Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Morfi_AG

piski powyżej 100 km/h

Recommended Posts

Witam,

mam problem, otóż wymieniłem już w zawieszeniu:

- końcówki drążków,

- tarcze i klocki,

- zregenerowałem zaciski,

- stabilizator,

- gumy na wahaczu,

- rozciekniętą pompę wody.

Niedawno pojawił się problem - mianowicie przy prędkości około 100 km/h z prawej strony dochodzi niemiarowy, niecykliczny lekko metaliczny pisk. Raz piszczy leciutko, raz trochę bardziej, niezależnie ile "depnę" czy 110 czy 160, popiskuje sobie z prawej strony. Myślałem, że to stare tarcze i klocki tak popiskują, jednak to był fałszywy trop.

Gdy otworzy się schowek, to na fotelu pasażera dźwięk wydaje się być troszkę głośniejszy. Ciężko jest też znaleźć źródło tego dźwięku - zwykle wydaje się, że ten dźwięk dobiega z przodu. Raz, czy dwa miałem złudzenie, jakby dobiegał z tyłu.

Popiskiwanie jest minimalne, ciężko będzie je nagrać, jednak spróbuję w dniu jutrzejszym sklecić jakiś filmik z tym dźwiękiem.

Wyeliminowałem koła - wyważone, odpowiednie ciśnienie itd.

Czy to może być łożysko?

czy żeby sprawdzić łożysko z przodu wystarczy podnieść auto na lewarku, wrzucić luz i pokręcić raz jednym raz drugim?

Dodam jeszcze, że auto ma teraz 209k km przebiegu. Po tych wymianach i geometrii auto prowadzi się bardzo dobrze i pewnie. Został tylko powyższy problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdejmij kolo i zakrec lozyskiem wszystko bedzie jasne... sprawdz tez sprezyne bo tej stronie lubi pekac a to moze bedzie to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak więc dzisiaj dość ostro pojeździłem, poskręcałem, na rondach jeździłem w kółko prawie bokiem, aby wywołać te objawy na niższej prędkości. Tak więc problem występuje tylko powyżej 100km/h i przy gwałtownym skręcie w lewo - w stylu wejście w małe rondo przy 70km/h.

Wziąłem opcom - jedyny błąd, jaki się pokazuje (prócz zbitej szyby), to:

Please login or register to see this code.

co ciekawe, prawdopodobnie opcom sam powoduje ten błąd, tu jest też o tym napisane:

Generalnie, błędu nie ma w module, dopiero przy skanowaniu wyskakuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> - tak więc na 100% fałszywy alarm, z abs i tc nie ma najmniejszego problemu - dziś był ostry dzień i wszystkie systemy działały bez problemów.

Wracając do tematu, sprawdziłem organoleptycznie przegub po prawej stronie - nic się z nim nie dzieje. Nie miałem czasu, aby podnosić auto i ściągać koło. popatrzyłem na końcówkę drążka, też nic. Za to na sprężynie jest odprysk lakieru. Naciskając na auto z jednej jak i z drugiej strony nie słychać nic podejrzanego. Amorki mają po około 70% każdy - byłem na przeglądzie kilka dni temu, na szarpakach nic nie wyszło, na rolkach również.

Spróbuję jutro, a jak nie to w weekend podnieść auto do góry (nie mam zaufania do fabrycznego lewarka) i pokręcić kołem, lub nawet je ściągnąć i pokręcić. Jak to nie będzie to, to już nie będę miał pomysłów, co tu z tym zdziałać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprężyna nie powoduje hałasu na pewno, może od rozrządu coś

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli byłoby to od rozrządu, to zależałoby od obrotów silnika, nie od prędkości (mam manual - mogę sobie dwójkę do odcinki docisnąć. Na 2 nic nie słychać, ponieważ silnik ryczy, dopiero na 3 biegu cokolwiek słychać - to jest taki cichy pisk).

Swoją drogą dzisiaj zaobserwowałem, że mam słabsze zasilanie - przed wymianą pompy było normalnie 14,2 na luzie, a teraz jest 13,7. Ekran sobie lekko przygasa... A od czasu do czasu w zakresie od 2 do 3 tyś obrotów słychać buczenie tylko przy przyspieszaniu...

Ale to raczej partactwo przy składaniu auta po wymianie pompy wody i nie ma powiązania z piskami powyżej 100km/h.

masakryczny miesiąc, auto stało więcej w warsztacie, niż nim jeździłem i widzę, że jutro znów wycieczka do warsztatu. Zobaczymy, jak się auto będzie zachowywało...

Share this post


Link to post
Share on other sites

słuchaj sprawdz czy to nie łożysko na amortyzatorze albo amortyzator ostatnio moja kumpela też maiala podobne problemy i się okazali ze sprężyna i łożysko do wymiamy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...