Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

<Lukasz>

Check Engine do 2 tyś obr.

Recommended Posts

Witam mam Vectre 2.0 DTI i mam z nią mały kłopot. Mianowicie zapala się check a w tym momencie co zaczyna ciągnąć turbo on gaśnie a turbina ciągnie bardzo słabo. Byłem na kompie i wyskoczył błąd " Zawór Turbiny" i '' Zawór Recyrkulacji spalin"( Ale EGR wyskoczył chyba tylko dlatego że go ściągałem i czyściłem.). Sprawdzałem to cięgno od turbiny i można nim ruszać, a więc nie ma prawidłowego podciśnienia. Podmieniłem pompe vacum ale nadal to samo. Sprawdzałem elektrozaworek koło turbiny jest sprawny. Czy to mogł rozlecieć się ten zawor WG przy turbinie?(Ta metalowa puszka) ?? W czym szukać problemu? A i sprawdzałem wszystkie rurki od podciśnienia i nie ma w nich dziur, przetarć itp.

P.S Jeszcze chciałbym się zapytać o siłownik od klapek zawirowań w kolektorze. Czy to cięgno pod nim powinno się ruszać podczas ruszania? Bo jak ręką ruszam to ono chodzi do góry i do dołu a podczas ruszania jak zaglądałem pod maskę to się nie rusza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hipek_uk

witam bład był pewnie p0400. podjedz do kogos kto ma vacuometr i sprawdz jakie jest podcisnieni z vacu musi byc -0.9 i posprawdzaj ile masz na wszystkich zaworkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukaszu- jako forumowicz z duzym stażem-powinienieś wpaśc na pomysł sprawdzenia tej puszki czyli siłownika zaworu WG-jako że jego budowa podobna jest do zaworu EGR czyli sposob sprawdzenia identyczny.

O siłowniku klapek zawirowań też juz toczyliśmy dyskusję- w DTL-u widać jak działa po przegazówce na luzie...w DTI nie widac i można na odpalonym silniku ruszac sobie w góre i w dół dżwigienką -bez widocznych zmian w pracy silnika-chociaż dobre ucho cos tam usłyszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zawór turbiny" albo "zawór recyrkulacji spalin"...

Na jakiej podstawie ? Spisałeś kody błędów ?

Please login or register to see this quote.

Nie do końca tak jest.

Układ podciśnień to jedna całość, jego nieszczelność rzutuje na wadliwe działanie całości.

Ja zamieniłbym zaworki miejscami dla pewności (w przypadku podejrzenia o uszkodzenie elektrozaworka).

Siłownik (pompka) klapek zawirowań, jeśli wyrzuci błąd to będzie to błąd podciśnienia.

Można to sprawdzić wypinając przewód podciśnieniowy, zasysając zwykłą gruszką będzie wiadomo czy jest dziurawy czy nie.

Warto zwrócić uwagę na fakt czy w przewodach (układzie podciśnień) jest olej silnikowy czy nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod pompą vacu jest ten trójnik z przewodami i jest z tych przewodów podciśnienia był dziurawy i od tego się zaczeło. Przewód wymieniony ale nic to nie dało. Pompa vacu mi zaczęła pluć olejem w przewody ( ale to bardzo małe śladowe ilości). Zmieniłem vacu i ta już nie pluje. Przewody od tego elektrozaworka przy turbo spinałem na krótko i też żadnej poprawy nie było. Niewiem jakie były kody błędów ale pokazało zawór od turbiny ( czay to ta puszka ? Jak ją zdemontować żeby ją sprawdzić??) Jak ruszałem tą dzwigienką od siłownika klapek zawirowań to elektrozaworek przy lampie pykał. EGR sprawdzałem jest sprawny. Także dmuchałem w tą rurkę od siłownika klapek i nie dało się w dmuchnąć. Ale jak ruszałem tą dzwigienką to już powietrze było można wtłoczyć. To bym chciał się dowiedzieć jak zdemontować i dokładnie sprawdzić tą gruszkę przy turbo.

