumulatora i praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan głąb - wężykiem-wężykiem Jasiu). I to im lepszy akumulator tym to napięcie będzie wyższe, akumulator będzie lepiej naładowany. A ponadto może wydażyć się wiele innych przypadków.

Please login or register to see this link.

Postrufka

Edited by metaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam w mojej VC 1,9 CDTI 150KM w lutym kupiłem nowy akumulator i w tym tygodniu rano chcąc odpalić auto aby jechać do pracy, zdziwiłem się że nie mogłem odpalić VC. Odpaliłem ją dopiero po podłączeniu jej do drugiego samochodu kablami. Mam w VC radio NCDC 2013 wszedłem w ukryte menu (test mode), bo chciałem zobaczyć jakie jest ładowanie akumulatora lecz nie wiem gdzie to można sprawdzić na której pozycji ten parametr się znajduje. Jak ktoś wie to poproszę o podpowiedź. Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miernik w dłoń i jedziesz albo podpiąć pod opcoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy wogule tak jak ty piszesz można najlepiej tak jak ci napisał neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w ukrytym menu taki parametr jak ladowanie.Szukaj pozycji z symbolem V

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...