Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
michaelos7

Silnik gaśnie na niskich obrotach

Recommended Posts

Witam,

problem jest następujący silnik gaśnie na niskich obrotach na razie zdarzyło mi się to 2 razy. Silniczek krokowy i przepustnica zostały wyczyszczone po pierwszym takim przypadku, a dziś znowu się to przytrafiło. Zdarzyło sie to gdy klima była włączona (nie wiem czy ma to jakies znaczenie). Niedługo mam zamiar wyjechać w dłuższą podróż i chciałbym to naprawić. Druga sprawa jest następująca, gdy np. dojeżdżam do świateł z włączoną klima i juz staje to słychać taki odgłos "trrrrrr" gdy klima jest wyłączona to nic się nie dzieje, mechanik powiedział że może to byc zatarta sprężarka. Proszę o pomoc.

Opel Vectra B rocznik 2000

silnik 1.6 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatarta? dziwne... w sumie byłoby słychać. posłuchaj czy nie słychać nadmiernie łożyska sprężarki i alternatora.. a może łapie "lewe" powietrze i przy obciążeniu niedomaga i gaśnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak myslałem, że z tą zatartą sprężarką to jest ściema. Jutro może przejadę sie do jakiegoś mechola w zwiazku z tym gasnięciem silnika. Macie jeszcze jakies ewentualne przyczyny z gasnieciem silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść egr,mogą sie kończyć świece albo cewka,tak było w moim przypadku najpierw gasł coraz cześciej póżniej już za każdym razem,więc podkreciłem mu troche obroty na lince i było ok do czasu gdy zaczął chodzić nie na wszystkie gary.zobacz czy cewka niema podtopień,u mnie po jej naprawie wróciło wszystko do normy.

Apropo alternatora u mnie tez go słychac,gdy nabijałem klime 3 lata temu gość od klimy powiedział że łożyska słychać i długo nie pociągnie jak narazie działa do dziś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzałeś check czy pokazuje jakieś błędy? Gdyby wykluczyć awarie klimy, najlepiej rozebrać cały dolot aż do kolektora ssącego i poskładać wszystko z powrotem na silikonie czyszcząc przy tym dokładnie przepustnicę. To około 40min roboty a u mnie wyleczyło to usterkę która męczyła mnie 2lata- silnik gasł przy schodzeniu z obrotów. Winna była uszczelka pod przepustnicą i zasyfiony kanalik od podciśnienia w przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek proponuję zdjąć pasek wielorowkowy i zobaczyć czy coś się zmieniło.

W przypadku opcji z klimą, będziesz musiał ściągnąć pasek z koła napędowego i go przyczepić opaską zacikową gdzieś, żeby luźno nie latał.

Oczywiście nie masz wtedy klimatyzacji, wspomagania, ani ładowania.

Ale jeśli silnik będzie zachowywał się dobrze, to znaczy że któreś z urządzeń napędzanych tym paskiem ma poważny problem egzystencjalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomniałem sobie że za pierwszym takim przypadku zaswiecilasie pomaranczowa kontrolka z samochodem i kluczem. Ostatnio jechalem i znowu mi zgasl tak po przejechaniu 20 km z właczona klima jak ja wylaczylem to normalnie odpalil. Moze klima stawia za duzy opor?

Edited by michaelos7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mam podobne objawy do Ciebie ale przy silniku 2.5, bez klimy wszystko pięknie śmiga, gdy ją włączę przy wysprzęglaniu obroty spadają poniżej 500 (nie zawsze, ale b. często) i czasem silnik gaśnie, problem jest jeszcze taki ze przy włączonej klimatyzacji poniżej 2.5 tyś. samochód lekko szarpie, obawiam się, że w moim przypadku do wymiany jest sprężarka (być mozę właśnie stawia za duży opór), ale może ktoś inny się wypowie, ktoś kto się bardziej zna ode mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

odbiegając od tematu, klima chłodzi dopiero przy wyższych obrotach, czasem jak jej coś odwidzi to na jałowym powieje chłodem (nie zimnem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Edited by krystian_rad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...