Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ZOHAN

Turbina od 2.2 do 2.0??

Recommended Posts

Witam!

Widziałem wyścigi na 1/4 mili i były najsłabsze DTL i ciekawi mnie czy były w nich jakieś przeróbki - przepraszam że nie podszedłem ale jestem nieśmiały

Mam 2.0 DTL i jak w temacie zakładam z zapytaniem czy już ktoś coś takiego robił czy jest to możliwe i jakie przeróbki ewentualne się z tym wiążą... dawka pompy? Przerobienie gniazd zaworowych? Czy można zostawić intercooler od DTL czy wrzucać całość od 2.2, a może węże od 2.0 DTI (myślałem żeby raczej głowicy nie demontować co oryginalne złożenie głowicy to zawsze oryginał) Nie myśle o sportowym DTL co to to nie ale fajnie byłoby go przerobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ktoś już myślał o takiej przeróbce? Korbowody to wytrzymają? Chip mnie nie interesuje puki nie wzmocnie silnika doładowaniem powietrza i odprowadzeniem spalin bo każdy zapomina jak założy Chip ze należałoby pomyśleć o dolocie powietrza i wypływie spalin (może strumienicy fabrycznie jest miejsce na więcej spalin w układzie wydechowym ale jest to ograniczone wiec trzeba by było o takim czymś też pomyśleć- to taka porada i drobnostka)

Jeżeli taki temat był już przerabiany proszę o jego zamknięcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja myslalem z 2.2 DTI do 2.0DTI turbo przelozyc ale nie mam weny zeby sie w to wglebiac narazie i myslec czy podejdzie wg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> temacik bd obserwowal

Edited by KOPARA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od zaprzyjaźnionego forumowicza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">Buba20 bym miał taką turbine.. ale lekki luz na ośce już ma.. nie wiem czy jest większa i co sie z tym wiąże jeśli się okaże większa czy nie za dużo podaje powietrza czy czasami by nie robiła "przedmuchów" w komorze spalania. Można by elastycznymi przewodami połączyć tą turbine. kolektory są niemal te same.. jak nie takie same. Ciekawe czy przepływomierz nie będzie szalał..

Czy trzeba będzie założyć od 2.2 i spasuje wtedy? Pytań wiele.... Może jakiś majsterkowicz wsparłby mnie w temacie sprawy... chętnie bym zaszalał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ciekawe jak później ze spalaniem) Co do spraw podpięcia komputera i przeróbek chciałbym liczyć na wsparcie klubu jeśli by do tego doszło wtedy temat bym opisał co i jak ... od A-Z nie jeden by kombinował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

tak masz lepiej bo wyjście turbo masz podobnie ciekawe czy wytrzymają Intercooler'y

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie w to trzeba sie wglebic i dobrze poczytac zeby nie bylo lipy.. musze pomyslc czy lepsze turbo z 2.2 czy lepiej chipa dac zeby moment byl lepszy auto inaczej sie bd zbierac ..

Ale samo turbo nie wystarczy chyba przelozyc to by bylo zbyc piekne i proste

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by KOPARA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina razem z kolektorem wydechowym do wymiany, do tego wtryski. Coś jeszcze na pewno ale nie pamiętam teraz co.

Tematy takie już były - poszukaj jeszcze raz.

Ale... zawsze kończyło się tym samym - nie opłaca sie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chip silnika chyba najlepsze wyjscie jednak ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kurde.... wtryski? przecież nie zmieniamy tłoków ani głowicy żeby zmienić obszar jaki wtryskiwacz miałby robić chyba że chodzi o uzupełnienie większej dawki paliwa. ale to się steruje pompą wtryskową a raczej sterownikiem. Poza tym korpusy wtryskiwaczy są różne - będą pasować w głowice DTL?

Jeśli temat był to nie wiem próbowałem szukać i jak widać bezskutecznie

Myślałem o samej zmianie turbiny - czy to coś da? wtedy OP-COM albo TECH i zmiana krzywej --- ma ktoś pomysł?? Tylko poważne oferty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym co trzeba zmienić była mowa w temacie o zmianie silnika z DTL bo komuś padł na DTI - drano wtedy pisał dokładnie co trzeba wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boże przeciez jest nie jeden temat o swapach z dtl na dti itd . DTL nie ma Intercoolera przecież

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> a np w moim przypadku swap (taki nie pełny ) z

mojej 2.0 na 2.2 przy założeniu że tylko turbinę wymieniamy to trzeba wymienić turbinę , wiązkę co za tym idzie immo i znaleźć kogoś mądrego kto to wysteruje i zestroi razem

