Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kabat73

Dawki korekcyjne podczas wypalania DPF-a

Recommended Posts

Temat agresywnych drgań nadwozia podczas wypalania filtra DPF został ogarnięty i przyczyną jego są dawki korekcyjne na poszczególnych cylindrach:

1 i 2 - poniżej +/- 0,3mg/cykl

3 - -5,3mg/cykl

4 - +5,3mg/cykl

Podczas normalnej jazdy (bez wypalania) dawki mieszczą się w normie (max. +/- 0,3 do 0,5). Wtyczki na wtryskiwaczach są nowego typu, połączenia przelutowane, żadnych błędów po podłączeniu do OP-COM-a. Serwis zajmujący się regeneracją wtryskiwaczy twierdzi, że raczej wtryskiwacze są jeszcze dobre skoro przy normalnej jeździe (bez wypalania filtra) dawki są w porządku. Co o tym myślicie? Wyrzucenie DPF-a to już ostateczność, jak mi ręce opadną (póki co temat jeszcze nie wyczerpany). Przebieg 238 000km. Silnik Z19DTH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to wina softu kompa.. wkońcu to on steruje wtryskiwaczami, a skoro zapierają się że wtryski ok to tu by można było poszukać przyczyny. Ale to tylko takie moje spekulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślałem, tylko dlaczego przez 2 lata było wszystko idealnie, nic nie szarpało (ok. 25 regeneracji filtra). Kiedyś wypalał do 6-8%, teraz nie potrafi zejść poniżej 16%. Problem pojawił się 3 miesiące temu (3 regeneracje wcześniej). Nic nie zmieniałem w oprogramowaniu, myślałem o resecie ecu, ale to chyba nie ma sensu, bo on i tak się adoptuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, a podczas "normalnej jazdy" i ..... wciśniętym pedale gazu do podłogi nie zaobserwowałeś drgań ?

Ja mam VC bez PDF ale miałem taką sytuację jak wyżej piszę i po wymianie wtryskiwacza, który miał najwiekszą ujemną dawkę korekcyjną (-1.2 na jałowych obrotach) mogę kręcić silnik w całym zakresie obrotów z "nogą w podłodzie" i żadnych drgań.

Jeżeli chodzi o ilość paliwa dawkowanego to w pewnym przybliżeniu "noga w podłodze" = wypalanie dpf-a ?

A jakbyś 3 wtrysk podmienił ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutnie żadnych drgań nie ma przy takiej jeździe (bardzo rzadko uskutecznianej). Jak w czasie wypalania wyłączyłem bieg przy prędkości ok. 80km/h i przegazowałem ostro przez chwilę to drgań absolutnie nie było.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może ten 3 wtrysk , jezeli masz mozliwość, podmień na próbe ?

Jeżel chodzi o noge w podłodze to silniki lubią od czasu do czasu pokręcić się na maxa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc o podmianie (te wtryski mają jakieś numery podobno). Silniki może czasem to lubią wyższe obroty (niekoniecznie max), ale sprężarka chyba już mniej (szczególnie przy tym przebiegu), niestety trochę puszcza olej, który wychodzi uszczelnieniem przy 3 klapie wirowej w kolektorze. A może to powoduje zmniejszenie dawki paliwa na ten właśnie cylinder i wzrost na sąsiednim (taki dziwny zbieg okoliczności) w czasie regeneracji filtra? Przy max obrotach nie masz dodatkowych dawek paliwa w celu podwyższenia temperatury spalin jak to ma miejsce podczas wypalania DPF-a i takie porównanie może nic nie dać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam doszedłeś do tego , że to wtryski odpowiadają za drgania …..

Oczywiście op-com jest niezbędny, wymiana wtrysku, wpisanie nowego numeru i może coś więcej dowiesz się o swoim silniku przy następnym wypalaniu dpr-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiałem się jeszcze nad nowymi wtyczkami na 3 i 4 wtryskiwacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się do temau, Alfa 159 1,9 JTDm ten sam problem. Jak już pisałem w innym wątku mam dziwne telepanie, szarpanie nadwoziem podczas wypalania DPFa. Pojawiło się to 3 lata temu i jest dotychczas. Wszystko co było można wyczyszczone (no może oprócz overboosta), EGR nowy (padł elektromagnes), zero poprawy. Co więcej ta telepka występuje wyłącznie w "ciepłych miesiącach" tj. od kwietnia do października. W zimę wszystko jest w porządku. Podczas normalnej jazdy poza wypalaniem wszystko gra. Przebieg jak na rocznik mam znikomy - 45 tys.km. Sądzę, że to nie wtryski, ani nie soft, skoro poza wypalaniem DPF i gdy na dworzu jest chłodniej wszystko OKI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będziemy walczyć wspólnie. Jak coś wymyślę to napiszę na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia teraz dpf. wypala mi sie co 200 km ;/. co sie dzieje nie dlugo buda sama pojedzie przez te drgania;/. na dodatek op coma nie moge odpalic ;/. kur;/. mac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że możesz mieć problemy z lejącym wtryskiwaczem (wtryskiwaczami) i to powoduje jego szybkie zapychanie. Jakie paliwo tankujesz i czy jeździsz tylko na krótkich odcinkach? Jakie masz dawki korekcyjne w trakcie wypalania i po wypaleniu? Te drgania na pewno źle wpływają na dwumasę, więc trzeba uważać, żeby to za niedługo za drogo nie kosztowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, TIS mówi jasno w jakich warunkach sprawdza się dawki korekcyjne a wy chyba chcecie znaleźć problem macie narzędzie tylko nie potraficie go używać i zapędzacie się w ślepy zaułek. Dawki korekcyjne służą do wyważania cylindrów w czasie pracy, ich sprawdzenia dokonujemy na wolnych obrotach bez jakichkolwiek obciążeń ponieważ to wtedy powinny być wzorcowe, w innych warunkach jak np przyspieszanie pod obiążeniem czy też wypalanie DPFa mogą się zmieniać dowolnie nie muszą być non stop wzorcowe jak by miały takie być to ich sens byłby żaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co piszesz, rzeczywiście ma sens. Powiedz mi, czy dawki korekcyjne na włączonych światłach do jazdy dziennej (2x35W - xenony) będą się mocno różnić od tych bez włączonych świateł (nie chce przeprogramowywać w celu wyłączenia na sam pomiar)? W przypadku załączenia klimy różnica jest spora. Czy dawki korekcyjne podczas wypalania mają swoje limity? Pytam, bo OP-COM pokazuje w zakresie +/-5,3, a poza zakresem nic się nie zmienia, a błędu nie ma w ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że same światła ogromnej różnicy nie zrobią, a dla przypomnienia w silnikach 150KM dopuszczalne odchylenia w wymaganych przez instukcję warunkach wynoszą +/- 0,6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jabolkg, masz pomysł co może być powodem szarpania przy wypalaniu dpf-a, jeśli nie wtryski i to co było opisane wcześniej? Myślisz że dawki korekcyjne -5,3 i +5,3 na sąsiednich cylindrach nie spowodują szarpania silnikiem bez ujawnienia błędu w ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bym miał pomysł to bym się odezwał wcześniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> W życiu takiego telepania nie widziałem i sam jestem ciekawy jak to wygląda w realu więc i nie chcę się wypowiadać.