Piotreq jakbym nie rozwiązał problemu to zająłbyś się tym po 1 lipca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór upustowy turbiny to jedna rzecz a elektrozawór wysterowujący to inna sprawa. Elektrozawór jest sterowany elektronicznie/elektrycznie przez ECU ale działa poprzez układ podciśnień i jest zasilany pompą VAC.

Podciśnienia to wspólny mechanizm, steruje także między innymi klimatyzacją (klimatronic).

Po podpięciu manometru powinno być podciśnienie o określonej wartości.

Jeśli tak jest to nie oznacza, że układ jest szczelny bo przy prawidłowo działającej pompie kiedy silnik jest obciążony pompa podciśnieniowa wytworzy żądaną "próżnię" tylko potrzebuje do tego więcej czasu niż zwykle. Można wpiąć "zassaną" gruszkę w układ i obserwować czy trzyma, w ten sposób będzie wiadomo czy układ jest szczelny.

Przejrzyj jeszcze raz wszystkie połączenia pod kątem załamań, przetarć, dotyczy to samych sztywnych wężyków jak i gumowych złączek, kolanek.

Ponadto nie ma opcji, że bez kodów błędów ktokolwiek powie Ci więcej, bo to o czym piszesz może być uszkodzone na 1 sposób (posciśnienia), na drugi sposób (elektryczna usterka zaworka podciśnień) albo na oba jednocześnie. Często bywa, że usterka jednego bądź dwóch elementów układu powoduje komplikacje zupełnie gdzie indziej i wtedy zaczynamy błądzić więc po to właśnie ECU wywala konkretne błędy by móc bezpiecznie diagnozować i usuwać usterkę.

Jeśli nie będziesz sobie dawał z tym rady to podjedź, owszem ale najpierw podepnij się jeszcze raz i spisz kody błędów, opis może być przy okazji przydatny.

Popatrz jeszcze raz na układ podciśnień...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ podciśnień sprawdzony i nie ma już w nim żadnej dziury. Zostaje mi już chyba tylko zawór upustowy turbiny sprawdzić. Podpowiedział byś jak go sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór WG powinien się ruszyć po uruchomieniu silnika.

Na sucho nie ma sensu go ciągać, jest sterowany mechanicznie (sprężyna) a w razie potrzeby domykany gdy ciśnienie z turbiny jest zbyt niskie bądź otwierany gdy ciśnienie jest zbyt duże (tu chodzi o bezpieczeństwo silnika).

Nie wiem czy da się na oko wyregulować ten zawór bo trzeba mieć olbrzymie doświadczenie i wprawę. Zawór jest częścią sprężarki i takie regulacje robi się na odpowiednim oprzyrządowaniu po demontażu turbiny a nie na samochodzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpalalam silnik to te cięgno zostaje wciągnięte ale można nim ruszać(a powinno być raczej sztywno zaciągnięte) Więc w takim razie co byś doradził żebym sprawdził. Tak jak pisałem wyżej wężyki wszystkie szczelne, vacum wymienione, elektrozaworek przy turbo sprawny, EGR sprawny. A jak sprawdzić jakimś domowym sposobem te elektrozaworki przy akumulatorze? Bo nie posiadam żadnego vakumetra. Wszystko zaczeło się dziać od momentu kiedy jeden z przewodów się przetarł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co ja miałem podobny problem no i w sumie nadal mam tylko rzadziej występuje. Wyczyściłem EGR, tzn. tego grzybka naciskałem dużo razy tak żeby syf wyleciał no i dzięki temu zapala się dużo rzadziej. Sprawdziłem sobie te wszystkie przewody od podciśnienia i zobaczyłem coś dziwnego. W jednym z kolanek tych gumowych miałem wsadzony metalowy klin który blokował przewód i myśle, może to jest przyczyna! Wyjąłem to i samochód nie wykrywał check engine ale jeździł bardzo mułowato. W DTI po lifcie masz chyba juz plastikowy EGR, niestety jest droższy, ale to może być jego wina, że samochód ma takiego muła i sie zapala ten check engine.

