Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mij

Prośba o pomoc Vectra C 1.9 CDTI-PILNE

Recommended Posts

Witam Klubowiczów,

jestem nowy na forum wiec z gory prosze o wyrozumiałośc.

W dniu wczorajszym padła mi Vectra C kombi 1.9 CDTI, od około tygodnia co jakiś czas zapalała się pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem" niestety autko niemiało przyspieszenia.

Wczoraj jak wracałem spokojnie nagle zobaczyłem jak za mną wyrasta piękna czarna chmurka, a samochód zwalnia i traci obroty, po tym przejechałem jeszcze kilkanascie metrów(na szczęście bo mogłem spokojnie zjechac na pobocze) i silnik sie zakrztusił i zamarł. Próbowałem go ponowanie odpalić ale tylko krecił. Jak postałem około 15-20 min odpalił na kilka sekund i znowu zamarł, dodam że jak dodawałem gazu to sie dławił. Odstawiłem na warsztat pod kompa wywaliło dwa błędy P1900, i P1901, wyczytałem że to od dpf-a, ale ponoć mógł też pójść zawór EGR.

Prosze o pomoc bo na warsztacie jeszcze go rozkrecają wiec niemam diagnozy(mechanik wspominał coś o katalizatorze).

Wiem że są tu doświadczeni klubowicze, jak możecie coś podpowiedzieć bede wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajechałeś panie kolego DPFa i przypuszczam, że marne są szanse na jego odratowanie może jakaś płukanka pomoże. Przy okazji mógł dostać EGR i pewnie cały dolot łącznie z kolektorem tez jest zdrowo zarośnięty, ale bezpośrednie błędy wskazują na DPF.

P1900 - Cykl regeneracji filtra cząst. został przerwany kilka razy.

P1901 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1900-cykl regeneracji filtra został przerwany

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek

Wyglada to jakby dpf nie wypalił sie do konca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale niech wypowiedza sie uzytkownicy 1.9 bo w moim DTI nie ma tego ustrojstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

p1900- cykl wypalania dpf-a zostal przerwany kilka razy.

p1901- to roznica cisnien(najpewniej za duza)

zgadzam sie z przedmowca.

co mozna zaradzic, wez auto od mechnaikow, popros kogos kto ma op-com-a(zapytaj na forum okregowym-zachodniopomorskim) i niech ktos sprobuje wypalic dpf-a na postoju przy pomocy op-com'a(wypalanie awaryjne)

jak nikogo nie znjadziesz to wizyta w ASO i wypalanie TECH-em.

sprawdz tez kable od czujnika na dpf-ie, moze sie urwaly, sprawdz wezyki-przewody cisnieniowe idace od dpf-a do czujnika roznicy cisnien ktory umieszczony jest na scianie grodziowej w komorze silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wypali się serwisowo bo w pamięci siedzą błędy i będą wywalane nawet po ich wykasowaniu, pewnie różnica ciśnień jest już za duża. Ani opcom, ani tech nie wymuszą wypalania jeśli występują błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to tylko demontaz, nitro i sprezone powietrze:)

faktycznie masz racje, zapomnialem o tym ze wypalanie nie zostanie aktywowane nawet w trybie serwis gdy siedza bleday w komp.

dzieki za poprawienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błedy wykasowane były od reki, nawet go na chwilę odpalili ale niestety ponownie "sie zadyszał" i zamarł. Sprawdzili ponownie i niewywaliło błedów.

Wolf80 możesz rozwinąć ten temat demontażu,krok po kroku. Przyznam że jestem zielony w tych kwestiach.

Znalazłem w Szczecinie firmę ktora robi czyszczenie chemiczne filtra, sądzicie że to pomoże. Jak rozmawiałem z nimi powiedzieli że mógł paść zawór EGR a nie koniecznie DPF, myśle tez nad wycięciem dziadostwa ale ponoć mogą być problemy przy przeglądzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba rozszczelnić wydech przed DPFem i podjąć próbę odpalenia, jak zagada od ręki to znaczy, że tylko DPF, jak dalej będzie miał problemy to trzeba szukać dalej.