Jak podejrzewasz wtryski to wyjeździj paliwo prawie do końca zatankuj za jakieś 50zł wlej ze 2-3 środki do czyszczenia wtrysków i przegoń ostro samochód, jak winne są wtryski i nawet są zajechane to powinno je chociaż trochę przetrzepać i dawki oraz telepanie powinno się trochę zmniejszyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem różne opinie o tych środkach do czyszczenia wtrysków - jednym pomogło, a innym zaszkodziło. Jak nie wypala się dpf, to silnik chodzi super pod każdym względem, więc boję się przedobrzyć. W końcu dawki korekcyjne są w normie na jałowym. Za dużo miałem ostatnio wydatków z samochodem, żeby jeszcze brać się za wtryski, ale jak mnie coś bardziej przekona, to dam je sprawdzić na stole. Dzięki za podpowiedzi.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam mam swoje zdanie na temat tego typu środków poparte własnymi doświadczeniami. W styczniu kupiłem dla żony KIA Sorento 2,5 na common railu, coś poszarpywała i tak sobie paliła, zalałem jakieś 10 litrów plus dwa syropki i poleciałem na przedmuchanie, po jakiejś godzinie auto zaczęło jeździć jak nówka i ma tak do dziś. Wczoraj pod Szczecinem moja VC też coś zaczynała kichać akurat była końcówka paliwa zalałem do pełna, dwa syropki bo już dawno nie podlewałem, przejazd po S3 do Gorzowa na obrotach powyżej 3tys i dalsza droga ponad 300km do domu bez najmniejszego szarpnięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zaczynam się zastanawiać, bo czeka mnie za tydzień niespełna 600km jazdy nad morze w większości po autostradach. Może dobrze byłoby to wykorzystać. Mógłbyś mi krótko napisać co i jak stosujesz, bo środków jest dużo (stp, liqui molli, ...)? Tylko mi nic nie szarpie, nie przerywa, odpala super, ale może przy dodatkowej dawce podczas wypalania dzieją się jaja z wtryskiwaczami?

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, po co szukasz dziury w całym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Skoro wszystko masz idealnie, to po co kombinować.

Przy wypalania DPF silnik pracuje trochę inaczej.

Poczytaj sobie w jakich warunkach i w jaki sposób wypalany jest DPF i dowiesz się dlaczego praca silnika wtedy jest różna od pracy silnika w normalnych warunkach.

Trochę już poczytałem wcześniejszych postów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

przy wypalaniu przy stałej prędkości, powiedzmy na 3 biegu 100 km/h auto Ci się trzęsie, telepie ?

Czy to ma miejsce na postoju przy obrotach 800 /min ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem i to bardzo dużo i czytam nadal (od ponad dwóch lat się tym interesuję - zanim kupiłem ten samochód) i dziwi mnie to, że wcześniej tego nie było, tylko dopiero od kilku miesięcy dzieją się niestworzone rzeczy. Wielu pisało co się dzieje z samochodem w czasie wypalania, a umnie nic, aż do czasu. Ale chyba rzeczywiście dam sobie z tym spokój.

Trzepie tylko w czasie jazdy jak ciągnie napęd. Na jałowym nic w całym zakresie obrotów i po wciśnięciu sprzęgła (gdy już trzepie w czasie jazdy) to też się od razu uspakaja.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli trzęsie Ci auto przy obrotach 800 to jest normalne.

Przy jeździe, owszem, czuć inną pracę silnika (szczególnie dla stałego kierownika danego pojazdu) ale nie powinno trząść i szarpać.

Wszystko zależy kiedy to masz i jak to trzęsie. Bo jak buja budą jak przy dodawaniu gazu w HEMI 5,7L

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> to faktycznie średnio, ale jeżeli

masz jakieś delikatne drgania to ja bym dał sobie spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No coś Ty, wstrząsy są GIGANTYCZNE. Jakbym go dłużej przytrzymał od momentu rozpoczęcia drgań, to KATASTROFA. Wszystko się trzęsie, nie słychać co mówi pasażer. Po prostu jazda po schodach (bez przesady).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...