Na przyszłość używaj wyszukiwarki lub poświęć troszkę czasu na szukanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez przesady chyba że celujesz w moc 200 koni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Według mnie gra nie warta świeczki

po pierwsze tak jak ktoś wyżej pisał nie opłaca się

po drugie kto to wystroi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawową przeszkodą jest to, że 2.2 ma turbine ze zmienną geometrią a 2.0 nie, trzeba to jakoś wysterować fajnie a to kosztuję - i to nie mało

Share this post


Link to post
Share on other sites

są firmy przerabiające turbiny np karambol

Do tego program, nie wiem na ile wtryski moga przyzwolic ale tuning diesla jest stosunkowo tani w porównaniu do zwykłej beny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by to było takie łatwe, to jeździło by już kilka VB 160+, a tak jest jedna w Hiszpanii tylko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeśli ktoś przeczytał temat i chiptuningu to z pewnością ją zauważył

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

TAK.. ale ja mówie o samej turbinie i co ona by dała... czytałem o tematach i swap'ie ale nie chodzi tu o wymiane pompy wtryskowej bo gdybym chciał przekroczyć próg 1000PLN to bym załozył sobie kpl silnik 2.2!!

Widze że wypowiedzi i sugestie są tu surowo traktowane a nie jako "dowiedzieć się i coś wskórać" tylko położyć temat na półkę żeby zniechęcić i go zakurzyć

Wypowiedzi typu "pewnie się nie uda" są bezpodstawne, zbędne i bezużyteczne!

Temat założyłem dla zainteresowanych tylko taką przeróbką (turbina + IC) a nie przekładaniem całych flaków od 2.2 (pompa wtryskowa) i jak to się ma do takiej przeróbki - czyt. może będą osoby zainteresowane taką przeróbką.

Tak dokładnie - co to zgra lub zgrał ze sobą lub chciałby się ze mną tego podjać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zohan, przeczytaj moje posty i wszystko się wyjaśni

nie pisałem o żadnej pompie, tylko o turbinach i różnicach między nimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ZOHAN a jakim sposobem nie chcesz przekroczyc 1000zł skoro założenie turbo od 2.2 i IC i do tego wystrojenie (koszt samego chipa to +/- 1000zł) to duuużo więcej.

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

no

Please login or register to see this link.

ma racje za same turbo na allegro jest za 500zl i to nie wiadomo w jakim stanie ... a gdzie reszta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde.. co Wy macie z Tym chip-em? turbine powiedzmy mam - ja pytam czy ktoś próbował i czy ktos by sie podjął ze mną takich prób - testów

itallio - tak wiem - tu juz zblizone myślenie co do tematu

Edited by ZOHAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to co - po wmontowaniu turbiny od 2.2 moc sama nie przyjdzie - trzeba to wystroić a to nic innego jak właśnie chip - a tego za darmo nie robią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dwukrotny przyrost mocy to już troche przegięcie dla silnika, skrzyni, sprzęgła jeśli ma to jeździć normalnie po drogach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przerobienie turbo to koszt do 1500, dobre IC 330 zł, chip 1200, dochodzi jeszcze robocizna, jakieś opaski, wężę i inne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Realnie to troche pieniędzy to wciągnie

Ja sam jeźdze mondeo 2.2 i ludzie (w Polsce wyciagaja) z tego silnika ponad 200 KM - jeden 212 ma drugi troche mniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Seryjnie ma 155.

Po pierwsze proponowalbym zastanowić sie czy stan auta pozwala na takie zmiany, ile chcesz trzymać dane auto itd

Sama zmiana turbiny jest troche bez sensu bo z pewnościa nie przyniesie to jakichs super efektów ,chyba, że placebo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by linkkgrabber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

więc jeśli chcesz przyrost który nie wpłynie na eksploatacje, a raczej jej koszty - chip ~130KM i więcej nie trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale widze, że kolega ma 82 KM w podpisie więc jeśli w ogóle da sie uzyskać taki przyrost mocy samym chipem to wątpie żeby było to bepieczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo ma wersje bez intercoolera - DTL, samym intercoolerem i kompem od wersji DTH zyska 20KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mówisz..?? a co trzeba zmieniać? co przepiąć? co zmienić dokładnie? było to opisane? ktoś już tak robił?

a przyczepie się jeszcze.. a od 2.2 turbina. i komputer od DTH?? da to coś? chodzi głównie o to żeby zostawić pompe wtryskową (sterownik) i wtryski

Edited by ZOHAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czerwony kolor jest dla obsługi forum

Sorka za OT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...