Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Czerwcu

2.0 DI - mało paliwa, nie odpala...

Recommended Posts

Witam, czy ktoś spotkał się z takim problemem, że kiedy auto jest zatankowane np. pół baku i więcej to pali od strzała, może stać miesiąc i odpali normalnie, a gdy auto ma mniej 20-25litrów paliwa, lub gdy jest więcej paliwa, ale stoi silnikiem do góry to auto odpali i od razu zgaśnie i trzeba go na plaka palić, żeby w ogóle odpalił. Po takim zabiegu później jak nie ma dłuższego postoju to pali normalnie.

- Pompa jest sprawdzona, sprawna w 100%

- Bak paliwa wyczyszczony, smog nowy wsadzony

- Filtr paliwa nowy

Czy ktoś mógłby mi pomóc z tą dziwną przypadłością? Bo nigdzie nie mogłem wyczytać, żeby ktoś się spotkał z taką przypadłością. Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawianie auta tzw,"tyłkiem do góry" to sposób na uniknięcie zapowietrzania układu paliwowego -przy nieszczelnosci tegoz,

Próbowałeś przy obnizonym stanie paliwa w baku własnie tak postawić ?

Wszystko wskazuje na nieszczelnośc układu paliwowego.-trzeba poświęcić troche czasu na lokalizację nieszczelności bo możliwych punktów jej powstania jest kilka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy postawie go tyłkiem do góry, że silnik jest umieszczony niżej niż reszta auta, to pali bez problemu. Problemów może być milion, co myślisz o uszczelniaczach przy wtryskach? Czy przy ich uszkodzeniu mogą takie objawy wystąpić? Dziwi mnie to, że jak jest dużo paliwa to odpala bez problemu [to znaczy 30litrów i więcej]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieszczelnośc i w konsekwencji zapowietrzanie może być dosłownie wszędzie. Poczytaj o zapowietrzaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, że w ogóle się ktoś zainteresował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzisiaj oglądałem wszystkie przewody, dokręcałem mocno łączenia te które się ewentualnie dało i zauważyłem dwie rzeczy, przy filtrze paliwa mam powrót do przelewu który miałem zatkany takim gumowym grzybkiem, odpaliłem auto i znajomy zdjął to i od razu auto zgasło. Później musiałem na plaka odpalić bo się zapowietrzył. Był bardzo luźny i kupiłem opaskę którą go mocno ścisnąłem, żeby nie był luźny. Zobaczymy jutro rano czy to dało jakiś efekt. Biorę też pod uwagę uszczelkę kolektora dolotowego, tam gdzie następuje recyrkulacja spalin, bo wydaje mi się tam jest uszczelka walnięta, tylko nie wiem czy to ma wpływ na to, czy się zapowietrza...?? Oczywiście wyczyszczę go od razu, podobno polepsza przyspieszenie i ogólną prace silnika. A co powiecie na zwiększenie dawki rozruchowej, bo gdy jest ciepło to przy starcie jest to 750obr/min, wydaje mi się, że to trochę mało, bo nawet gdy samochód jest rozgrzany lub nie rozgrzany to strasznie w nim trzęsie, gdy dodam leciutko gazu to od razu jest o wiele lepiej.

Tamto pierwsze odpalanie nastąpiło oczywiście po bardzo długim kręceniu...

Edited by Czerwcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

750 obr/min to faktycznie troszkę malo - ale to chyba nie dawką się reguluje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy zawór zwrotny przy pompie może dawać takie objawy?

Ten co jest oryginalnie wkręcony przy pompie i z niego idzie powrót do baku paliwa.

Edited by Czerwcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No gdzieś już pisano, że na nim też się zapowietrzać może.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trawersy odpadają, bo filtr paliwa nie jest czarny od spodu...

Jutro robię taki test, z ominięciem filtra paliwa, bezpośrednio z baku do pompy, a jak to nie pomoże, to z butelki <karnistra> zamiast z baku paliwa to bezpośrednio do pompy, w ten sposób ominę problem zapowietrzania się przy filtrze paliwa lub na odcinku bak-filtr paliwa. Co Wy o tym myślicie?

Edited by Czerwcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...