Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
myssszka

vectra b 1.8 16V 2001 - brak mocy, szarpanie, kontrolka silnika zapalona

Recommended Posts

Panowie

jestem nowicjuszka i zakupilam niedawno vectrunie B 1.8 16V z 2001.+gaz

jak ja kupowalam jezdzila ok, zatankowalam sie w bydgoszczy i niestety zaczal sie koszmar.

auto w tym momencie jest po wymianie filtra paliwa (brudu bardzo duzo-a jest udokumentowana wymiana w zeszlym roku tego filtra), filtrow gazu, wymiana swiec, w tej chwili moje autko nie ma mocy i zapalila sie kontrolka silniczka. wczoraj wymienilam jej swiece i sie ta kontrolka nie palila, postala w garazu przez nocke i niestety dzis wsiadam a ona mi wykazuje.

Tak byla diagnozowana komputerowo i byl blad cos o cewce zaplonowej i dlatego wymienilam najpierw swiece.

pompa po wymianie filtra zaczela dziwnie buczec, tak jakby telefon na wibracji dzwonil. przeplyw przez filter paliwa jest bo sprawdzalam.

Autko na paliwie odpala od razu ale ma dziwne obroty, jak sie przelaczy na gaz to juz lepiej, ale jest mulowata. jak ruszy to powoli pozniej sie troche rozkreca ale jak ma juz od 60 wzwyz to drgawki ma przyszrpuje, nie bardzo ale jest to meczace, na benzynie jest gorzej, tam wogole nie ma sily jechac, zatrzymuje sie. jak juz jakims cudem poleci to jak jade ze stala predkoscia to zaczyna sama zwalniac.

Nie wiem co mam jeszcze robic, jestem zalamana, chcialam kupic autko ktore mi sie podobalo i ktore lubie, poprzednie jakie mialam to A vectrunia i chcialam isc tak pokolei az do Insigni, a tu masz.

Moze cos poradzicie co jeszcze wymienic zeby juz bylo ok.

czekam na porade, bede wdzieczna niezmiernie. Ania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro była bryka podpięta bryka pod komputer, i wskazało na cewkę zapłonową to znaczy że ona jest do wymiany. W zeszłym roku też miałem taka akcje że jeździłem sobie normalnie, zjechałem na stację zatankowałem paliwo na stacji.Odpalam brykę i pojawiły się problemy o których piszesz-kopanie,szarpanie, brak mocy. Najpierw chciałem wypalić to paliwo zwalając na nie, ale nie pomogło. Potem poszły wszystkie filtry ale podmiana na inną cewkę wskazała winowajcę. Więc najprościej byłoby dorwać kogoś by podmienić na chwilę cewkę zanim będziesz sypać kasą dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapytaj w oddziale łódzkim, czy nie zechciałby ktoś "wypożyczyć" Ci na chwilę cewki ze swojego silnika 1.8 i sprawdzić jak będzie się zachowywać wtedy auto(myślę, że ktoś pomoże) tak jak kolega wyżej napisał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj założyłam nową cewkę i powiem ze na postoju ladnie wchodzi na obroty delikatnie gaz i jest supcio. ale jak tylko ruszylam to jakby stracil te moc.

narazie zatankowalam wiecej paliwka i pomecze ja moze na paliwku i zobaczymy.

ale cos mi sie wydaje ze pompka paliwa nie ma sily przepluc paliwo przez filter.

bledow nie ma, kontrolka sie nie pali. no nic jutro ze znajomym mechanikiem wsiadziemy i sie podlaczy pod kompa i pojezdzimy moze wyjdzie co jest nie tak.

Fajnie ze jest to forum, czlowiek moze bardzo duzo dowiedziec sie o aucie i uzyskac pomoc. Wielgachne Dziekusy dla wszystkich i oczywiscie bede pisac co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest prokop184

ja też tak miałem i okazało się iż było coś nie tak z komputerem, pojechałem do elektro-mechanika i po kłopocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj mnie podpieli i wyszlo ze przeplywomierz ma blad, sonda glupieje bo tak jakby przeplywomierz byl ciagle otwarty i wpuszczal za duzo powietrza

jutro sie wszystko okaze. dobrze ze to warsztat sprawdzony to mi przejrza i serio nie mam tak drogo, no i mam nadzieje ze sie uporaja i bedzie wkoncu moja wikusia miala te swoje koniki co powinna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeszcze sie odezwe

dzisiaj założyli mi nową sonde lambda i przyznam ze od razu inna jazda, jeszcze ma swoje przyszarpy ale jest niebo lepiej

kazali mi pojezdzic na benzynie zeby sonda sie unormowala czy cos.

myslicie ze to koniec juz moich zmagan z szarpiacym silnikiem?

a co do komputera to mowil ze chyba ktos kiedys przy nim grzebal, no ja tego nie wiem bo auto mam od poltora miesiaca

ale sie dowiem:P

no to sie nacieszylam, znowu problem wraca, z tym ze gasnie auto.

moze znacie jakiegos dobrego elektromechanika blisko lodzi bo ja juz mam dosyc

Jakby co wymieniona sonda lambda i jest ok:)

wiem tylko ze wtrysk minimalnie zalewa ale go przepala i jedzie.

dziekuje wszystkim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

jak autko gaśnie ??

jak jest juz rozgrzany ?

jak tak to sprawdz kolego Komputer ECU

ja ostatnio wyieniałem mialem podobny prolem i tel mase błędów które nie istaniły

teraz mam problem z poszarpywaniem

jutro zmiana świec jak nie to cefka mi została reszta wszystko wyczyszczone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

a sprawdz dolot czy jest szczelny nieraz jak jest dziura to sąda głupieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekrut

na daty patrz !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam problem z moją Vectrą,1.8 96r 16V od jakiegoś czasu zaczeła szarpac na bezynie. Auto ma instalacje gazową ,sekfencje, nie było z nia problemu. Samochod był podpiety pod komputer i podobno nie ma żadnych problemow,troche cos szaleje sonda lamda ale czy to moze byc to???. Pan fachowiec powiedział że to raczej usterka mechaniczna.Wymieniliśmy wszystkie filtry i świece nie wiemy już co dalej robic.....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sekfencję powiadasz...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Szarpie w czasie jazdy, czy tylko na luzie ? Trzęsie obrotami w przedziale 400-800 ? Reaguje na pedał gazu liniowo czy z opóźnieniem ?

Opisz szczegółowo problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, posiadam Vectre B z 99r. po lifcie i mam problem. Co jakiś czas gdy odpalę auto słychać głośny dźwięk spod silnika i auto za każdym razem gdy ruszam wchodzi na 200 obrotów i nie ma mocy i tak na każdym biegu przez jakiś czas, po chwili auto jakby dostawało dużą dawkę paliwa i auto dostaje mocy. Gdy chcę ruszyć szybciej auto jakby nie miało mocy. Proszę o podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...