Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

andrzej763

Zerwany gwint w kolektorze - EGR

Recommended Posts

Jeżeli ma ktoś sprawdzony pomysł na wklejenie szpilki w aluminiowy kolektor gdzie jest temperatura to prosze o rade Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szpilka jest wkręcana w blok a nie w kolektor. Przez kolektor przechodzi na wylot...

Wydechowy analogicznie (wraz z turbiną).

Oczywiście mowa o ssącym ?

Dobrze byłoby gdybyś nieco temat rozszerzył...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr, kolega pisze o EGR.

W jaki kolektor chcesz EGR wkręcić ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> :P

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> w wydechowy ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest pewna nieścisłość, bo nie czytam tematu tylko jego treść...

A co do meritum sprawy to przegwintować ten felerny otwór i wkleić na mocny klej do gwintów.

Poza tym jeśli to jest jedna z czterech śrub to nawet gdyby ten gwint puścił to i tak nic złego się nie stanie, spokojnie utrzyma się na trzech.

Oczywiście uszczelkę/blaszkę (zaślepkę) zamontować z uszczelniaczem, to dodatkowa warstwa klejąca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozwine temat bo nikt nie czyta dokladnie mam vb 150km do kolektora przykrencany jest egr na cztery śruby zerwane są dwie gdzie prawdopodobnie zasysa powietrze .Rozwiercenie nie wchodzi w gre bo bez wyciągania kolektora się nie obędzie a w tym silniku to nie prosta sprawa Pozdrawiam

Mam już szpilki i chcę je wkleić na stałe blisko mnie są tylko markety gdzie kleje są uniwersalny czyli do niczego

Edited by andrzej763

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie to, że nikt nie czyta dokładnie tylko sam to napisałeś w taki sposób, że różne myli chodzą po głowie.

Moim zdaniem bez gwintowania się raczej nie obejdzie ale jeśli mowa o kleju to zapytaj w serwisach samochodowych lub hurtowniach motoryzacyjnych o specjalny klej do gwintów. Wurth taki ma w swojej ofercie na przykład...

Dodatkowo tę uszczelkę albo zaślepkę EGRa (pomiędzy zaworem a kolektorem) posmaruj uszczelniaczem silikonowym i powinno nawet po jakimś czasie jeśli nie od razu pomóc...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja też zerwałem ale kupiłem sobie troszke dłusze śruby od tych które są i załapało dodatkowo można posmarować jakimś klejem np do łożysk właśnie wurtcha do gwintów

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuje bo mam dłuższe szpilki może się wkręci

5 minut i sprawa załatwiona rzeczywiście gwint jest dłuższy i szpilki centymetr dłuższe załatwiły sprawe , dzięki za rade gabriel252

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalne śruby nie łapią nawet 1/3 gwintu w kolektorze dlatego jak się zerwą wystarczy władować dłuższe śruby i po kłopocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez jest problem z srubami poniewaz zaslepka ma 4 mm i standardowe sruby sa za krotkie konkretnie jedną nie dokrece na maksa.Reszta siedzi ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja też mam zerwany jeden gwint w kolektorze pod egr'em. Jakie są skutki nie dokręcenia tej śruby? Od jakiegoś czasu jak przespieszam to mi piszczy tak od 1,5tysi do 3/obr na min i zastanawiam sie bo auto przyspiesza normalnie, a pisk nie występuje za kazdym razem. Gdy przyspieszam anemicznie to tez nie piszczy. Stawiam na 4 rzeczy. Wymieniłem wszystkie rolki a mimo to silnik pracuje jak jakis odkurzacz i zostało mi koło pasowe alternatora i jego łożyska. Przewodziki od pompy vacum. Rury dolotowe od turbiny do interculera i do kolektora, no i ta śruba i uszczelnienie egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy pamiętacie rozmiar tych śrub? I o ile trzeba kupić dłuższe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

powiedzmy o 0.5 cm dłuższe bynajmiej ja takie wkreciłem i jest o.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nagrałem film jak naprawiam gwinty z użyciem kolektora od TDCI 150 km jak to wyszło możecie zobaczyć poniżej na filmie.

Na filmie pokazałem 3 sposoby:

1. powiększenie gwintu na z M6 na M8 - nie polecam bo brzydko wygląda i trzeba otwory w egr rozwiercić.

2. Wkładka samo gwintująca - Gdyby było więcej miejsca w materiale to może to byłby dobry pomysł mi się udało nie uszkodzić gniazda śruby ale może być różnie wiec nie polecam w tym przypadku.

3. Wkładka do naprawy gwintu moim zdaniem najlepszy z tych trzech.

A wy co sądzicie? który sposób najlepszy?

Dłuższe śruby.

 

Montaż EGR z płytką

 

Edited by freezer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

- jaka długość pręta Ci wyszła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie mogę kupić dłuższe szpilki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Znalazłem ten temat przy okazji szukania informacji ile gwintu jest w kolektorze (też mam ukręcony gwint) :( Rzeczywiście dłuższe śruby załatwiają temat, ale z ciekawości obejrzałem zaprezentowane filmy i...

freezer pozwól, że wypowiem się w tym temacie, jako, że zawodowo zajmuję się sprzedażą właśnie takich rozwiązań.

Po pierwsze wszystkie metody się sprawdzą, pod warunkiem, że mamy kolektor wyciągnięty, lub sami sobie poradzimy z jego demontażem.

Ad. 1) Rozwiercenie i użycie gwintownika M8 - największe ryzyko widzę w tym, że gwint M8 również możemy uszkodzić. Wkładkę, nie ważne jaką, zawsze można zdemontować w przypadku uszkodzenia i użyć ponownie nowej

2) wkładka drutowa - ok

3) wkładka pełna - w tym wypadku użyłeś wkładki samonacinającej i jak sama nazwa wskazuje ona ma sobie sama naciąć gwint, żeby się ciasno osadzić. Nie ma potrzeby gwintowania całego otworu. Można ewentualnie przegwintować z 2-3 zwoje, żeby uniknąć ukosowania wkładki, ale nie więcej. Dajmy jej zrobić to do czego została stworzona. Wkładka z rowkiem, której użyłeś na filmie ma dwie krawędzie nacinające. Ja polecam przeważnie wkładki z otworami z trzech powodów:

Dancover Partyzelt UNICO 5x10m blau for sale online | eBay

a) są trzy otwory, czyli trzy krawędzie nacinające - łatwiej ją montować, zwłaszcza w jakiś twardszych materiałach

b) występują w dwóch długościach - dłuższej i krótszej do wyboru

c) występują w wersjach z otworami przelotowymi (jak na zdjęciu wyżej) lub z otworami ślepymi (z komorami na wióry - foto poniżej), dzięki czemu nie ma w otworze opiłków

image.jpeg.bc1661b079f985a989abea551ff7e44b.jpeg

 

Jeszcze tak tylko informacyjnie - wkładki pełne występują też w wersjach cienkościennych, jeśli tego materiału po bokach jest zbyt mało. I tu mała uwaga - w aluminium jeszcze ok, ale w twardych materiałach wkładki lubi pękać.

 

Gdyby ktoś miał jakieś pytania techniczne, to chętnie podzielę się swoją wiedzą.

Edited by JB7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...