Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Tadekmaj

Migająca dioda Led - imitacja alarmu.

Recommended Posts

Guest Tadekmaj

Może ktoś wie, jak podłaczyć taki wynalazek, aby działał tylko po wyłaczeniu zapłonu. W opisie jest napisane ze jeden z przewodów jest plusowy a drugi trzeba wpiąć w zapłon. Tylko gdzie - przy stacyjce. Proszę o poradę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie ! Plus po zapłonie ( po stacyjce ) jest na czarnym przewodzie, łatwo to sprawdzić. Najłatwiej jest "pobrać" taki plus z kostki radia ISO, tam jest na bank plus po zapłonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tylko o ile mnie pamięć nie myli po zapłonie ozncza że będzie świecić kiedy kluczyk w stacyjce będzie w pozycji zapłon. A tu potrzeba że wtedy nie świeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawa jest prosta - plus na diodę daje przewód opisany jako "plusowy" , a masę dostaje dopiero, gdy wyłączamy zapłon. Stąd właśnie musisz znaleźć miejsce, gdzie w stacyjce jest masa dopiero po wyłączeniu zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie znajdzie, bo nie ma takiego miejsca. Stacyjka rozdziela +12V a nie masę.

Układ, o którym pisze autor tematu musi mieć zasilanie (a więc i masę) podpięte na stałe, a sygnał zapłonu jest traktowany jako czujnik informujący o położeniu kluczyka.

Sygnał ten jest dostępny, jak pisał @Pawełek ze Żnina, na czarnym przewodzie od stacyjki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo łatwo zrobić. Wystarczy nabyć przekaźnik zwierno/rozwierny. Koszt ok 4-5 zł. Na wyjściach gdy nie ma zapłonu dać zwierne styki a gdy pojawi się plus po kluczyku - rozwierne. Temat dość banalny. Opis poniżej

30 - zasilanie +12V (czerwony)

85 - masa auta (brązowy) (dioda również)

86 - + 12V

87 - NO (normalnie otwarty)

87a - NC (normalnie zamknięty)

Niestety nie mogę zamieścić schematu - ograniczenia

Edited by Pawełek ze Żnina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tadekmaj

Panowie - działa. Zrobiłem tak jak napisał Pawełek. Teraz już mogę spać spokjnie, że nikt mi nie dmuchnie to luksusowe auto. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna ktoś inny sposób jeszcze???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znam - +12V do przewodu czerwonego (gdzie jest stale +12V) a drugi przewod do przewodu czarnego (tam gdzie jest +12V po wlaczeniu stacyjki). Powinno dzialac. Mase podaja odbiorniki, ktore sa zasilane po wlaczeniu zaplonu (same staja sie obwodem do masy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co Ty gadasz... mam migająca diodę co ma dwie nóżki + i - bym musiał poszukać + 12v ale tam gdzie jest stałe a znika po zapłonie i uruchomieniu silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Janus dobrze pisze tylko musisz mieć taką diode ja kupiłem na allegro za 12pln. z wys.i działa prąd wziołem z bezpieczników więc nic nie trzeba przerabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam diode na 12v RGB bede musiał poszukać na stacyjce plusa przerwanego po zapłonie staego na postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest taki kabel wyprowadzony ze stacyjki - jest wykorzystywany tylko przez radio i swiatla obrysowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź probówke i sprawdz w bezpiecznikach jeden stały plus a drugi plus który pojawia się po zapłoinie najprosciej i wszystko na wierzchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie prościej podpiąć stały plus i sterować masą tak jak napisał Janus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale właśnie nie rozumiem jego pomysłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby podpiąć telewizor do gniazdka nie musisz rozumieć jak działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po prostu podepnij anodę do stałego plusa, a katodę do plusa po zapłonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwa plusy i ma działać... no niewiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego: dwa plusy przy wlaczonym zaplonie, oznacza brak napiecia na nozkach diody - dioda nie swieci, i tak ma byc :-). Po wylaczeniu stacyjki masz z jednej strony staly plus, z drugiej brak napiecia +12V za to cala mase urzadzen (np przekazniki z cewkami o R=50-70ohm), ktore zwieraja druga nozke diody do masy. Teraz rozumiesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a no teraz bardziej kumam .... ale przekaźnik trzeba kupic ... masz jaki schemat do tego? co i jak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy ja pisalem cos o jakims przekazniku? Kupujesz zwykla mrugajaca diode na +12V (tzw. imitacja alarmu samochodowego) i wlaczasz tak jak napisalem - powinno dzialac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja nie wiem o co już chodzi...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:"> :help:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:"> :help:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:"> :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrz mój poprzedni post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ na jedna + na druga i ma działać tyle rozumiem

Dziś cały dzień myślałem o tm i ch chodzi o to jak dam na jedną nóżkę plusowa stały + to na druga daje plus po zapłonie a jak wyjmę kluczyk plus znika i będzie tam masa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robisz postępy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po wyjęciu kluczyka plus po zapłonie będzie ściągnięty do masy przez cewki przekaźników które masz w samochodzie zasilane z plusa po zapłonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...