Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

finalcell

brak przeciwmgielnych

Recommended Posts

Od zakupu autka nie mam mam ani przednich ani tylnych przeciwmgielnych, postanowiłem coś z tym zrobić i tak

- bezpieczniki dobre

- po kliknięciu nie załączają się przekaźniki

- przejście na włączniku mam został pomierzony na stole

I co teraz zostaje mi tylko MUT ?, a podejrzewam że tam nie ma szansy nic zrobić i pozostaje zakup skrzynki kompletnej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek odepnij multimer, weź miernik i sprawdź czy, po wciśnięciu odpowiedniego wyłącznika na jego pinach pojawia się napięcie +12V. Dla przeciwmgielnych przednich powinno się ono pojawić na pinie 17, a dla tylnych na 2 . Oczywiście pod warunkiem, że bezpiecznik F29 i wyłączniki są sprawne (jak twierdzisz), a połączenia ciągłe.

W tym momencie wiemy, że multimer otrzymuje poprawną informację o chęci włączenia przez nas reflektorów. Teraz należy sprawdzić, czy wysyła poprawny sygnał do przekaźników K5/R5 (światła przednie) i K89/R89 (światła tylne).

W przypadku świateł przednich po wyjęciu przekaźnika K5/R5, przyłożeniu zacisków miernika na jego piny 1 i 3 i naciśnięciu wyłącznika, powinno pojawić się napięcie uruchamiające przekaźnik (dla przekaźnika K89/R89 światła przeciwmgłowego tylnego są to również piny 1 i 3).

Tutaj masz lokalizację przekaźników K5 i K89:

Please login or register to see this link.

Po sprawdzeniu tych rzeczy można jednoznacznie stwierdzić bądź wykluczyć winę multimera za brak świateł przeciwmgielnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki niestety multimetr przy okazji padło ogrzewanie szyb i kierunkowskaz jeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj dopiero miałem chwilkę pogrzebać puki akumulatora nie rozładowałem, problem z przednimi był związany z przekaźnikiem(nie pali mi się kontrolka ale to pewnie żarówka spalona) i już problemu nie ma ale tylnych nadal nie mam

- bezpieczniki dobre nr. 12 i nr. 16

- po wyjęciu przekaźników i zrobieniu zworki na stykach prądowych światła świecą, kontrolki też

- teraz wtyczka multimetru sprawdzone styki 2 i 17 i z masą 32 bodajże, zachowują się tak jak powinny włączam mijania i po kliknięciu na dane światło pojawia się napięcie

- a teraz jaja w skrzynce bezpieczników masę brałem z pod któregoś dużego przekaźnika i tak na lewej nóżce sterownia cewką mam zawsze napięcie na prawej nic, gdy wkładam przekaźnik zawsze mam prąd na obu (nie dziwi mnie to no bo cewka do kawałek drutu tylko jest), ale czy na jednej z nóżek powinno być napięcie cały czas ? a druga steruje załączaniem ?

potem podłączyłem drugi multimetr w teorii sprawny ( tylko wtyczka i przekaźniki od przeciwmgielnych) i sytuacja dokładnie taka sama tylko tutaj aku już był rozładowany więc ciężko coś powiedzieć,

naszła mnie myśl czy nie musi się pojawić napięcie 14V czy coś aby można było tył załączyć, bo mam drobny problem z alternatorem i bez obciążenia tylko 13,6V, czy może jest problem ze złączem przyczepy ? ale wydaje mi się że przekaźnik powinien zaskakiwać i tak

może jakieś sugestie :], bez sensu sytuacja

Edited by finalcell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli napięcie jest odpowiednie do zaświecenia lampy to tym bardziej do załączenia przekaźnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podziękował, światła świecą wkońcuuuuu muszę wymienić jedną żarówkę ale to pikuś okazało się że napięcia pojawiają się we wtyczce tak jak pisałem ale nie przechodzą do multimetru ktoś musiał już to rozbierać lub coś kombinować i był gówniany styk między wtyczką multimetru a nim samym

przy okazji sporo są nauczyłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pamiętaj, że w Vectrze B jest tylko jedno światło przeciwmgielne z tyłu - po lewej stronie...

Please login or register to see this link.

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

mówiłem o przednich halogenach :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Przepraszam z góry ale znowu temat TYLNYCH PRZECIWMGIELNYCH

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> : Vectra B 01 z Niemiec, nie przerabiane gniazdo przyczepki. Przednie przeciwmgielne świecą tylne nie - zamiana przekaźników - taka sama sytuacja. Po naciśnięciu wyłącznika świeci się kontrolka, przekaźnik słychać że się załącza a w lampie tylnej nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> . Czytałem na forum kilka postów i tylko sprawdzałem prąd, po zwarciu pinów 30 i 87 że kontrolka świeci się a lampa nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> . Sorry ale dalej nie wiem jak to ugryźć. Proszę o podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź miernik i zobacz czy na styku nr 1 od przyczepy pojawia Ci się +12V po załączeniu tylnych przeciwmgielnych, jeżeli tak to ten styk trzeba zmostkować z nr 3. Do tych styków w złączu przyczepy powinien dochodzić przewód o tym samym kolorze, chyba czarno niebieski SWBL, po wypieciu przyczepy te 2 styki powinny być łączone, ale nie wiem jak to jest realizowane, czy jakąś "wtyczką" mostkującą czy jest jakaś krańcówka w złączu przyczepy ........ Musisz pogrzebać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, po włączeniu przeciwmgielnych nie ma napięcia na styku 1 w gnieździe tylko jest normalnie na styku 2. Muszę dalej szukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szukaj, poczekaj, bo mi się coś styki powaliły.

Weź żuć okiem na ten temat:

Please login or register to see this link.

i jeszcze ten

Please login or register to see this link.

Na 2 w gnieździe 13 stykowym może być przeciwmgielne.

Najlepiej jakbyś w tym gnieździe zmostkował 2 przewody SWBL - czarno niebieskie - te same przewody będą w złączu X24, tam też możesz zrobić ten mostek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...