P.S. komputer czasami nie pokazuje błędu EGR

Edited by Czerwcu

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR mam metalowy. Także go czyściłem i sprawdzałem czy jest sprawny i jest OK. Pokazało błąd EGR ale to chyba tylko dlatego że był wyjmowany i czyszczony. Potrzebuję teraz tylko informacji co jeszcze mogę sprawdzić i jak sprawdzić elektrozaworki przy akumulatorze

Edited by <Lukasz>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedomkniety zawór WG -nie wyrzuca cheka-silnik tylko ma muła.

Po odpaleniu silnika musi wciagnąc cięgno na maksa- co oznacza zamkniecie zaworu upustowego spalin -a nie jak pisze Piotr że ma ruszyć i w zależności od wartości cisnienia doładowania domykac lub otwierac zawór upustowy-w VB 20DTI - tylko go otwiera po przekroczeniu wartości żądanej.

Natomiast uszkodzony EGR lub usterka w sterowaniu nim-wyrzuci cheka zawsze,

Jeśli wymieniałeś kolanko węzyk przy 3-niku pod pompa VAC przejrzyj dokładnie wężyki i prawidłowośc ich podpięcia do gniazd VAC i OUT elektozaworow sterujących EGR i klapkami -sprawdz też prawidlowośc podpięcia wtyczek do nich .

Schemat i porada foto dostępna na Forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drano co do podciśnień to wszyystko dobrze jest bo nic nie były z tym robione tylko wymieniony został przewód jeden i to wszystko. Co do zaworu WG to cięgno zostaje zaciągnięte ale można nim swobodnie ruszać. EGR sprawdziłem metodą że wcisnąłem grzybek do końca i zatkałem palcem ten króciec. Trzymając zatakny ten króciec puściłem grzybek ale on się nie cofnął. Dopiero cofnął się gdy zdjąłem palec z krócica. Więc EGR chyba sprawny. A Jak się wyjmię EGR do czyszczenia i a potem się go włózy i odpali auto to będzie check w pamięci komputera? Jeżeli szwankuje sterowanie EGR to i Zawór Wg będzie nie domknięty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omiń elektrozawór i podepnij podcisnienie od razu do puszki siłownika WG-sprawdz czy wciaga to ciegno i nadal mozna nim poruszać,- bo jesli tak -to podcisnienie jest - ale jednak kiepskie -lub membrama w silowniku WG jest peknięta.

Wakuometrem dla pewności powinenes sprawdzić jakie podcisnienie o jakiej wartości podchodzi pod elektrozawór WG - a jakie puszcza z OUT-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już omijałem na krótko i żadnej poprawy nie było. Wakuometra nie posiadam. Drogi jest zawór WG? i samemu raczej tego nie wymieni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłes pompę VAC - na fabrycznie nową? Mierzyłes podciśnienie? Bez tego możemy gdybac i błądzić w kółko.

Jeśli EGR lub jakikolwiek wężyk wyciągałes na zgaszonym silniku - to błędu to nie powoduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie mam błąd EGR. Czy to on może powodować spadek podciśnienia? A vacum da się sprawdzić bez wakuometru czy będe zmuszony zakupić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiesz... Błąd EGR to właśnie błąd W CAŁYM układzie podciśnienia - więc nie świadczy o usterce zaworu EGR ale o usterce czegokolwiek w całym układzie. Tylko wakuometr. Na allegro za 30zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłbyś mi podesłać link do takiego co się będzie nadawał do sprawdzenia całego układu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprubój na początek zamienić elektrozaworki te koło akumulatora miejscami, albo tylko wężyki te z out i wtyczki przełóż.. znajądz życie pomoże;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli z jednego elektrozaworka wyjąć przewód out i wpiąć go do drugiego elektrozaworka i na odwrót? I kostki przepiąć? Miałeś kolegą taką sytuację juz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba taką, ale u mnie obrotomierz i prędkościomierz nie działa to dokładnie obrotów Ci nie powiem... A co do podmiany to tak jak piszesz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Chodziło mu o podmiane elektrozaworu tego przy turbinie z tym od EGR. A drugi sposób to już robiłes - pominiecię elektrozaworu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba oddam w dobre ręce bo nie mam głowy już do tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...