Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adam100194

Turbo ginie w okolicy 120km/h

Recommended Posts

Na początku chciał bym się ze wszystkimi przewitać - jest to mój pierwszy post na tym forum.

Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry B 2.0 DTi 2000r. Od kupna miałem z nia problemy z turbem. Na początku po każdej zmianie biegów - wymieniłem złączki tych rurek podciśnienia i było ok. Potem wogóle turba nie było zamieniłem elektrozaworek od turbiny z tym od klapek zawirowań i myślałem że będzie dobrze, ale tak nie jest.

Problem:

Na ciepłym silniku na 4 lub 5 przy przyśpieszaniu (od ok. 120km/h) pojawia się check engine i nie ma mocy. Auto nie kopci. Dodam, że jak dzisiaj wracałem ze szkoły (zimny silnik) to rozpędziłem go do ok. 180 i problemu nie było...

Egr wyczyściłem, przepływomierz też, ale nie pomogło. Czy to wina tego elektrozaworka od klapek? (wątpię).

Wiem że powinienem podpiąć się pod kompa, ale najbliższy 35km ode mnie i nie bardzo chce mi się jechać..

Czytałem podobne tematy, ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem... Czy miał ktoś podobny problem i udało mu się go samodzielnie rozwiązać?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_help.gif" alt=":help:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To mimo wszystko będzie najlepsze rozwiązanie.

Poza tym wakuometr w dłoń i do dzieła. Musisz najpierw wykluczyc padającą pompę VAC a potem stopniowo reszte: nieszczelność, wadliwe działanie EGRa i klapek i samych elektrozaworów (podejrzewam, że tu jest problem z tym przy turbinie bo z reguły przy tej prędkości turbo przeładowuje i wtedy elektrozaworek przy turbo puszcza podciśnienie do zaworu WG)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozpędzałem go tak tylko raz w celach diagnostycznych;)

A jak sprawdzić EGR i elektozaworki? Egr trzyma podciśnienie bo po wepchnięciu tej membrany i zatkaniu wlotu powietrza nie cofa się on... Pompa Vac podciśnienie wytwarza bo ogólnie reszta działa... A czy to możliwe że to ten elektrozaworek co go wziąłem od klapek do turbo też jest zły? (taki pech;p)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chek-prawdopodobnie-informuje o przeładowaniu.

Podpięcie pod kompa-wydaje się najlepszym rozwiazaniem,ale na Twoim miejscu sprawdziłbym poprawność wpięcia węzyków pociśnienia w gniazdach VAC i OUT w elektrozaworze sterujacym WG- który wysterowany czujnikiem cisnienia doładowania -zamyka podciśnienie na siłownik WG .

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR dobrze sprawdziłeś - powinien być OK.

Please login or register to see this quote.

Tu sobie chyba sam odpowiedziałeś. Ale jak byś poszukał w dziale VB-diesel to było wszystko na ten temat już pisane - sam pisałem w wielu tematach bo rozgryzłem ten temat na drobne kawałki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączenia tych wężyków sprawdziłem i są ok. Dziwi mnie tylko to że na zimnym silniku jest dobrze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam bardzo podobny problem. Działo się tak jakoś przez zimą i teraz wróciło. Przy 100-110 km/h zapala się check i spada moc. Po ponownym uruchomieniu auta wszystko jest ok, jak się nie przekroczy znowu 100 - 110 km/h. Nie wiem czy u mnie jest różnica pomiędzy ciepłym a zimnym silnikiem, bo raczej nie zdarza mi się przekraczać 100 km/h na zimnym. Pomocy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz działanie elektrozaworu od turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym że działania tego elektrozaworu nie da się sprawdzić..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to się nie da?? Możesz sprawdzić czy jest sprawny poprzez ominięcie niego.

Edited by berti666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lub podmiane. Najlepiej poczytaj tematy o podciśnieniu. Bo wszystko już było tysiąc razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale omijając ten od sterowania turbiną można przeładować silnik..

