Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzesiek V

Pomocy nie wiem co robić 1.6 16V X16XEL

Recommended Posts

Witam

Piszę do was z prośbą o pomoc bo już nie wiem co mam robić. A mianowicie moje auteczko gdy odpalam wszystko jest pięknie i ładnie, ale do czasu gdy się zagrzeje. Przy ciepłym silniku dojeżdżając do krzyżówki, bądź wrzucając na luz moje auto gaśnie. Co może być przyczyną tego mankamentu? Wspomne że nie posiadam instalacji gazowej. Staje się to coraz bardziej uciążliwe jak i niebezpieczne.

Także proszę o pomoc.

Pozdrawiam Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Sprawdź błędy kompem

2. Wyczyść/Zaślep EGR

3. Kup nowy oryginalny silniczek krokowy

4. Kup nowy czujnik temperatury BOSCHa

5. Wyczyść przepustnicę

6. Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza

Przy okazji:

Wymień przewody i świece

Edited by obrotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO EGR, jakieś błędy są?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I przy okazji jeszcze zrób remont silnika. Nie o to w tym chodzi żeby wszystko powymieniać i wydac majatek.

Po pierwsze jeśli są błedy to je sczytaj.

Ale ja bym obstawial czujnik temperatury silnika, dwupinowy, ten co podaje sygnał do kompa.

W tym temacie post 77 masz opisane jak go sprawdzić. I kilka innych rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto błędy:

Czujnik A położenia wału korbowego - usterka

Obwód sondy lambda (Bank 1) - usterka dostrajani paliwa

Czujnik położenia wału korbowego - usterka

Pompa paliwowa, owód pierwotny/ zawór ELAB

Napięcie zasilania systemu - usterka

Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka

Układ czujnika spalania stukowego

Obwód przekaźnika pompy układu wtrysku powietrza dodatkowego

Po skasowaniu tych błędów wsykoczyło:

Wewnętrzny moduł sterujący - błąd programowania

Więc takie błędy były. Czyli nadal zrobić to co piszewcie czy to coś innego?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego wszystkiego najbardziej niepokojący jest ten po wykasowaniu błędów.

Chyba wychodzi z tego, że problem z kompem.

A jeżeli jest walnięty komp to różne informacje może wysyłać.

Moim zdaniem trzeba by podmienić kompa i zobaczyć czy coś pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha i check mi sie pali

Czyli to wszystko może być wina kompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak jak ci wcześniej koledzy napisali - podmień kompa i zobacz czy pomoże, bo tak to będziesz tylko kase pakował a pewności nie będzie. To wszystko co pokazał ci komp jako błędy - czyl iuwalone części w tym przypadku - trochę dudków kosztuje , a więc zacznij od podmianki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tam jeden błąd będący ojcem wszystkim błędów - Napięcie zasilania systemu (usterka)

Jakie masz napięcia na zaciskach aku oraz pomiędzy dodatnim zaciskiem a karoserią, przy włączonym i wyłączonym silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam prawie taki sam problem a mianowicie ok. 90 stopni zapala mi się check gdy samochód zgaszę i zapale nie świeci i gdy znów osiągnie 90 się zapala jak jadę w chłodne dnie check się nie zapala proszę o pomoc co to może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja piernicze. Chłopie to co piszesz to tylko ze szklanej kuli można wywróżyć.

Podstawa to zczytać błędy.

Moja szklana kula mówi mi, że coś z sondą.

Napisz jak będziesz wiedział coś o błędach i przeczytasz o rozwiązaniach na forum.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. sonde wymienilem a nie wiem co temperatura ma do sondy skoro check zapala sie przy 90 stopniach a w chlodne dni i rano jak jest chlodno sie nie zapali

blad 1405 tylko zawor EGR mam zatkany

Edited by szwagierek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sprawa wyjaśniona.

Po pierwsze zbędna wymiana sondy, bo błąd masz od EGRa.

Po drugie check zapal ci się bo właśnie masz zatkany EGR.

Niestety niektóre 1.6 tak reagują na jego zatkanie. Moja też tak reaguje dlatego muszę jeździć na sprawnym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A temp. ma to do siebie, że dopiero wtedy komp zaczyna zaczytywać z poszczególnych czujników z auta. A zanim osiągnie temp roboczą wszystko idzie z pamięci kompa.

Edited by Dominiks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawia mnie jedno ze przez 3 lata jeździłem i się nie zapalał a teraz, co się stało?

A co się stanie jak będę tak jeździł i czy mogę to jakoś ominąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jesteś w innej sytuacji. Zaślepienie u ciebie nie wywołuje błędu.

Ale jeżeli miałeś go tyle lat zaślepionego i nic się nie działo to EGR po prostu padł.

Zaślepiona była cześć mechaniczna ale elektronicznie on wciąż działał.

Wyjścia z tej sytuacji znajdziesz tutaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rano, gdy wracałem z pracy trochę ja przetestowałem a mianowicie, gdy temperatura nie doszła do 90 stopni było ok. potem było 90 stopni i schek się zapalił wiec wdusiłem sprzęgło wyłączyłem silnik i odpaliłem ja powrotem i już było ok. wiec jechałem w granicach 100 km/h temperatura w granicach 85 -87 stopni i wszystko ok. i znów musiałem zwolnic i znów ta sama sytuacja może to czujnik temperatury wariuje i wysyła błędne info do EGR i tak się dzieje.

No chyba ze kolega

Please login or register to see this link.

jest pewny ze to EGR

Edited by szwagierek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A skąd ma mieć pewność? Zadzwoń do lekarza i powiedz że masz wysypkę. Ciekawe czy powie Ci co to jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W temacie przyklejonym o EGR jest coś takiego -

Please login or register to see this link.

Edited by Bolciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej strony to tyle.

Wyczerpałem możliwości pomocy.

Ale tak jak pisze Bolciu, jak tylko będziesz pisał i nic nie robił to sobie będziesz sam wymyślał coraz to nowe powody checka.

Jeżeli ludzie ci mówią co możesz zrobić to to zrób.

Please login or register to see this quote.

Dodam tylko, że nie trzeba go wyjmować. Wystarczy odpiąć i podwiesić sprawny EGR i zobaczysz.

Koniec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki jutro postaram się gdzieś załatwić EGR i podepnę i sprawdzę

podpiełem inny zawór i wszystko ok jutro go zamatuje

Dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorki ze tak pozno ale nie miałem internetu i bardzo mało czasu.

Gdybyś mógł mi podpowiedzieć jeszcze jak to sprawdzić napięcie będę bardzo wdzięczny.

(sorki ale jestem ciemno zielony w takich sprawach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby nie zakładać nowego tematu podczepię się tutaj.

Po wyczyszczeniu przepustnicy (dokładnym),oraz wymianie krokowego na nowy,obroty silnika na biegu jałowym dalej falują.Czy muszę wyczyścić i zaślepić EGR?

Proszę o jakieś sugestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam zatkany i obroty nie falują jak był nie zatkany to falowały

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdybym zmienił czujnik podcisnienia MAP SENSOR? może być tego wina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...