Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Roberto84

Ubywa płynu

Recommended Posts

Guest Roberto84

Witam pewno ten temat był wałkowany ale nie znalazlem zadnych konkretow.

Znika mi płyn od przedwczoraj dolalem juz z 1l mam 3.0CDTI Signum słyszalem o opadajacych ttulejach ale czy to napewno moze byc to?? ile ewentualne naprawienie tego moze kosztowac. Signum ma przejechane 180000 i to pewne bo znam auto od samego poczatku i w manualu jest. Dodam jeszcze ze zaczal pobierac plyn jak go troche pogonilem a teraz jakby caly czas ubywal nawet przy spokojnej jezdzie. Kur... troche mnie to wkurzylo... Prosze o POMOC!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim określ który to silnik Y30DT czy Z30DT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Roberto84

Auto jest z 2004r. silnik Y30DT...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to wyciagaj go juz z auta i szukaj drugiego silnika najlepiej Z.

Remont to nowe tloki uzbrojone plus honowanie plus uczelki i robociza.

Nie wiem czy z remontem sie w 10 zmiescisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszcie mu jeszcze, niech kupi piątkę benzyny i niech go podpali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czemu zakładacie taki czarny scenariusz., z tylko z tego powodu że ucieka płyn.

Może to tylko wyciek, włóż jakiś karton pod silnik, i obserwuj na zapalonym czy się nie leje z czegoś.

Po drugie, nie daj się naciągnąć na koszty, zasięgnij porady najlepiej kilku mechaników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No coz przed zakupem mojego czytalem fora i artykuly przez pol roku i w 80% przypadkow z ubywaniem plynu w Y powodem byly tuleje. Ja koledze zle nie zycze ale takie sa fakty.

Jak kolega nie chce tego auta zatrzymac na dluzej to proponuje zalozyc grubsze uszczelki i auto zbyc...badz zapopatrzyc sie w dobre AC i poszukac dzwona.

Edited by satariel666

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi tez ubywało płynu choc chyba nie w takim tempie. dolewki były raz na 1,5-2 tys km. od czasu aż przelało mi się i jest jakieś 2 cm ponad stan przestało go ubywać. może spróbuj dolac więcej niz norma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbiorniczek wyrównawczy nie jest pękniety na zgrzewie? Może to jest powód ubywajacego płynu? - tego życze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Roberto84

Dziś już byłem u jednego mechanika i nie umial stwierdzic jedno znacznie ze to te tuleje ale stawia na 90% na nie podjade chyba jeszcze gdzies i sie czegos dowiem. a i jazde dzis ograniczylem z wciskaniem pedalu gazu i nic nie ubylo plynu tylko jak mu pogrzeje to znika plyn. a moze to bhyc wina korka od zbiorniczka dzis jak tak ogladalismy silnik i sie cisza zrobila bylo slyszec syczenie przy korku lub zbiortnicznku. kuzwa juz sam niewiem moze jest zle a ja jeszcze sie nabieram ze moze bedzie dobrze ze to nie najgorsze bo jak gosciu mi powiedział 2-tysie za samo robote plus cześci to troche mnie zatkalo ale z tego co sie dowiedziałem to nie tak zle powiedział.

Macie jakieś pomysły co można jeszcze sprawdzic przed takim remontem??? Aby sie upewnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro ci plyn ubywa ale nie kapie nigdzie i wykiekow wizualnie brak to gdzies ten plyn

sobie wedruje. Wedruje sobie do komory spalania niszczac po drodze uklad korbowy.

Jak zwalisz glowice bedziesz wszystko widzial - to mozesz zorobic sam jezeli masz delikatne pojecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie dokładnie śladów płynu na zbiorniczku i wężykach do niego idących (zdejmij je i zobacz czy króćce nie są pęknięte/złamane) + korek od zbiorniczka. To bardzo częsta przyczyna ubywania płynu. Ewentualnie dywan w środku czy nie jest mokry, klima działa ok ? .

Potem dopiero sprawdzać inne elementy, pompa wody no i dalej głowice...

Edited by piotrusiek636

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie przyczyną ubywania płynu była rozszczelniona chłodnica w lewym dolnym rogu na tych zaciskach. Plam nie było widać ponieważ ciekło delikatnie i pozostawało w osłonie silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...