Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dark rider

Problem ze sprzęgłem...!

Recommended Posts

Witam. Mam problem ze sprzęgłem, otóż chwilę temu wyjeżdżając z pod domu nagle zabrakło mi sprzęgła, tak o nie wiadomo skąd... Zrobiłem dziś ok 100km i nic się nie działo... Na początku pedał zrobił się bardzo miękki, coś tam jeszcze łapało na samym spodzie. Zatrzymałem się, zgasiłem Viki, odpaliłem i już nie mogłem wrzucić biegu... Jedynym wyjściem, żeby wrócić do domu było wrzucenie biegu na zgaszonym silniku i odpalenie go na biegu (nie miałem możliwości holowania). Sprzęgło w ogóle nie reaguje, nic się wcześniej nie działo, nie ślizgało itp... Pracowało tak jak powinno. Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć co się mogło stać i czy sprzęgło jest na lince czy hydrauliczne to byłbym bardzo wdzięczny, Viki jest z 96r silnik X20XEV, manual. Jaka konkretnie skrzynia to nie wiem, jutro sprawdzę. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzynie masz F18. prawdopodobnie poleciał Ci wysprzęglik. sprawdź czy masz płyn hamulcowy w zbiorniczku czy kałużę pod autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę to rano. A co w sytuacji jeśli płynu jest tyle ile powinno być i nic nie ubyło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to pompa sprzęgła przepuszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jest mniej to wysprzęglik przepuszcza i wszystko na sprzęgło leci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem i płynu nic nie ubyło, jest tyle, ile przedtem. W takiej sytuacji co radzicie zrobić, sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompka sprzęgła padła u mnie było tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jest tak jak mówisz, to wyślę Ci browara priorytetem ;D Bo nie uśmiecha mi się wydawać kilkuset złotych na naprawę wysprzęglnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak by padł wysprzęglik to poszedł by płyn hamulcowy ze zbiorniczka u mnie tak się stało a przy okazji pompka poszła więc było trochę zabawy z wymianą a dwa tygodnie pózniej zmielilo skrzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocieszyłeś mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Możesz mi powiedzieć jak można wymontować tą pompkę...? Patrzyłem na manuala, ale nie mam go teraz przy sobie tutaj gdzie auto stoi... Jak to "zmieliło skrzynie" ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by dark rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanizm róznicowy się rozsypal

od komory silnika jest przykręcona na dwie nakrętki na klucz 13 a do pedału zapięta zapinką z małym swożniem musisz wyjąc osłone nad nogami kierowcy

a do śrób długa przedłuzka zeby było jak kręcic przewód jest wpięty na zapinke takie szybko złącze

zdejmij sobię skrzynkę z przekaznikami z pompy abs będzie lepiej widać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie, jutro się za to zabiorę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma za co trzeba sobie pomagać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro dam znać co i jak wyszło jeśli mechanik zrobi mi to od ręki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nurtuje mnie kwestia jak prawidłowo powinno łapać sprzęgło? Tzn jak po puszczaniu pedału łapie przy podłodze czy przy samej górze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy podłodze, bynajmniej było tak u mnie po wymianie sprzęgła, wysprzęglika itd.

Edited by CrimNice

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc właśnie wróciłem od mechanika. Zanim zaczął cokolwiek robić zszedł do kanału i popatrzył od spodu. Jest delikatny wyciek pomiędzy silnikiem a skrzynią i wygląda to na płyn hamulcowy... Niby niewielki bo jedna kropla bardzo długo się zbiera, ale po wytarciu do sucha za chwilę widać jak nacieka. W takiej sytuacji jednak to nie pompka tylko wysprzęglnik...?

Edited by dark rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sądzę że tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nie fajnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jakby na 100% okazało się, że to wysprzęglnik to jaki radzicie kupić? Używkę, nowy, zamiennik, ewentualnie jakiej firmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy od LUKa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myślicie o tym wysprzęgliku...?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sądzę że padnie dość szybko. kup wysprzęglik SACHS 3182 998 802

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej zastosować wysprzęglik z daewoo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz coś więcej napisać o tym wysprzęgliku daewoo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stosujesz zewnętrzny wysprzęglik hyrauliczny od daewoo. musisz zdobyć, zakupić mocowanie wysprzęglika od skrzyni D16 oraz mechanizm który jest za łożyskiem oporowym, tzw wybierak.

wtedy kupujesz łożysko oporowe z D16 oraz wysprzęglik od D16. w twoim silniku jest na tyle miejsca że można to zamocować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...