A ja go i tak zaminiłem z tym od klapek bo mi wcześniej turbo nie działało wogóle a teraz po przekroczeniu ok. 130km/h

Edited by Adam100194

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko w granicach rozsadku przeciez nic nie przeladujesz

Edited by berti666

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mogę go odłączyć omijając i rozpędzić do tych 150 i nic się nie stanie?

Edited by Adam100194

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przekraczaj 3.5tys obr i będzie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym że obrotomierz i prędkościomierz mi nie działają..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To napraw najpierw ta usterke potem zajmij sie druga. Zreszta spr i tak mozesz przejechac sie normalnie i tak bedzie czuc roznice jesl zawor jest winowajca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryb awaryjny (czyli przeładowanie) będzie w granicach około 110 - 130km/h czyli tak jak masz w temacie.

Poza tym nic się nie stanie jeśli włączy się tryb awaryjny - silnik sie nie rozleci przecież :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz bo widzę że się zaczynamy gubić... U mnie turbo działa tylko przełącza go w tryb awaryjny przy tych 120km/h

Please login or register to see this quote.

no wiem... ale wejdzie w tryb awaryjny a to jest problemem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryb awaryjny to tryb awaryjny-a spowodowany moze byc roznymi przyczynami.

W Twoim przypadku Adamie tryb awaryjny spowodowany jest przeladowaniem -czyli elektrozawór sterujący WG po odpaleniu silnika działa poprawnie natomiast przy predkości 120-130 km /h na 3 lub 4 nie odcina podciśnienia na siłownik WG.

Przypuszczam że po wygaszeniu silnika -chek a tym samym tryb awaryjny znika ,aż do ponownwgo przeladowania .

Przed wymianą elektrozaworu na nowy lub sprawny uzywany-sprawdż czy czasem nie masz zabrudzonego błotem dolnego filtra przy tym obecnie załozonym elektrozaworze-sprobuj go ewentualnie przeczyscic -sprawdz czy w węzyku nie ma oleju.

każde takie zanieczyszczenie powoduje zwłoke w zadziałaniu elektrozaworka -i stąd od razu tryb awaryjny.

Sztuczkę z ominięciem elektrozaworu i podłaczenie podciśnienia bezpośrednio do siłownika WG-stosuje się gdy -siłownik cięgna nie wciąga lub wciaga je częsciowo.

Odradzam stanowczo Tobie -takiego testu w Twoim przypadku

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki drano, spróbóje coś z nim zrobić... jutro jeszcze napisze..

Problem chyba rozwiązany.. Przeczyściłem wszystkie elektrozaworki i jest ok.

Edited by Adam100194

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego możesz napisać które elektrozaworki ( jakieś foto z zaznaczinymi ) i jak się je czyści? Nigdy tego nie robiłem, a mamy podobny problem.

Czy takie objamy mogą być spowodowane zabrudzonym/uszkodzonym przepływomierzem? Tak słyszałem od jednego mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

tu masz zdjecia elektrozaworków albo po przewodach o których jest tam mowa znajdziesz /1 post/

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ciągnął się dalej, przeczyszczenie elekrozaworków nie przyniosło wtedy jednak zamierzonego efektu, (zbieg okoliczności przy jeździe próbnej że błąd się nie zapalił..)

Ale teraz w końcu się udało, po wymianie przepływomierza na nowy oryginalny Bosha za 285zł brutto w końcu problem z głowy. Dodam że czyszczenie starego nie pomagało. Vercia do tych magicznych 120km/h też jechała normalnie więc dziwne że uszkodzona była przepływka. Myślę że rada ta pozwoli nie jednej osobie w końcu spokojnie zasnąć, choć z drugiej strony prawie 300zł posżło... Błędu nie trzeba kasować po wymianie, niech nikt nie da się naciągać na dodatkowe koszta. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...