Demontaż krok po kroku czyli wyciągasz cały DPF, czyścisz go środkami chemicznymi i modlisz żeby się udrożnił, najlepsze środki to rozpuszczalniki i środki do mycia kominków, najlepiej moczyć całą noc. Jeśli to nie pomoże to najlepiej usunąć wrzoda raz na zawsze i już nigdy nie będzie problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy demontaż jest za 1000zł DPF OUT i masz spokój z dpf przemyśl sprawę bo co będziesz się pierniczył ze ściąganiem, odkręcaniem płukanki sprężarka podpalanie itp. starczy ci to na chwilę a ile to jest czasochłonne 2 dni chyba na to trzeba poświęcić...Nie masz kanału do kogoś trzeba jechać jemu zabulić i tak w kółko jak siadł to jedyna rada wyciąć chwasta i po kłopocie...Szkoda zachodu z tym czyszczeniem sztuka dla sztuki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeszcze jedna kwestia czy wiecie jaka kontrolka zapala sie przy rozpoczęciu wypalania DPF-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Żadna, było o tym na forum dziesiątki razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki serdeczne za podpowiedzi, dam znac jak sie sprawa skończyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hipek_uk

witam jesli masz zamiar usunąć dpf to razem z egrem i klapa gaszącą i masz na zawsze problem z głowy koszt 1500. z egrem mozna go regenerowac i tak on był problemem on powoduje zapchanie dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

i okazało się że padł mi kat, ponoć mam zamontowane dwa i drugi jest zapchany, czekam jeszcze na info jaki to koszt.

Jak go odłączyli to Viki odpaliła bez problemu. Muszą dopasować podobny rodzaj i przepustowość, wiecie jaki może być rozrzut w cenie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrzut w cenie sprawdź sobie na allegroszu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hipek_uk

witam fakt sa dwa katy drugi jest przed dpf i nie masz pewnosci ze to kat moze to byc również dpf zapchany

dpf ma dwie puszki pierwsza to jest kat a druga to dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej na 100% dpf gdyż kat przy dpf to wsumie siatka i to gruboziarnista nie ma prawa się zatkać a nawet jak by to by samą sprężarką przedmuchał i git majonez na bank dpf...A odłaczyli czyli rozszczelnili poprostu przed DPF...I z tego co mi wiadomo to reguluje ona(ta siatka-2kat) równomierny przepływ spalin czy coś w tym stylu także Dpf mówi papa...

Edited by slavio79

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hipek_uk

zgadza sie mozna prubowac go wypłukac specjalna chemia dwa razy juz to robiłem i pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zabieraj człowieku ten samochód od tych mechaników i to jak najszybciej. Jaki drugi katalizator ???? W VC jest katalizator wstępny i Filtr cząstek stałych DPF a wszystko w jednej puszce, jak mechanik nie odróżnia katalizatora od DPFa to niech go lepiej nie dotyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

no rzeczywiście zabrałem VIKI w sobotę i podstawiłem do znajomego do warsztatu, i .....

NIGDy WIĘCEJ warsztatu pod nazwą WYRWA.

Dzisiaj od rana działają z DPF-em, zawalony była jak niewiem, nawet 10 atmosfer niepomogło.

Płukanko środkami, i dzisiaj wieczorkiem do odbioru.

A w Wyrwie chcieli mi kata wymienić cyt. musi pan wymienić 2 katalizatory koszt jednego to 400 PLN, no ale cena końcowa nieznana bo wie pan duzo zabawy itp. bzdury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W portfelu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

VIKI już wróciła, i jak mówiliście DPF zawalony strasznie była, ale płukanko, w 100% pomogło.

Jednak wszytskim odradzam firmę WYRWA, potrzymali samochód i nic niezrobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze że tylko potrzymali a nie zaczęli coś robić bo zamiast czyszczenia DPF zrobili by ci wycinkę katalizatora hehe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mona

Witam Mobilki

Pierwszy raz postanowiłam poradzić się was - forumowicze.

Mam Vectrę C 1,9 CDTI, Cosmo 2006 i niedawno (kilka dni temu) pojawił się następujący problem, a mianowicie autko po przekroczeniu 2500 obrotów zamiast rozpędzać się jeszcze bardziej straciło moc... i weszlo w tryb awaryjny - autko z kluczykiem, po wyłączeniu silnika autko znika.

Dodam, iż EGR był wymieniany jakieś 3 mies temu, ale w czasie tamtej wizyty u zaprzyjaźnionego mechanika poinformował mnie, że z wtryskiwaczem coś się dzieje.

Po przeszukaniu forum dowiedzialam się o "felernych" stykach (lutowaniu) wtryskiwaczy aut, które zostaly sprowadzone z Niemiec. Poinformowałam o tym mojego mechanika, ale odebrał to jak "babską fanaberię" i chyba tego nawet nie sprawdził tak jak prosiłam.

Teraz zastanawiam się czy owa strata mocy związana jest z wtryskiwaczem, czy może coś niedobrego dzieje się z turbiną a może filtr cząstek stałych się "skończył"?

A może moglibyście polecić mi mechanika, który zna się na Oplu i tym silniku jaki drzemie w Vectrze?

Byłabym bardzo wdzięczna za rady, ponieważ wszystkie z wymienionych dolegliwości są bardzo kosztowne i chcialabym jakoś uchronić się przed zawałem serca jak podjadę znowu do mechanika...

Monika

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witamy i przypominamy, że najpierw błędy czytamy a później dopiero pytamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...