Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kubek7887

Wysoka temperatura

Recommended Posts

Witam!

Mam problem z temperaturą , mianowicie jadąc normalna prędkością 90km/h zauważyłem że temperatura rośnie powyżej 90 stopni a gdy włączam ogrzewanie to spada.

Czy to jest normalne ?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdybys chwilke poczytal na forum i pomyslal logicznie

to bys nie pytal

zawsze temperatura opada jak sie wlacza ogrzewanie kabiny

dlaczego ??

wlaczajac ogrzewanie otwierasz zawor nagrzewnicy

i cieplo ucieka z silnika do nagrzewnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak , ale chodzi o to , że jak nie włączę ogrzewania to temperatura ciągle rośnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciągle rośnie? tzn do ilu stopni? mi osttanio jak jechałem w trasie przy temp. zew. 35 stopni i predkosci 120-140 to wskazowka utrzymywała się miedzy 95-100 stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie tak ok 95 stopni bo potem wlaczalem ogrzewanie zeby troche zbic , a za tydzien jade w trasę i przydaloby sie to zrobic chyba ze to normalne , dodam rowniez ze pogoda deszczowa ok 15 stopni na dworzu jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągnij termostat i zobacz jak się będzie zachowywać temperatura

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie w piątek jadę w dłuższą trasę , dlatego pytam się jak to jest żeby nie było niespodzianki po drodzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, troche odświeżę temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Mam problem ponieważ przy jeździe nie zależnie od prędkości temperatura silnika nie przekracza 80C. Czy to jest normalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jest to normalne...walniety termostat

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha rozumiem ... ale grzeje normalnie klima działa więc chyba nie rozumiem ;p Sprawdzę jutro co i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuję za odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo termostat masz cały czas otwarty i silnik jest nie dogrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale silniki diesla tak maja już miałem dwa diesle i każdy dochodził do 80c , ja mam taki problem mam x20xev nawet na wyciągniętym termostacie miałem temperaturę 90c z załorzonym termostatem tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z innej beczki. Czytałem już wiele razy posty dotyczące temp silnika, przeważnie dominuje jej optymalny zakres w granicach 85-90 stopni. W moim przypadku 90 stopni wydusiłem dzisiaj po raz pierwszy od ponad 2 lat jazdy vectra. Mało tego - mogłem nawet posłuchać wiatraka na chłodnicy po zgaszeniu silnika, fakt że upał był straszny + włączona klimatyzacja. Termostat był sprawdzany 2 razy (jest ok),także 90 st dla mojej vectry to mission impossible:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że odkąd jeżdżę z klimą do także 90 stopni nawet w mieście to maks. Przy wyłączonym klimatroniku w mieście 92 - wentylator, nie przekraczał 92

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy czujniki są sprawne, sprawdzane były?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w moim przypadku termostat sprawdzany, wiatraki też zgodnie z poradą Tasiola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam również nieco inne pytanie aczkolwiek związane również z chłodzeniem... Konkretnie, dłuższy czas temu strzeliła mi chłodnica, poszła do wymiany w piątek, w poniedziałek byłem w trasie rzędu 35km w jedną stronę... Na miejscu zauważyłem na parkingu plamę pod autem, aczkolwiek byłą na tyle rozciągnięta że nierozsądnie założyłem iż to nie mój... W drodze powrotnej chwycił mnie lekki korek, i po kilku minutach stania temperatura pod 100, a spod maski dym... Ciekło z okolic lewej strony silnika od frontu patrząc, jakby pompa, dokładnie się niestety nie przyjrzałem, tylko wody dolać, lekko schłodzić, i do domu... Na drugi dzień znów do mechanika, auto stało dobre 4 godziny na chodzie i ani kropli... Po wymianie chłodnicy układ został odpowietrzony, wszystko sprawdzone... Wie ktoś może co to mogło być, i czy mogę nim gdzieś pojechać...? Dodam jeszcze że w drodze powrotnej osiągałem dosyć wysokie prędkości, rzędu 180km/h...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otóż to. Takim autkiem to spokojnie 140, 180 to raz osiągnąłem. Na autostradzie 200 było, ale też raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Podepnę się trochę pod temat gdyż zauważyłem dzisiaj, że podczas jazdy przy włączonej klimatyzacji w mieście złapał mi około 95st. Po zatrzymaniu na pracującym silniku zauważyłem, że wentylator od chłodnicy płynu nie pracuje natomiast wetnylator od klimy działa. Po zgaszeniu silnika wentylator od chłodnicy płynu zaczyna pracować na pierwszym biegu:/ Czy to normalne???

Kiedy jeżdżę bez klimy wszystko wygląda ok. Temperatury wyższej niż 92st. nie złapie i nawet w korku wentylator schłodzi płyn do okolo89st.

Natomiast na klimie to takie anomalia jak wyżej opisałem.

Jeszcze takiej temp. nigdy nie złapał tzn tych 95st. i teraz zastanawiam się czy włączenie klimatyzacji nie powoduje jakiegoś problemu z tym drugim wentylatorem od płynu chłodzącego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez względu na to, czy klima jest włączona czy nie, wentylatory mają pracować razem.

Tu Masz wszystko wyjaśnione. Zrób testy.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby działają. Kiedy odpalam samochód i włączam klimę to oba wentylatory od razu zaczynaja pracować. Nawet na zimnym silniku. Tylko jak wyżej opisałem kiedy na mieście złapał temp. około 95/96 st. podjechałem pod blok otwieram machę żeby popatrzeć co się dzieje a tam went. od klimy pracuje normalnie a ten od płynu chłodzącego stoi. Gaszę silnik i ten went. od płynu zaczyna pracować na pierwszym biegu.

Troche mnie to martwi bo nie wiem co by się działo jeżeli dłużej postałbym w korkach?

Czy wkońcu by się załączył i schłodził czy nie i temp. skoczyła do 100?

Dzięki Tasiol za linka. Sprubuję go rozkminić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzesiek25ostr

Witam dziś jak wracałem z pracy przeciągnołem moja Vici na 4 biegu przy wyprzedzieniu 3 tirów miałem około 140-150 km\h złapało mi temperature wody powyżej 100stopni i wyrzuciło mi płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego może mi ktoś pomóc jaka może być przyczyna przy delikatnej jeżdzie do 100 km|h temperatura jest w normie dochodzi do 92 stopni i spada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 100 km/h temp winna być 90 stopni i nie więcej moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest grzesiek25ostr

Nie bardzo mi pomogłeś kolego ale mniej więcej wiem co jest grane,termostat się zawiesił i nie było obiegu wody i dla tego wywaliło płyn przez zbiorniczek wyrównawczy jutro jade do mechanika aby potwierdzić tą usterke pozdrawiam

witam byłem dziś u mechanika i jednak wydmuchało uszczelke pod głowicą koszt to 800 zł.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogo, u mnie wyszło 600

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...