Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest caliber_mk

Wentylator chłodnicy chodzi cały czas

Recommended Posts

Guest caliber_mk

Witam.

Na dzień dobry przestroga - nie pożyczajcie nikomu swoich samochodów - moim szwagierka wjechała do stawu (właściwie sam wjechał, ale jak się na górce zostawia auto bez ręcznego albo chociaż biegu, a na przeciwko jest staw to tak się to kończy)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. I od tego zdarzenia zaczęły się kłopoty... Silnik osuszony, filtry i olej zmieniony jeszcze przed odpaleniem, ale coś się stało z wentylatorem od chłodnicy....

Wentylator chodzi cały czas, rano po całej nocy wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon i już się kręci i tak cały czas, zatrzymuje się tylko po wyłączeniu silnika.... Dodam, że mam wersję bez klimatyzacji.

Domyślam się że pewnie jakiś czujnik albo termowłącznik zamókł w czasie kąpieli, ale nie wiem który ani gdzie go szukać, chyba że ktoś ma lepszy pomysł co to może być.

Proszę o podpowiedzi i najlepiej jakiś schemat, który czujnik jest od czego.

Pozdrawiam.

Edited by caliber_mk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termowłącznik znajduje się w prawej części chłodnicy (pod prawą lampą). Dochodzą do niego 2 kable, wypnij kostkę i sprawdź czy przestanie chodzić. Psiknij sprayem typu: wd-40, wepnij spowrotem i zobacz co się będzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest caliber_mk

Po odłączeniu termowłącznika wentylator wyłączył się, jednak nawet po użyciu wd40 i po ponownym podłączeniu nic się nie zmieniło, chyba trzeba będzie zainwestować w nowy termowłącznik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Moja historia bardzo podobna, ostatni dzien jeżdziłem w bardzo dżdżysty dzień, a mianowicie było gradobicie i liczne opady deszczu. Nie ukrywam ze wilokrotnie wjechałem w kałuże z woda Vectra B 2.0 DTI rok 99, jednakże jedna znich była naprawde duza,a mianowicie przejechałem ja na 1 szym biegu aby tylko koła sie kręciły, bo wody było na wysokość koła. Po przejchaniu w/w kałuży, odstawiłem auto na parkingu bez jakichkolwiek podejrzeń. Brak wyświetlania jakichkolwiek komunikatów na desce rozdzzielczej. Dnia następnego, po przekreceniukluczyka - rozładowany akumulator - brak mozliwosci uruchomienia silnika. Po uruchomieniu z bolem w sercu na pych, silnik uruchomiony....jednakże po przyjechaniu około 2 km i zaprkowaniu auta, zauwazyłem ciągłą pracę wiatraka klimatyzacji(taki mały wiatrak z przodu), ktory wyłącza sie dopiero po wyciągnięciu przekaznika R60(mała skrzyneczka przed filtrem powietrza). Gdy ponownie włoże w/w przekaznik natychmiast uruchamia sie wiatrak - niezależnie czy silnik uruchomiony czy nie uruchomiony w/w wiatrak pracuje non stop. Co może być przyczyną w/w stanu rzeczy i gdzie szukać usterki?

Dodaje że auto posiada climatronic.

Edited by titek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejm na próbę wtyczkę z czujnika S65. Czy wentylator się wyłączy.

Przy silniku DTI czujnik jest na dole pod akumulatorem. W tym temacie są zdjęcia:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, problem z ciągle działajacym wiatrakiem rozwiazany, a mianowicie zamoczeniu w tamten dżdżysty dzien uległa skrzynka, taka mała co powinna byc zamontowana na stałe przy puszcze filtra powietrza, a nie była, tylko luźno zwisała w komorze silnika. Po jej zlokalizowaniu, otwarciu zauwazyłem, że znajdujący sie tam przekażnik w obudowie koloru czarnego jest mokry. Wyciągnołem go, zdjołem czarną plastykowa jego obudowe, i zauwazyłem że styki i elemnty przekaźnika sa pokryte rudym nalotem - rdzą. Po jego oczyszczeniu i zamontowaniu - problem zniknął. Wymieniłem na nowy i od tamtego czasu problem ustąpił. W dlaszej kolejnosci zabezpieczyłem skrzynke z bezpiecznikami i przekaźnikami mocując ja trwale w miejscu jej przeznaczenia, tj. przy puszcze filtra powietrza. Teraz mam inny problem - odpowietrzanie układu paliwowego, ale to juz inny temat. Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...